17 травня 2023 року відбувся майстер-клас «Каністерапія в роботі з дітьми з ООП дошкільного віку» від Тетяни ЧЕЧКО, кандидата педагогічних наук, вихователя-методиста Комунального дошкільного навчального закладу «Центр розвитку дитини «Я+сім’я», випускниці спеціальності 231 Соціальна робота третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.
У заході взяли участь: гарант освітньої професійної програми «Соціальна педагогіка», кандидат педагогічних наук, доцент – Тетяна СПІРІНА; здобувачі освітніх програм «Соціальна педагогіка» та «Соціальна робота», аспіранти кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, випускники спеціальної 231 Соціальна робота.
Тетяна ЧЕЧКО розповіла, що у закладі функціонує 11 груп, які відвідують діти з такими нозологіями як: синдром Дауна, затримка мовленнєвого розвитку, затримка психічного розвитку, розлади аутичного спектру, порушення опорно-рухового апарату.
Режим роботи закладу – групи короткотривалого перебування (по 4 год). Групи сформовано за віком (молодша, середня, старша) та за особливостями й потребами дітей. Є період адаптації, який триває у кожної дитини по-різному (від 1 до 3 місяців). Задля більшої уваги до дітей, групи малочисельні та з кожною працює одночасно кілька фахівців. Пріоритетним напрямком роботи є реалізація державної політики в галузі освіти та виховання дітей з особливостями психофізичного розвитку, організація соціально-психологічного і педагогічного супроводу дітей та їх батьків.
У закладі працює команда фахівців, а саме: практичні психологи, вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди, музичний педагог, лікар, медсестра. Адміністрація закладу ‑ директор та вихователь-методист.
Методи, які використовують у центрі для корекційно-освітньої роботи: каністерапія, сенсорна інтеграція, корекційний ляльковий театр, пісочна терапія, Бломберг-терапія, методика Нумікон, елементи нейрокорекції та інші. Крім реабілітації, дітям проводять і звичайні заняття, як-от математика, природознавство тощо.
Каністерапія – це метод позитивного психосоціального і фізіореабілітаційного впливу через спеціально керованих і навчених собак. Є одним із методів зоотерапії.
У Центрі розвитку дитини «Я+Сім’я» вже 7 років заняття проходять зі спеціально навченим лабрадором на прізвисько Міша, матір якого теж залучають до дитячої реабілітації. Заняття проходять в ігровій формі, і собака є партнером дитини у цій сюжетно-рольовій грі.
Зустріч зі спікеркою була змістовною, цікавою, «живою», підкріпленою практичними історіями і кейсами з досвіду п. Тетяни та її роботи у Комунальному дошкільному навчальному закладі «Центр розвитку дитини «Я+сім’я».