Події

21 вересня 2023 року відбувся вебінар «Особливості роботи куратора академічної групи з соціально незахищеними категоріями студентів у закладах вищої освіти», який провела Тетяна Бадилевич, завідувач юридичного сектору Служби у справах дітей та сім’ї міста Києва. Захід був організований у межах роботи «Школи кураторів». Під час заходу обговорювались важливі питання: права та обов’язки органів, які здійснюють соціальний захист, пільги та гарантії держави тощо. Дякуємо спікеру за відповіді на питання, які виникли у присутніх.

Робота кураторів 1

Робота кураторів 2

Робота кураторів 3

Робота кураторів 4

 

18 вересня 2023 року відбувся традиційний "Пікнік з першокурсниками". Студенти мали змогу познайомитись та поспілкуватися, пограти в різні ігри, поспівати улюблені пісні! Сподіваємось, що пікнік став початком студентського життя, сповненого незабутніми враженнями!

picknik 1kurs 16

Логопеди допомагають не тільки тим, хто має труднощі з мовленням.
Пишаємося нашою студенткою  другого (магістерського) рівня заочної форми (освітня програма Логопедія) Петренко Анею, яка днями отримала Подяку від Київської обласної ради за вагомий особистий внесок у наближенні перемоги України над російською федерацією, активну волонтерську та благодійницьку діяльність, сумлінну працю, патріотизм, самовідданість, високий професіоналізм, громадську діяльність. 

podyaka1podyaka

 
Разом Переможемо!  

30 вересня 2023 року на Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти відбулась організаційна зустріч з 1 курсом.

org zuctrich 1k

Зібрання розпочалась із хвилини мовчання, за загиблими у війні, студентами-грінченківцями. Далі декан факультету  Наталія Клішевич розповіла про структуру університету,  ознайомила зі спеціальностями та освітніми програмами факультету, представила завідувачів кафедр та гарантів освітніх програм.

org zustrich

org zustrich1

Заступник декана факультету з науково - методичної та навчальної роботи Роман Павлюк наголосив на організації освітнього процесу  на факультеті. Заступник декана з науково-педагогічної роботи та соціально-гуманітарної роботи Ірина Музиченко окреслила головні напрями наукової та соціально-гуманітарної роботи. Далі відбулось знайомство та спілкування студентів з кураторами та координаторами.

org zustrich

Сподіваємось, що зустріч була конструктивною, змістовною та цікавою. 

 

 

9 червня 2023 року відбулась Вчена рада Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти. На засіданні розглядались конкурсні справи науково-педагогічних працівників факультету. Завершилось засідання нагородженнями подяками декана факультету науково-педагогічних працівників факультету за методичну, наукову та соціально - гуманітарну роботу.  

VR 06

 

 

OON 04 minЗ 29 травня по 2 червня на Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти відбулась Всеукраїнська науково-практична школа інклюзивної освіти «Якісна освіта для дітей з аутизмом: виклики та ресурси». Мета школи - познайомити учасників Школи з сучасними науковими стратегіями та технологіями, які дають змогу впровадити якісну освіту для дітей з розладами аутистичного спектра (РАС).

школа 5

          Зі вступним словом до учасників Школи звернулась декан Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент Наталія Клішевич та  професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної роботи, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник Тетяна Скрипник.

Клішевич

Скрипник

 

Тематика Школи інклюзивної освіти була різноманітна. Так, Тетяна Куценко, старший  викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти провела вебінар на тему «Соціалізація учнів з аутизмом в школі: практичні аспекти», на якому було проаналізовано науково-практичні підходи, які дають змогу формувати соціальні якості та соціально-комунікативні навички в учнів з розладом аутистичного спектра.

Куценко 1

Куценко2

куценко3

Марія  Максимчук, старший  викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат психологічних наук провела вебінар «Ресурси структурованого навчання (ТЕАССН) у розвитку незалежності і самостійності учня з РАС», на якому було презентовано всесвітньо визнаний метод ТЕАССН як сучасний інструмент для становлення здатності учнів з розладом аутистичного спектра  до ефективної освітньої діяльності.

максимчук1

Максимчук2

Максимчук 3

Вебінар «Гармонізація психо-емоційного стану дітей з аутизмом у контексті їхнього ефективного навчання і розвитку» провела  Оксана Таран, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат психологічних наук, доцент. Під час заходу було розкрито зміст ефективної організації арт-супроводу для покращення стану дітей з розладом аутистичного спектра та їхньої здатності до соціальної взаємодії.  

таран1

Таран 2

Таран 3

Софі Ганевіч, старший  викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти  на вебінарі «Вибір і написання конкретних і актуальних цілей для дітей з аутизмом» схарактеризувала алгоритм, завдяки якому можна налагодити чіткий і послідовний супровід дітей з аутизмом та навчити здатності визначати пріоритети у виборі довго- та короткотривалих цілей, що зумовить позитивну динаміку у їхньому навчанні і розвитку.

Ганєвіч1

Ганевич2

Ганєвич3

Вебінар «Підвищення адаптивних можливостей дітей з РАС задля ефективності їхньої освітньої діяльності», який провела Тетяна Скрипник, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти доктор психологічних наук, старший науковий співробітник був присвячений знайомству з науково-практичними методами впливу на фізичний стан дітей з розладами аутистичного спектра, що дають змогу розвивати у них витривалість, посидючість, уважність та навички саморегуляції.

 

Скрипни1

Скрипник2

Скрипник4

Загалом, Всеукраїнську науково-практичну школу інклюзивної освіти відвідало 350 учасників, серед яких, педагоги інклюзивних закладів освіти, фахівці ресурсних та інклюзивно-ресурсних центрів, викладачі ЗВО, студенти, батьки. Щиро вдячні учасникам за підтримку Школи інклюзивної освіти! До нових зустрічей!

OON 04 min

25 травня 2023 року на Вченій раді Київського університету імені Бориса Грінченка відбулась презентація нової освітньо-професійної програми для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 016 Спеціальна освіта «Стратегії і практики інклюзивного навчання». Представила освітню програму доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Олена Валеріївна Мартинчук.

IMG 3562

Актуальність цієї освітньої програми зумовлена потребою в модернізації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, які є найбільш вразливою категорією у вітчизняному освітньому просторі і наразі мають одні з найбільших освітніх втрат.

IMG 3563

Ідея розроблення освітньої програми, у фокусі якої була б підготовка координатора, лідера, менеджера інклюзивного навчання, постійно була у центрі нашої уваги, але на шляху її реалізації були певні перешкоди, вони й наразі існують, але є чітке розуміння місії кафедри, її ролі в суспільстві – сприяти розбудові якісної інклюзивної освіти.

Концепція реалізації ідеї народилась у професійній колаборації з колегами із Варшавської Академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської.

З Академією кафедра розпочала співпрацю з 2017 року і найвагомішим її результатом стало розроблення цієї освітньої програми на основі Стандарту вищої освіти України зі спеціальності 016 Спеціальна освіта та на основі польського Стандарту підготовки до професійної діяльності спеціального педагога.

Мета програми спрямована на підготовку висококваліфікованих фахівців як лідерів у справі розбудови якісної інклюзивної освіти, здатних здійснювати позитивні перетворення в інклюзивному навчанні осіб з особливими освітніми потребами.

Унікальність програми полягає у прагненні підготовки таких фахівців, які зможуть у закладі освіти ефективно виконувати функції з планування, організації, координації та моніторингу інклюзивного навчання і забезпечення особливих освітніх потреб дітей.

Логіка вибудовування фахових дисциплін відтворює логіку професійної діяльності спеціального педагога, здатного здійснювати оцінку особливих освітніх потреб дитини, планувати й реалізовувати індивідуальний освітній маршрут, координувати діяльність команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами. Для розвитку лідерських якостей та навичок формування команди передбачено тренінг з лідерства та командоутворення.

До вибіркової частини навчального плану належить блок «Інтегрована та інклюзивна освіта (польський досвід)», який сформовано викладачами Варшавської академії спеціальної педагогіки.

Здобувачі матимуть змогу обрати вибірковий блок або здійснити вибір дисциплін з каталогу курсів, який буде наповнено фаховими дисциплінами, спрямованими на поглиблення компетентностей у сфері інклюзивної освіти.

Маємо надію, що ця освітня програма буде цікавою для потенційного вступника і корисною у контексті розбудови якісної інклюзивної освіти в Україні.