З 02 по 06 грудня 2024 року Жанна ПЕТРОЧКО, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, доктор педагогічних наук, професор, взяла участь у навчальній тренінговій програмі «Розвиток компетенцій працівників соціальних служб у Європі та Центральній Азії». Навчання відбувалося в Республіці Молдова (м. Кишинів). Організатором заходу став Дитячий Фонд ООН (ЮНІСЕФ) у Молдові.
До делегації від України були запрошені представники Міністерства соціальної політики України, Національної соціальної сервісної служби України, директори обласних центрів соціальних служб, професори двох закладів вищої освіти, інші учасники.
Тренінг вели відомі експерти в соціальній роботі – Елайн САМММОН (Ірландія) і Тама МУРФЕТ (Австралія). Змістовий акцент було зроблено на етичній поведінці соціальних працівників, сучасних підходах в соціальній роботі, мотиваційному інтерв’ю, важливості профілактики гендерно зумовленого насильства тощо. У вільний від тренінгових занять час учасники програми брали участь у ряді дискусій у різних науково-практичних професійних колах з актуальних питань соціальної роботи в Україні і Молдові
Участь Жанни ПЕТРОЧКО у навчальній програмі дозволить: поглибити знання студентів з питань соціальної несправедливості, насильства щодо дітей, міжособистісного насильства між партнерами, стигматизація та дискримінація на основі статі, етнічного походження, інвалідності, бідності тощо, що є базовими в освітніх програмах за спеціальністю 231 Соціальна робота; використати досвід навчальної тренінгової діяльності під час навчальних занять зі студентами; розширити можливості академічної співпраці з іноземними дослідниками та практиками соціальної роботи; встановити зв’язки для майбутньої співпраці між Київським столичним університетом імені Бориса Грінченка та Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) України і Молдови. Така співпраця сприятиме спільним науковим дослідженням, а також забезпечить необхідну міжнародну складову українських досліджень.
Із 18 по 22 листопада 2024 року Наталія Клішевич, декан Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, Тетяна Лях, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, і Тетяна Спіріна, доцент цієї кафедри, беруть участь у програмі з викладацької мобільності ЕРАЗМУС+ в Університеті Острави (м. Острава, Чеська Республіка).
Основними цілями мобільності в Університеті-партнері є:
- зустрічі з НПП Факультету соціальних наук Університету Острави для обговорення професійних компетенцій і стандартів, модифікацій освітніх програм, методів викладання, можливостей для досліджень і стратегій сприяння професійній підготовці здобувачів у галузі «Соціальна робота»;
- обговорення перспектив порівняльних досліджень у межах наукової теми кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи «Соціалізація вразливих груп населення в контексті розвитку територіальних громад в Україні» й висвітлення їх у журналі «Sociální práce/Sociálna práce/Czech and Slovak Social work» з подальшою індексацією у наукометричній базі Scopus;
- проведення лекцій «Волонтерство в Україні під час збройних конфліктів», «Застосування настільних ігор у профілактичній діяльності соціального працівника з дітьми та молоддю», «Соціальна профілактика сімейних дисфункцій у територіальній громаді», «Морально-етичні засади соціальної роботи в територіальній громаді»; «Міжвідомча та міждисциплінарна взаємодія в соціальній роботі», «Підготовка соціальних працівників в Україні»;
- відвідування лекційних та практичних занять викладачів Факультету соціальних наук Університету Острави (Чеська Республіка).
18 листопада 2024 року відбулась перша робоча зустріч з представниками Факультету соціальних наук Остравського університету Mgr. Michaela Vontorova (відділ міжнародних зв’язків) та Associate professor Marie Špiláčková, vice-dean for Foreign Affairs, під час якої колеги мали можливість не тільки обговорити програму академічної мобільності й познайомитись з особливостями організації навчального процесу на Факультеті, а й презентувати освітньо-професійні та освітньо-наукові програми за спеціальністю Соціальна робота, які реалізуються в Університеті Грінченка та Університеті Острави. Цінними були поради щодо вдосконалення презентованих сторонами освітніх програм.
Бажаємо успіху та наснаження нашим колегам!
11 листопада 2024 року відбулась Студентська науково-практична онлайн конференція «Перші кроки в науку».
Модерувала захід – Ірина Музиченко, заступник декана з науково – педагогічної та соціально-гуманітарної роботи. З доповідями на пленарному засіданні виступили:
Ярослав Коркос, викладач кафедри практичної психології, доктор філософії зі спеціальності «Психологія». Тема: «Критичне мислення у науковій діяльності»;
Анастасія Сараненко, студентка 4 курсу спеціальності «Психологія» освітньої програми «Психологія бізнесу та управління», переможниця Всеукраїнського студентського професійного творчого конкурсу наукових робіт із галузі «Гендерні дослідження», який проводився в Центральноукраїнському державному університеті імені Володимира Винниченка. Тема: «Психологічній портрет жінки-політика в Україні». Науковий керівник - Власенко Інна Анатоліївна, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології особистості та соціальних практик;
Магдалина Бочко та Марія Придатко, студентки 4 курсу спеціальності «Спеціальна освіта» освітньої програми «Логопедія», переможниці V Всеукраїнського конкурсу наукових робіт для студентської молоді «Здорова дитина – здорова нація», який проводився у Глухівському національному педагогічному університеті імені Олександра Довженка. Тема: «Подолання моторних дисфункцій у дітей раннього та дошкільного віку з мовленнєвими труднощами засобами сучасних нейростимуляційних технологій». Науковий керівник - Лопатинська Наталія Анатоліївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти.
Після пленарного засідання розпочалась робота секцій: Теоретико-прикладні аспекти психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, Актуальні проблеми сучасної логопедії, Новітні технології логопедичного супроводу, Теоретико-прикладні засади логопедії у подоланні мовленнєвих труднощів, Актуальні питання соціальної роботи, Оцінка потреб споживачів соціальних послуг у професійній соціальній роботі, Практична психологія під час війни: виклики, здобутки та перспективи розвитку, Особистість в екстремальних та кризових умовах.
Дякуємо доповідачам та учасникам конференції!
До Всесвітнього дня науки за мир і розвиток 1 листопада 2024 року на Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка відбувся вебінар «Військова соціальна робота в Нідерландах», організований кафедрою соціальної педагогіки та соціальної роботи.
Модератором заходу була Швед Ольга Володимирівна, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, кандидат соціологічних наук, доцент.
Спікери вебінару - Герман де Моннінк, соціальний працівник, психолог і терапевт, тренер з мультиметодичної соціальної роботи (MMSW), член Міжнародної асоціації шкіл соціальної роботи (Нідерланди) та Йост Мааскант, старший соціальний працівник, один із 100 голландських військових соціальних працівників (Нідерланди).
На вебінарі було проаналізовано завдання та функції військових соціальних працівників у Нідерландах та вимоги до кваліфікації спеціалістів у цій сфері; обговорено етичні аспекти діяльності соціальних працівників у контексті військової культури та розглянуто систему підготовки родин військових до адаптації після повернення.
Наприкінці зустрічі Герман де Моннінк та Йост Мааскант відповіли на численні питання присутніх.
На заході були присутні студенти, аспіранти, наукові, науково-педагогічні працівники Київського столичного університету імені Бориса Грінченка. Загалом – 125 учасників вебінару.
4 листопада 2024 року стартувала академічна мобільність Тетяни Лях, Світлани Сапіги й Тетяни Спіріної, НПП кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка - української команди міжнародного проєкту «UNI-Paths II» : Інновації в освіті для України», що реалізується Університетом Острави за підтримки Міністерства закордонних справ Чеської Республіки.
Попереду перегляд освітніх програм першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти кафедри та вдосконалення їх освітніх компонент на основі досвіду підготовки клінічних соціальних працівників в Університеті Острави, а також вивчення досвіду діяльності цих фахівців у закладах охорони здоров’я, центрах реабілітації. Побажаємо продуктивної роботи нашим колегам!
У Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка закінчився конкурсний відбір для навчання за програмою кредитної мобільності в Університеті Острави (Чеська Республіка) на весняний семестр (лютий-червень 2025 року).
На розгляд надійшли документи від трьох студентів з Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти та Факультету романо-германської філології Університету Грінченка. На підставі наданих здобувачами вищої освіти документів, враховуючи рівень успішності здобувачів вищої освіти, рівень володіння іноземною мовою, наукові здобутки, участь в університетському житті та громадську активність Конкурсна комісія Університету рекомендувала до участі у програмі Анжеліку Шавлюк, студентку першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (3 курс) освітньої програми «Соціальна робота» та Анну Бальсанко, студентку другого (магістерського) рівня вищої освіти (1 курс) освітньої програми «Моніторинг і оцінка соціальних програм» Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти.
Бажаємо студентам-грінченківцям успіхів!
До 26 жовтня 2024 року тривала другої частини реалізація міжнародного проєкту «Bridge to Inclusion: Accelerating the Value of Special Needs Education» (Міст до інклюзії: розвиток цінностей інклюзивної освіти для осіб з особливими освітніми потребами) за фінансування Міністерства освіти Фінляндії (TFK, Ukraine programme 2024) дослідницького візиту делегації Київського столичного університету імені Бориса Грінченка Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти у складі декана факультету Наталії Клішевич, кандидата педагогічних наук, доцента; заступника декана факультету з науково-методичної та навчальної роботи Романа Павлюка, кандидата педагогічних наук, доцента; завідувача кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Олени Мартинчук, доктора педагогічних наук, доцента; професора кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Тетяни Скрипник, доктора психологічних наук, старшого наукового співробітника; доцента кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Наталії Бабич, кандидата педагогічних наук, доцента; доцента кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Галини Васильєвої, кандидата педагогічних наук; викладача кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Софі Марі Ганевич.
Під час другої частини візиту, на основі ознайомлення з теоретичними моделями організації спеціальної та інклюзивної освіти в Фінляндії, учасники проєкту мали можливість ознайомитись із практичною реалізацією змісті спеціальної та інклюзивної освіти та діяльності спеціального педагога в закладах освіти Фінляндії різного рівня.
Так, учасники проєкту за сприяння проєктного відділу Університету прикладних наук Хяме мали можливість ознайомитись освітнім процесом та його інклюзивною складовою в початкових та загальноосвітніх закладах і загальноосвітніх закладах з інклюзивною формою навчання м. Хамеенлінна, професійно-технічному коледжі м. Хамеенлінна (Tavastia Education Consortium), центрі Психотравми БО «Діаконіс» (Centre for Psychotraumatology, DeaconessFoundation) м. Гельсінкі та спеціальному професійно-технічному коледжі «Ліве» (Live Vocational College) м. Гельсінкі.
На завершення дослідницького візиту учасники проєкту відвідали Національну агенцію із забезпечення якості освіти Міністерства освіти Фінляндії (National Agency for Education), де мали можливість у форматі круглого столу обговорити державну політику Фінляндії у царині забезпечення якісної спеціальної та інклюзивної освіти. Прикментно, що під час цього круглого столу учасники проєкту разом з представниками Агенції долучились до написання Радіодиктанту національної єдності, присвяченого Дню української писемності та мовлення.
Дослідницький візит завершився плануванням подальшої діяльності учасників проєкту із реалізації його основних засад та планування освітнього курсу (5 ETCS кредитів), який буде запропоновано як вибіркову дисципліну з питань інклюзивної освіти для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти різних спеціальностей та як варіативної частини для підвищення кваліфікації педагогів, які вже працюють у системі інклюзивної освіти та не в повній мірі володіють знаннями про освіту осіб з особливими освітніми потребами.