Упродовж 1-5 грудня 2025 року грінченківці перебули із візитом в м. Гельсінкі (Фінляндська Республіка) у межах реалізації міжнародного проєкту «Bridge to Inclusion: Accelerating the Value of Special Needs Education» (Міст до інклюзії: розвиток цінностей інклюзивної освіти для осіб з особливими освітніми потребами) за фінансування Міністерства освіти Фінляндії (TFK, Ukraine programme 2024). Участь у візиті взяли проректор з науково-педагогічної роботи та інноваційного розвитку доктор економічних наук, доцент Алла Шлапак, декан факультету кандидат педагогічних наук, доцент Наталія Клішевич, заступник декана з науково-методичної та навчальної роботи кандидат педагогічних наук, доцент Роман Павлюк, завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти доктор педагогічних наук, доцент Олена Мартинчук.
Упродовж поїздки грінченківці презентували фінським колегам структуру курсу підвищення кваліфікації для вчителів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами в закладах освіти України та відвідали заклад для осіб з розладами аутистичного спектра у місті Гельсінкі, столиці Фінляндської Республіки.
Також відбулися плідні зустрічі з колегами з Університету прикладних наук Хяме стосовно подальшої співпраці та спільних досліджень у межах грантових заявок Еразмус+



25 листопада 2025 року Факультетом психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка спільно з Навчально-методичним центром соціально-гуманітарної взаємодії та організації дозвілля студентів проведено зустріч із Галиною Скіпальською, українською громадською діячкою, директоркою HealthRight International (Право на здоров’я) в Україні, виконавчою директоркою МБФ «Українська фундація громадського здоров’я», випускницею освітньо-наукової програми «Соціальна робота» нашого університету та головою Ради роботодавців Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти.

Під час зустрічі було презентовано книгу «Мала книга наших втрат і перемог. 13 доль на тлі повномасштабного вторгнення», створену командою «Право на здоров’я» (HealthRight International) у партнерстві з психологами, соціальними працівниками, мобільними командами та волонтерами МБФ «Українська фундація громадського здоров’я». У виданні зібрані реальні історії людей різного віку і життєвих обставин, які пережили втрату, насильство, шлях до безпеки та відновлення, що робить книгу водночас художнім свідченням і професійним ресурсом для фахівців, які працюють із травмою та відновленням громад.


Захід був присвячений обговоренню впливу травми на людину, складності роботи фахівців у кризових ситуаціях та важливості поєднання професійності й емпатії у допомозі постраждалим. Презентація зібрала повну аудиторію здобувачів освітніх програм «Соціальна робота», «Соціальна педагогіка», «Соціальна адвокація», «Консультаційна психологія», «Практична психологія», «Психологія бізнесу та управління», «Соціальна психологія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти та освітньої програми «Початкова освіта» Факультету Педагогічної освіти. Учасники також ознайомилися з діяльністю Центрів підтримки дітей, створених в Україні за моделлю «Барнахус», та обговорили професіоналізм українських спеціалістів, які за роки війни надали допомогу понад мільйону людей.


Активні учасники отримали примірники видання з підписом авторки. Акція «16 днів проти насильства» в Університеті Грінченка триває та об’єднує просвітницькі заходи, спрямовані на формування культури поваги, підтримки та захисту людської гідності.






З 14 по 23 листопада 2025 року здобувачки Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти ( спеціальності «Соціальна робота» Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (Софія БЕССМЕРТНА та Валерія ДЕНИСЕНКО, здобувачки 2 року навчання освітньо-професійної програми Соціальна адвокація першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; Інна СИНЄПУПОВА, здобувачка 3 року навчання освітньо-професійної програми Соціальна адвокація першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; Ірина НОХРІНА здобувачка 3 року навчання, освітньо-наукової програми «Соціальна робота» третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, викладачка кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи), Марія КРАПИВА здобувачка 3 року навчання, освітньо-наукової програми Психологія третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, викладачка кафедри практичної психології; Аріна КОВТУН, здобувачка 3 року навчання освітньо-професійної програми Консультаційна психологія першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; Марина ГРИГОРЕНКО, Аліна РУДНИК, здобувачки 2 року навчання освітньо-професійної програми Сімейна психологія другого (магістерського) рівня вищої освіти; Вероніка БАЛАШОВА, Дарія ГУЛЯК, здобувачки 2 року навчання освітньо-професійної програми Екстремальна та кризова психологія другого (магістерського) рівня вищої освіти; Марія МАРТИНЧУК, здобувачки 4 року навчання освітньо-професійної програми Логопедія першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; Софія КУКУРУДЗ, здобувачки 3 року навчання освітньо-професійної програми Логопедія першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; Альбіна ГОНЧАРУК, здобувачки 2 року навчання освітньо-професійної програми Логопедія першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. взяли участь у другому етапі програми академічної мобільності в рамках німецько-польсько-українського проєкту, який проходив у місті Ольденбург, Німеччина.

Проєкт реалізується за участю DDK «Bronowice» (м. Люблін, Польща), Jugendkulturarbeit (м. Ольденбург, Німеччина), Громадської організації «Міжнародна Школа Рівних Можливостей» (м. Київ, Україна) та Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.
Реалізація проєкту здійснювалася в межах Стратегії розвитку Київського столичного університету імені Бориса Грінченка на 2023–2027 роки, зокрема Стратегічної цілі 8 «Інтернаціоналізація» (п. 8.2, 8.3, 8.5, 8.7, 8.8).

Метою другого етапу академічної мобільності стало поглиблене опанування теоретичних засад і практичних навичок роботи з людьми з інвалідністю, вивчення принципів інклюзії, доступності та соціальної інтеграції, аналіз європейського досвіду забезпечення інклюзивності та безбар'єрності, а також розвиток компетентностей у сфері універсального дизайну, методів соціальної роботи та адвокації прав людей з інвалідністю.
Дослідницький компонент програми розпочався з командотворчих активностей, під час яких учасниці отримали завдання для практичного вивчення інклюзивного дизайну міських закладів. Вони провели комплексне дослідження міської інфраструктури Ольденбурга щодо доступності для людей з інвалідністю, оцінюючи всі аспекти доступності в різноманітних громадських закладах. Учасниці також проводили інтерв'ю з мешканцями міста про їхнє розуміння інклюзії та забезпечення доступності міського середовища, а також про готовність до змін у своєму суспільстві.

Освітня складова програми включала лекції та воркшопи з інклюзивної освіти, інтерактивні вправи на самопізнання та дослідження власних цінностей, емоцій та життєвих цілей, перегляд документального фільму про життя людей з інвалідністю з подальшими дискусіями про право кожної людини на повноцінне життя, розвиток та самореалізацію. Важливою частиною програми стала зустріч із акторкою Neele Buchholz з Бремена, яка поділилася своїм досвідом подолання професійних бар'єрів у творчій професії, надихнувши учасниць на відстоювання власних прав та прав інших людей.

Освітня складова також включала відвідування інклюзивної кав'ярні Café Kurswechsel, де працюють люди з інвалідністю, що дало змогу учасницям безпосередньо спостерігати успішну модель соціальної інтеграції та працевлаштування людей з особливими потребами. Учасниці також організували тематичну виставку про важливість інклюзії та доступності.

Культурна програма включала культурно-пізнавальну поїздку до міста Бремен з його історичною архітектурою. Особливим культурним досвідом стало відвідування інклюзивної вистави «Час», серед акторів якої були люди з інвалідністю. Сюжет вистави розгортався через метафори, де час був головним персонажем, що визначав життя інших героїв. Вистава змусила учасниць замислитися над тим, що кожна людина, незалежно від наявності чи відсутності інвалідності, має однакові прагнення до повноцінного, цікавого життя та самореалізації.
Учасниці з Польщі, Німеччини та України працювали над розробкою проєктів інклюзії для подальшого впровадження у своїх країнах. Фінальний день програми став підсумковим для обох етапів міжнародної співпраці – в Любліні і в Ольденбурзі. Учасниці представили стенд із спільними напрацюваннями, а увечері провели презентацію своїх країн, культур і традицій, створивши унікальну атмосферу міжнародного культурного обміну.

За результатами другого етапу академічної мобільності учасниці здобули практичні знання та навички в галузі універсального дизайну, вивчили європейський досвід забезпечення безбар'єрності, опанували нові методи соціальної роботи та адвокації, налагодили міжнародні професійні зв'язки та сформували глибоке розуміння того, що всі люди різні, але всі рівні, і кожен заслуговує на повагу, підтримку та можливість повноцінного життя.



22 листопада 2025 року відбувся Відкритий міжнародний турнір «EUROPIAN FULLCONTAKT KARATE CUP FOR CLUBS», який проходив в м. Кельц (Польща).
У складі збірної України з кіокушинкай карате – Ткаченко Вероніка, студентка 2 курсу . першого (бакалаврського) рівня вищої освіти освітньої програми «Психологія бізнесу та управління», група ПБУб-1-24-4.0д.
Вероніка продемонструвала високий рівень підготовки, силу духу та справжній спортивний характер - посіла 3 місце в своїй віковій категорії.
Вітаємо з перемогою!

Це дата, з якої почалися дві важливі події в історії України:
• у 2004 році — Помаранчева революція,
• у 2013 році — Революція Гідності.
Саме 21 листопада почалися хвилі масових протестів, люди вийшли на Майдан, щоб відстоювати свої цінності: справедливість, право на свободу та гідність.
В 2014 році день Гідності та Свободи встановлено указом президента, щоб нові покоління щороку згадували як українці змінювали свою країну власними силами.
21 листопада — це про нашу незламність. Про памʼять всіх, хто стояв на Майдані, всіх, хто боровся за гідність та єдність нашої держави.
Чому цей день важливий зараз?
Бо боротьба за свободу триває й досі. І щодня ми можемо бачити, наскільки дорого вона нам коштує.
Тож сьогодні ми вшановуємо кожного, хто не був байдужий тоді, і хто зараз знову захищає нашу свободу.
Слава Україні! 
Всесвітній день науки – 2025: Міжнародна науково-практична конференція «Сучасний дизайн інклюзивного навчання:
успішні українські та зарубіжні практики»

11 листопада 2025 року в рамках Всесвітнього дня науки в ім’я миру та розвитку на Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Сучасний дизайн інклюзивного навчання: успішні українські та зарубіжні практики».
Модерувала захід Олена Мартинчук, завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор, Україна.
Зі вступним словом до учасників конференції звернулась Наталія Клішевич, декан Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент, Україна.
Під час пленарного засідання конференції з доповідями виступили:
Наталія Б. Ганссен, професор у галузі спеціальної освіти Університету Норд, доктор філософії, Королівство Норвегія (тема доповіді «Критичні погляди на парадокси компетентності в освіті дітей з особливими потребами в Норвегії»); Катажина Весьєрська, професор Сілезького університету в Катовицях, президент Логопедичного центру, доктор габілітований, Республіка Польща, та Йоанна Шимчаковська, викладач Сілезького університету в Катовицях, логопед Логопедичного центру, Республіка Польща (тема доповіді «Позитивна терапія заїкання в дії: польський досвід застосування моделі CARE та табору “Мрій. Говори. Живи”»); Наталія Ярмола, заступник директора з наукової роботи Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший дослідник (тема доповіді «Інклюзія як чинник освітньої якості та сталого розвитку суспільства»); Тетяна Скрипник, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор психологічних наук, професор (тема доповіді «Основи планування та впровадження якісного інклюзивного навчання в Україні з опорою на міжнародну практику»); Зоряна Ленів, директор Міжнародного інституту інклюзії, доцент кафедри логопедії та інноваційних технологій в інклюзії Карпатського національного університету імені Василя Стефаника, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Арттехнології в інклюзивному навчанні: творчість як інструмент розвитку та подолання бар’єрів»); Ольга Яуер-Ніворовська, професор Варшавського університету, доктор габілітований, Республіка Польща, та Марлена Куровська, викладач кафедри логопедії та емісії голосу Варшавського університету, доктор філософії, Республіка Польща (тема доповіді «Зустрічі Клубу пацієнтів Логопедичного центру Варшавського університету як простір підтримки інклюзії та комунікації дорослих з нейрогенними розладами мовлення»). Також учасники конференції прослухали відеозвернення Санни Рьоккінен, головного наукового співробітника Дослідницького підрозділу Університету прикладних наук Хяме, доктора філософії, Фінляндська Республіка (тема: «Інклюзія як інтеграційна цінність фінської освіти: формування почуття приналежності та соціальної згуртованості»).
Підбила підсумки пленарного засідання Наталія Віннікова, проректор з наукової роботи та міжнародної діяльності, голова Вченої ради Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор філологічних наук, професор, Україна.
Після пленарного засідання роботу конференції продовжили секторальні дискусії: «Дизайн інклюзивного освітнього середовища як простір для розвитку всіх учасників освітнього процесу», «Дизайн послуг для осіб з особливими освітніми потребами як система підтримки та розвитку їхнього потенціалу», «Соціально-психологічна підтримка інклюзивного навчання».
Загалом у роботі конференції взяли участь понад 250 учасників, серед яких молоді та досвідчені вчені, аспіранти, магістранти з України, Республіки Польщі, Фінляндської Республіки, Королівства Норвегії, які активно долучилися до обговорення актуальних питань дизайну інклюзивного навчання, обміну сучасними українськими і зарубіжними практиками для підвищення ефективності інклюзивної освіти в Україні.
Дякуємо усім учасникам за активну участь у конференції!


Завідувачка кафедри Практичної психології Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка доктор психологічних наук Олена Литвиненко була відібрана для участі у тривалій грантовій спеціалізованій програмі навчання, організованій Медичним коледжем Техаського університету A&M (США).
Програма розроблена для українських фахівців з охорони психічного здоров’я та науковців, які працюють у сфері лікування та дослідження посттравматичного стресового розладу (ПТСР). Учасники програми мають змогу опанувати найсучасніші, науково обґрунтовані методи терапії ПТСР, зокрема Prolonged Exposure Therapy, фармакотерапію ПТСР та інші підходи, що застосовуються у провідних клініках США.
Це є особливо актуальним з огляду на виклики воєнного часу та тематику досліджень кафедри. Крім того, участь у програмі дозволить Олені Олександрівні збагатити зміст дисциплін «Робота зі стресами у воєнний та повоєнний періоди» і «Теоретичні основи травмофокусованої роботи», які викладаються для магістрів освітньої програми «Практична психологія».



