Захід «Менторська підтримка практиків безцінна! Наші викладачі є справжніми експертами!» (28.02.23)

Менторська підтримка є досить корисним та ефективним етапом отримання знань та набуття нового досвіду. Це процес взаємодії досвідчених практиків, котрі надають менторську підтримку здобувачам освіти.

Ідея менторської підтримки передбачає не лише передачу знань, навичок, умінь, але й налагодження зв’язків, сприяння в досягненні вищого професійного рівня, кар’єрного зростання.

28 лютого 2023 року в межах ініціативи менторської підтримки відбулася зустріч здобувачів другого (магістерського) рівня освіти спеціальності 231 Соціальна робота освітньо-професійної програми «Соціальна педагогіка» з координаторами проєкту «Спільно. Соціальні послуги для сімей з дітьми в громаді».

28.02.23 Менторська підтримка Фото 1

Спілкування з практиками – один важливих аспектів навчання. Особливо цінно, коли інтерес виходить від студентів, тому спікери Світлана КОЛЕСНІКОВА та Тетяна ДРУЖЧЕНКО радо відгукнулися на пропозицію розповісти про створення та роботу міждисциплінарної команди у Сіверську магістрам освітньої програми Соціальна педагогіка Київського університету імені Бориса Грінченка.

Світлана КОЛЕСНІКОВА, яка працювала координаторкою проєкту #СПІЛЬНО у Сіверську і Тетяна ДРУЖЧЕНКО, координаторка від «Соціальної синергії» розповіли здобувачам про те, як розпочинався й розвивався проєкт:

2019 року був підписаний меморандум про співпрацю та реалізацію проєкту «Спільно. Соціальні послуги для сімей з дітьми в громаді». На той час соціальні послуги для сімей громади були недоступні – в громаді працювала лише одна фахівчиня соціальної роботи, яка збирала документи для оформлення мінімальної допомоги, про супровід сімей мова не йшла.

В рамках проєкту були проведені:⠀

  • тренінги та семінари
  • круглі столи представників органів місцевого самоврядування
    консультації для представників органів місцевого самоврядування та соціального захисту з організації та проведення оцінки потреб громади у послугах соціальної сфери
  • зустрічі робочої групи з міжвідомчої взаємодії, планування соціальних послуг та оцінки потреб громади.

Завдяки участі в проєкті в громаді відбулися такі зміни:

✅ налагоджена взаємодія між різними структурами

✅ прийнятий Порядок взаємодії надавачів соціальних послуг, що дав змогу надавати якісні та своєчасні послуги

✅ прийнята Програма надання соціальних послуг, розширений перелік послуг для вразливих груп населення.

Також зросла ↗️ кількість фахівців з соціальної роботи до 5 осіб, що зробило можливим надання соціальних послуг сім'ям у складних життєвих обставинах (СЖО).

Ново найняті спеціалісти пройшли навчання із взаємодії міждисциплінарної команди (МДК), адже це важлива умова розвитку соціальних послуг у громаді та запорука вчасного втручання.

Після створення міждисциплінарної команди випадки стали частіше виявлятися та більш завершеними, вихід зі стану СЖО – ефективнішим та прискореним.

МДК залучали в таких випадках:

  • під час кризового реагування
  • в послузі раннього втручання
  • денного догляду дітей з інвалідністю
  • в роботі інклюзивно-ресурсного центра.

Така робота більш ефективна, структурована, допомагає вчасно реагувати на поставлені виклики.

Фахівці навели конкретний приклад, як на практиці працює міждисциплінарна команда: консультанти ІРЦ виявили сім'ю, яка виховувала дівчинку з особливими освітніми труднощами, яка була повністю ізольована від спілкування з однолітками. Написали звернення до ССД, яка миттєво зібрала МДК:

  • представники поліції зайнялись розшуком мами, яка не брала участь у вихованні дитини;
  • сімейний лікар направив дівчинку на медичне обстеження з метою виявлення порушень розвитку;
  • ФСР допоміг родині оформити відповідні документи для отримання інвалідності дитині;
  • спеціалісти Управління освіти порушили питання щодо навчання дитини на індивідуальній формі навчання;
  • фахівці ІРЦ організували надання корекційно-розвиткових занять.

В результаті дитина поступово почала соціалізуватися. Зараз дівчинка навчається дистанційно.