Вибірковий блок 1 «Соціальна медіація»
Вибір студентом вибіркового блоку «Соціальна медіація», присвяченого організації та безпосереднього надання соціальної послуги посередництва (медіації) окремим особам та сім’ям, що перебувають у складних життєвих обставинах, відносяться до вразливих соціальних груп та страждають від тривалих деструктивних конфліктів.
Вивчення дисциплін цього блоку спрямоване на набуття здобувачами освіти здатності: аналізувати природу соціальних конфліктів та особистісних конфліктів, моделювати та прогнозувати їх розвиток та знаходити шляхи їх попередження та подолання; організовувати та проводити переговори конфліктуючих сторін, виступати в ролі посередника; організовувати та проводити процедуру медіації та оцінювати її результати; виявляти та долати чинники, що заважають вирішенню конфлікту.
Вибір блоку здійснюється впродовж першого місяця навчання. Кожного семестру студенти мають форми контролю по різним компонентам цього блоку.
Під час вивчення дисциплін цього блоку здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти:
- ознайомляться із закономірностями розвитку конфліктів та стратегіями їх подолання;
- оволодіють навичками ведення переговорів та посередництва;
- ознайомляться з сутністю, функціями, перевагами, можливостями та обмеженнями соціальної медіації як методу розв’язання конфліктів та як соціальної послуги;
- ознайомляться з видами, формами та моделями соціальної медіації, умовами й можливостями їх застосування при вирішення конфліктів в різних типах соціальних відносин;
- набудуть знань щодо ролі, функцій та завдань медіатора, принципів та етичних норм, що регламентують його діяльність;
- оволодіють методикою соціальної медіації та навичками, необхідних для її ефективного застосування.
Відповідно до освітньо-професійної програми 231.00.02 Соціальна педагогіка за другим (магістерським) рівнем вищої освіти зі спеціальності 231 Соціальна робота, вибіркові компоненти блоку 1 «Соціальна медіація» забезпечують оволодіння такими програмовими результатами навчання:
РН 1. Розв’язувати складні задачі і проблеми, що потребують оновлення й інтеграції знань в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог
РН 4. Показувати глибинне знання та системне розуміння теоретичних концепцій, як із галузі соціальної роботи, так і з інших галузей соціогуманітарних наук.
РН 7. Застосовувати загальне та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних задач та здійснення наукового дослідження
РН 8. Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях
РН 10. Аналізувати соціальний та індивідуальний контекст проблем особи, сім’ї, соціальної групи, громади, формулювати мету і завдання соціальної роботи, планувати втручання в складних і непередбачуваних обставинах відповідно до цінностей соціальної роботи
РН 13. Демонструвати ініціативу, самостійність, оригінальність, генерувати нові ідеї для розв’язання завдань професійної діяльності
РНу 21. Розробляти та впроваджувати профілактичні та реабілітаційні програми
РНу 22. Здійснювати соціально-педагогічну діяльність в інклюзивному середовищі
РНу 23. Застосовувати сучасні моделі, форми і методи соціальної роботи при наданні соціальних послуг різним групам отримувачів
Перелік вибіркових компонентів блоку 1 «Соціальна медіація»
ВК 1
|
ВД. 1.01
|
Соціальна конфліктологія
|
4
|
Залік
|
Суліцький В.В.
|
ВК 2
|
ВД. 1.02
|
Моделювання та прогнозування соціальних конфліктів
|
5
|
Залік
|
Суліцький В.В., Сапіга С.В.
|
ВК 3
|
ВД. 1.03
|
Теорія та практика соціальної медіації
|
5
|
Залік
|
Лютий В.П.
|
ВК 4
|
ВД. 1.04
|
Практикум з ведення переговорів
|
5
|
Залік
|
Спіріна Т.П.
|
ВК 5
|
ВД. 1.05
|
Детекція брехні
|
5
|
Залік
|
Суліцький В.В.
|
Загальний обсяг вибіркових компонент:
|
24
|
|
|
2. Вибірковий блок 2 «Менеджмент соціального проєкту»
Вибір студентом вибіркового блоку «Менеджмент соціального проєкту», присвяченого менеджменту соціальних проєктів та програм, створює умови для поглиблення фахових компетентностей у межах обраної освітньо-професійної програми.
Вивчення дисциплін цього блоку спрямоване на набуття здобувачами освіти здатності: визначати потребу в соціальних інноваціях, в організаційній та методичній підтримці соціальних ініціатив на рівні громади та організації; розробляти та організовувати впровадження соціальних проєктів і програм; здійснювати стратегічне та оперативне управління організацією, що впроваджує проєкти та надає соціальні послуги; організовувати діяльність команд соціальних працівників та представників інших професій, долучених до впровадження соціальних проєктів та надання соціальних послуг; ініціювати пропозиції щодо нормативно-правового забезпечення соціальної роботи та системи інтегрованих соціальних послуг в громаді; популяризувати соціальні ініціативи та сучасні моделі надання соціальних послуг в громадах; діяти відповідно до професійної ідентичності та цінностей соціальної роботи.
Вибір блоку здійснюється впродовж першого місяця навчання. Кожного семестру студенти мають форми контролю по різним компонентам цього блоку.
Під час вивчення дисциплін даного блоку здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти:
- ознайомляться із основними стратегіями і моделями управління соціальним проєктом;
- набудуть навичок, необхідних для застосування сучасних методів та форм організації проєктної діяльності, фасилітації команд, управління колективом, прийняття управлінських рішень;
- розвинуть здатність до лідерства, командної роботи та проєктного менеджменту;
- набудуть навичок ком`юніті-менеджменту та соціального маркетингу
- оволодіють сучасними підходами до впровадження принципів інклюзії та побудови сприятливого соціального простору в умовах громади та організації.
Відповідно до освітньо-професійної програми 231.00.02 Соціальна педагогіка за другим (магістерським) рівнем вищої освіти зі спеціальності 231 Соціальна робота, вибіркові компоненти блоку 2 «Менеджмент соціального проєкту» забезпечують оволодіння такими програмовими результатами навчання:
РН 1. Розв’язувати складні задачі і проблеми, що потребують оновлення й інтеграції знань в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог
РН 2. Критично оцінювати результати наукових досліджень і різні джерела знань про практики соціальної роботи, формулювати висновки та рекомендації щодо їх впровадження
РН 6. Самостійно й автономно знаходити інформацію необхідну для професійного зростання, опановувати її, засвоювати та продукувати нові знання, розвивати професійні навички та якості
РН 8. Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях
РН 9. Виконувати рефлексивні практики в контексті цінностей соціальної роботи, відповідальності, у тому числі для запобігання професійного вигорання
РН 10. Аналізувати соціальний та індивідуальний контекст проблем особи, сім’ї, соціальної групи, громади, формулювати мету і завдання соціальної роботи, планувати втручання в складних і непередбачуваних обставинах відповідно до цінностей соціальної роботи
РН 11. Організовувати спільну діяльність фахівців різних галузей і непрофесіоналів, здійснювати їх підготовку до виконання завдань соціальної роботи, ініціювати командоутворення та координувати командну роботу
РН 12. Оцінювати соціальні наслідки політики у сфері прав людини, соціальної інклюзії та сталого розвитку суспільства, розробляти рекомендації стосовно удосконалення нормативно-правового забезпечення соціальної роботи
РН 13. Демонструвати ініціативу, самостійність, оригінальність, генерувати нові ідеї для розв’язання завдань професійної діяльності
РН 14. Визначати методологію прикладного наукового дослідження та застосовувати методи кількісного та якісного аналізу результатів, у тому числі методи математичної статистики
РН 15. Розробляти критерії та показники ефективності професійної діяльності, застосовувати їх в оцінюванні виконаної роботи, пропонувати рекомендації щодо забезпечення якості соціальних послуг та управлінських рішень
РН 16. Розробляти соціальні проекти на високопрофесійному рівні
РН 17. Самостійно будувати та підтримувати цілеспрямовані, професійні взаємини з широким колом людей, представниками різних спільнот і організацій, аргументувати, переконувати, вести конструктивні переговори, результативні бесіди, дискусії, толерантно ставитися до альтернативних думок
РН 20. Упроваджувати результати наукового пошуку в практичну діяльність
РНу 21. Розробляти та впроваджувати профілактичні та реабілітаційні програми
РНу 22. Здійснювати соціально-педагогічну діяльність в інклюзивному середовищі
Перелік вибіркових компонентів блоку 2 «Менеджмент соціального проєкту»
ВК 1
|
ВД. 2.01
|
Управління соціальними проєктами та програмами
|
5
|
Залік
|
Швед О.В.
|
ВК 2
|
ВД. 2.02
|
Технології прийняття управлінських рішень
|
5
|
Залік
|
Спіріна Т.П.
|
ВК 3
|
ВД. 2.03
|
Менеджмент соціального та інклюзивного середовища
|
4
|
Залік
|
Сапіга С.В.
|
ВК 4
|
ВД. 2.04
|
Практикум із ком`юніті-менеджменту
|
5
|
Залік
|
Лях Т.Л.
|
ВК 5
|
ВД. 2.05
|
Соціальний маркетинг
|
5
|
Залік
|
Клішевич Н.А.
|
Загальний обсяг вибіркових компонент:
|
24
|
|
|
3. Вибірковий блок 3 «Соціальна робота в громаді»
Вибір студентом вибіркового блоку «Соціальна робота в громаді», присвяченого сучасним підходам до соціальної роботи в громаді, створює умови для поглиблення фахових компетентностей у межах обраної освітньо-професійної програми і враховує потреби отримувачів освітніх послуг, які спрямовані на удосконалення фахових компетентностей практичної соціальної роботи.
Вивчення дисциплін цього блоку спрямоване на набуття здобувачами освіти здатності: професійно діагностувати, прогнозувати, проектувати та моделювати процеси що відбуваються в громаді; впроваджувати методи і технології інноваційного практикування та управління в системі соціальної роботи на рівні громади; спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня, налагоджувати взаємодію державних, громадських і комерційних організацій на підґрунті соціального партнерства; фасилітувати процеси прийняття групових рішень; виявляти ініціативу та підприємливість задля вирішення соціальних проблем через упровадження соціальних інновацій; ініціювати пропозиції щодо удосконалення нормативно-правового забезпечення соціальної роботи та системи інтегрованих соціальних послуг в громаді; працювати із громадською думкою.
Вибір блоку здійснюється впродовж першого місяця навчання. Кожного семестру студенти мають форми контролю по різним компонентам цього блоку.
Під час вивчення дисциплін даного блоку здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти:
- ознайомляться із основними стратегіями і моделями соціальної роботи в громаді;
- набудуть навичок дослідження соціальних процесів на рівні громади та планування стратегічного розвитку громади;
- удосконалять лідерські компетентності;
- оволодіють сучасними підходами в галузі соціального підприємства;
- набудуть знань та навичок, необхідних для проведення адвокаційних компаній на рівні територіальної громади.
Відповідно до освітньо-професійної програми 231.00.02 Соціальна педагогіка за другим (магістерським) рівнем вищої освіти зі спеціальності 231 Соціальна робота, вибіркові компоненти блоку 3 «Соціальна робота в громаді» забезпечують оволодіння такими програмовими результатами навчання:
РН 1. Розв’язувати складні задачі і проблеми, що потребують оновлення й інтеграції знань в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог
РН 6. Самостійно й автономно знаходити інформацію необхідну для професійного зростання, опановувати її, засвоювати та продукувати нові знання, розвивати професійні навички та якості
РН 8. Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях
РН 9. Виконувати рефлексивні практики в контексті цінностей соціальної роботи, відповідальності, у тому числі для запобігання професійного вигорання
РН 10. Аналізувати соціальний та індивідуальний контекст проблем особи, сім’ї, соціальної групи, громади, формулювати мету і завдання соціальної роботи, планувати втручання в складних і непередбачуваних обставинах відповідно до цінностей соціальної роботи
РН 11. Організовувати спільну діяльність фахівців різних галузей і непрофесіоналів, здійснювати їх підготовку до виконання завдань соціальної роботи, ініціювати командоутворення та координувати командну роботу
РН 12. Оцінювати соціальні наслідки політики у сфері прав людини, соціальної інклюзії та сталого розвитку суспільства, розробляти рекомендації стосовно удосконалення нормативно-правового забезпечення соціальної роботи
РН 13. Демонструвати ініціативу, самостійність, оригінальність, генерувати нові ідеї для розв’язання завдань професійної діяльності
РН 15. Розробляти критерії та показники ефективності професійної діяльності, застосовувати їх в оцінюванні виконаної роботи, пропонувати рекомендації щодо забезпечення якості соціальних послуг та управлінських рішень
РН 17. Самостійно будувати та підтримувати цілеспрямовані, професійні взаємини з широким колом людей, представниками різних спільнот і організацій, аргументувати, переконувати, вести конструктивні переговори, результативні бесіди, дискусії, толерантно ставитися до альтернативних думок
РН 19. Розробляти, апробувати та втілювати соціальні проекти і технології
РНу 21. Розробляти та впроваджувати профілактичні та реабілітаційні програми
РНу 22. Здійснювати соціально-педагогічну діяльність в інклюзивному середовищі
РНу 23. Застосовувати сучасні моделі, форми і методи соціальної роботи при наданні соціальних послуг різним групам отримувачів
Перелік вибіркових компонентів блоку 3 «Соціальна робота в громаді»
ВК 1
|
ВД. 3.01
|
Сучасні моделі соціальної роботи в громаді
|
5
|
Залік
|
Лютий В.П.
|
ВК 2
|
ВД. 3.02
|
Тренінг з розвитку волонтерства та лідерства в громаді
|
5
|
Залік
|
Лях Т.Л.
|
ВК 3
|
ВД. 3.03
|
Практикум з організації та проведення адвокаційної кампанії
|
5
|
Залік
|
Сапіга С.В.
|
ВК 4
|
ВД. 3.04
|
Стратегічний розвиток громади
|
4
|
Залік
|
Петрочко Ж.В.
|
ВК 5
|
ВД. 3.05
|
Соціальне підприємництво
|
5
|
Залік
|
Спірна Т.П.
|
Загальний обсяг вибіркових компонент:
|
24
|
|
|
Вибірковий блок 4 «Інновації в соціальній роботі»
Вибір студентом вибіркового блоку «Інновації в соціальній роботі», присвяченого інноваційним моделям сучасної соціальної роботи, створює умови для удосконалення фахових компетентностей із соціальної роботи в отримувачів освітніх послуг, які мають базову вищу освіту з іншої спеціальності.
Вивчення дисциплін цього блоку спрямоване на набуття здобувачами освіти здатностей до виявлення соціально значимих проблем і факторів досягнення соціального благополуччя різних груп населення; професійного діагностування соціальні ситуації та окремих випадків отримувачів соціальних послуг; впровадження сучасних моделей та методів соціальної роботи. Студенти отримають можливість сформувати професійну ідентичність фахівця із соціальної роботи та навчитися діяти згідно із цінностями сучасної соціальної роботи.
Вибір блоку здійснюється впродовж першого місяця навчання. Кожного семестру студенти мають форми контролю по різним компонентам цього блоку.
Під час вивчення дисциплін даного блоку здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти:
- ознайомляться із сучасними теоріями соціального благополуччя, та моделями соціальної роботи, спрямованими на його досягнення;
- набудуть навичок розробки і впровадження профілактичних програм та соціальної роботи у надзвичайних ситуаціях;
- оволодіють гендерними аспектами соціальної роботи та здатністю до впровадження принципів гендерного підходу при наданні соціальних послуг;
- удосконалять знання і навички, необхідні для соціальної роботи із вразливим соціальним групам та соціального захисту дитини і сім’ї
Відповідно до освітньо-професійної програми 231.00.02 Соціальна педагогіка за другим (магістерським) рівнем вищої освіти зі спеціальності 231 Соціальна робота, вибіркові компоненти блоку 4 «Інновації в соціальній роботі» забезпечують оволодіння такими програмовими результатами навчання:
РН 1. Розв’язувати складні задачі і проблеми, що потребують оновлення й інтеграції знань в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог
РН 2. Критично оцінювати результати наукових досліджень і різні джерела знань про практики соціальної роботи, формулювати висновки та рекомендації щодо їх впровадження
РН 4. Показувати глибинне знання та системне розуміння теоретичних концепцій, як із галузі соціальної роботи, так і з інших галузей соціогуманітарних наук.
РН 6. Самостійно й автономно знаходити інформацію необхідну для професійного зростання, опановувати її, засвоювати та продукувати нові знання, розвивати професійні навички та якості
РН 8. Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях
РН 9. Виконувати рефлексивні практики в контексті цінностей соціальної роботи, відповідальності, у тому числі для запобігання професійного вигорання
РН 10. Аналізувати соціальний та індивідуальний контекст проблем особи, сім’ї, соціальної групи, громади, формулювати мету і завдання соціальної роботи, планувати втручання в складних і непередбачуваних обставинах відповідно до цінностей соціальної роботи
РН 11. Організовувати спільну діяльність фахівців різних галузей і непрофесіоналів, здійснювати їх підготовку до виконання завдань соціальної роботи, ініціювати командоутворення та координувати командну роботу
РН 12. Оцінювати соціальні наслідки політики у сфері прав людини, соціальної інклюзії та сталого розвитку суспільства, розробляти рекомендації стосовно удосконалення нормативно-правового забезпечення соціальної роботи
РН 17. Самостійно будувати та підтримувати цілеспрямовані, професійні взаємини з широким колом людей, представниками різних спільнот і організацій, аргументувати, переконувати, вести конструктивні переговори, результативні бесіди, дискусії, толерантно ставитися до альтернативних думок
РН 19. Розробляти, апробувати та втілювати соціальні проекти і технології
РНу 21. Розробляти та впроваджувати профілактичні та реабілітаційні програми
РНу 22. Здійснювати соціально-педагогічну діяльність в інклюзивному середовищі
РНу 23. Застосовувати сучасні моделі, форми і методи соціальної роботи при наданні соціальних послуг різним групам отримувачів
Перелік вибіркових компонентів блоку 4 «Інновації в соціальній роботі»
ВК 1
|
ВД. 4.01
|
Сучасні теорії соціального благополуччя
|
5
|
Залік
|
Лях Т.Л.
|
ВК 2
|
ВД. 4.02
|
Практикум зі створення профілактичних програм
|
5
|
Залік
|
Сапіга С.В.
|
ВК 3
|
ВД. 4.03
|
Соціальна робота у надзвичайних ситуаціях
|
5
|
Залік
|
Суліцький В.В.
|
ВК 4
|
ВД. 4.04
|
Ґендерні аспекти соціальної роботи
|
4
|
Залік
|
Швед О.В.
|
ВК 5
|
ВД. 4.05
|
Соціальний захист дитини
|
5
|
Залік
|
Петрочко Ж.В., Денисюк О.М.
|
Загальний обсяг вибіркових компонент:
|
24
|
|
|