Всесвітній день вишиванки – це свято, яке має на меті зберегти народні традиції створення та носіння вишитого українського одягу. Вишиванка здавна була гордістю українців, не меншим приводом для гордості вона є і сьогодні. Для українців вишиванка – це перш за все символ нації та свободи. Реалії сьогодення показують, що наша найбільша та найвідповідальніша цінність – бути Українцем.

Тож 18 травня 2023 року студенти та викладачі факультету взяли участь у флешмобі #Vychyvanka_FPSRSO, присвяченому Всеукраїнському дню вишиванки. У вишитих сорочках можна було споглядати усю красу та велич України. Крім того, студенти та викладачі доєднались до флешмобу «Жива Україна», який провів Факультет образотворчого мистецтва та хореографії. Під час заходу присутні споглядали студентський перформанс та танцювальне дійство, долучились до масового виконання «Ой, у лузі червона калина».
Сподіваємось, що Всесвітній день вишиванки у 2024 році відзначимо під мирним небом України! Дякуємо всім учасникам!
Данило Ельканов, випускник освітньої програми «Практична психологія», співзасновник ГО «Центр психологічної підтримки «ОбійМи», психолог-волонтер 18 травня 2023 року провів для студентів Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти вебінар з елементами майстер-класу «Травмопросвіта та перша психологічна допомога» провів На заході спікер детально проаналізував поняття «стрес» та «травма»; ознайомив з першою психологічною допомогою при стресі та травмі; запропонував низку психологічних вправ, спрямованих на стабілізацію внутрішнього стану.
Євгенія Слонченко, випускниця 2022 року освітньої програми “Екстремальна та кризова психологія” другого (магістерського) рівня освіти, психолог Шевченківського районного в місті Києві центру соціальних служб провела 16 травня 2023 року вебінар для студентів Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти «Специфіка роботи психолога соціальної служби в умовах кризового супроводу клієнтів». На вебінарі було окреслено специфіку роботи психолога в соціальній службі; розглянуто запити клієнтів в умовах війни; проаналізовано ризики професійного вигорання психолога; надано практичні рекомендації щодо запобіганню професійного вигорання фахівця.
15 травня 2023 року пройшов тренінг "Академічна доброчесність у діяльності майбутніх фахівців соціально-педагогічної сфери" у межах "Наукової цукерні - 2023" до Фестивалю Науки – 2023.
Спікер зустрічі – Дана Сопова, магістр спеціальності «Соціальна педагогіка», доктор філософії, викладач циклової комісії з педагогічної освіти Фахового коледжу «Універсум»
Модератор зустрічі – Анастасія Котелевець, голова Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, аспірантка спеціальності «Соціальна робота»


Зустріч об’єднала студентів різних кафедр та підрозділів Університету Грінченка, також були представники Фахового коледжу «Універсум» та гості з інших закладів освіти.
Зокрема, на зустрічі були присутні Ірина Музиченко, кандидат психологічних наук, заступник декана з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, гаранти освітньо-професійних програм: «Соціальна робота» ‑ Вадим Лютий, кандидат педагогічних наук, доцент, «Соціальна педагогіка» ‑ Тетяна Спіріна, кандидат педагогічних наук, доцент. Викладачі кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Аліна Дуля та доцент кафедри Ольга Швед.
У зустрічі взяли участь студенти другого курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, спеціальності 231 Соціальна робота освітніх програм «Соціальна адвокація», «Соціальна педагогіка» та «Соціальна робота» , а також студенти освітньої програми «Моніторинг і оцінка соціальних програм» другого (магістерського) рівня вищої освіти.


На зустрічі було детально розглянуті питання розглянуто, що таке навмисний та ненавмисний плагіат, документи,які регламентують етичний науковий вимір.



Також були розглянуті 5 видів плагіату, які виділяє Кен К. Вонг.
Наприкінці слухачі дякували за такий цікавий та актуальний матеріал щодо питань академічної доброчесності.


У період з 24 по 28 квітня 2023 року декан Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Наталія Клішевич, заступник декана Ірина Музиченко, завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Олена Мартинчук та професор кафедри Тетяна Скрипник брали участь в програмі ЕРАЗМУС+ з викладацької мобільності в Академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської (Варшава, Польща) Під час мобільності обговорили можливості розширення та поглиблення співпраці, ознайомилися з матеріально-технічною базою Академії, прочитали лекції.

З ректоркою Академії Барборою Марцинковською, директоркою Інституту спеціальної педагогіки Євою Кулешою, доценткою Євою Більською обговорили спільні проєкти з підготовки фахівців, питання обміну студентів та викладачів. Під час мобільності відвідали спеціальні заклади з інклюзивним навчанням м. Варшави: Варшавський навчально-виховний ревалідаційний центр та школу № 323 з інклюзивним навчанням.
Під час зустрічі з ректоркою Барборою Марцинковською декан Факультету Наталія Клішевич презентувала книгу «Заборонити рашизм».
27 квітня 2023 року Вченою радою Університету Грінченка було затверджено нову редакцію двох освітньо-професійних програм «Соціальна робота» та «Соціальна педагогіка» другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 231 Соціальна робота.
Соціальні проблеми, спричинені війною, призвели до різкого збільшення кількості осіб і сімей, які перебувають в складних життєвих обставинах та потребують соціальних послуг. Тому є потреба у фахівцях, здатних швидко орієнтуватись в умовах динамічних змін; розробляти нові та адаптувати до реальних умов існуючі соціальні послуги, оптимізувати ресурси та можливості установ-надавачів соціальних послуг, провайдерів соціальних програм, місцевих громад; працювати з «новими» групами отримувачів послуг та забезпечувати для них інклюзивне середовище; створювати та координувати міждисциплінарні команди.

Запропоновані в освітньо-професійних програмах зміни стосуються: уточнення мети, професійних компетентностей та результатів навчання за освітніми програмами; введення нових освітніх компонентів, що відповідають сучасним тенденціям розвитку галузі та найкращим чином забезпечують формування професійних компетентностей, як тих, що передбачені освітнім і професійним стандартами, так і доданих робочими групами; узгодження викладання освітніх компонентів, спільних для обох програм, узгодження та синхронізації практик та введення альтернативних вибіркових блоків дисциплін.
Так, програма «Соціальна робота» спрямована на підготовку фахівців, здатних розв’язувати складні задачі і проблеми у соціальній сфері, організовувати, розвивати та адмініструвати систему надання соціальних послуг в громаді. Її ключовими особливостями є: спрямованість на підготовку до розвитку та адміністрування системи соціальних послуг на рівні громади, зокрема - до організації та надання соціальних послуг, що вимагають спеціальної підготовки, та до експертного оцінювання якості соціальних послуг; проблемно орієнтоване навчання, що забезпечує формування здатності до самостійного визначення проблеми професійної діяльності, пошуку інформації, дослідження проблеми на локальному рівні, розробки проєктів подолання таких проблем; вибіркові компоненти сформовані в альтернативні блоки, присвячені актуальним питанням соціальної роботи; відпрацювання практичних навичок на базі центру практичної підготовки «Центр соціальних технологій та інновацій»; практики на базі провідних установ-надавачів соціальних послуг, як-то: Національна соціальна сервісна служба, Служба у справах дітей м. Києва та Київський центр соціальних служб, Міжнародні благодійні фонди «Партнерство «Кожній дитині», «Українська фундація громадського здоров’я», Всеукраїнський громадський центр «Волонтер» та інші.

Освітньо-професійна програма «Соціальна педагогіка» спрямована на підготовку фахівців, здатних розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в професійній діяльності, організовувати та впроваджувати соціально-педагогічну діяльність та надавати соціальні послуги в інклюзивному середовищі, працювати в умовах міждисциплінарної взаємодії. Її особливостями є: орієнтація на підготовку до надання спеціалізованих послуг, що вимагають соціально-педагогічних компетентностей; навчання на дослідницькій основі; менторська підтримка практиків; впровадження альтернативних блоків вибіркових дисциплін; відпрацювання практичних навичок на базі центрів практичної підготовки «Центр соціальних технологій та інновацій» і «Тренерська студія»; практики на базі провідних центрів соціальної роботи та соціально-педагогічної діяльності, наприклад: Українського фонду «Благополуччя дітей», міських центрів для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді, Центру допомоги дівчатам та молодим жінкам в складних життєвих обставинах, Київського палацу дітей та юнацтва, Центру розвитку сімейних форм виховання та патронату, «Соціальній квартирі», мережі шелтерів тощо.

На вибір здобувачів обох освітніх програм запропоновано 4 блоки вибіркових дисциплін, кожен з яких формує здатність до проведення вузько спеціалізованої практичної діяльності в різних галузях соціальної роботи, що передбачає формування комплексу взаємопов'язаних знань, навичок, професійних якостей. Таким чином, буде забезпечено можливість індивідуальної спеціалізації здобувачів та їхня персональна освітня траєкторія, а з іншого боку – цілісне формування здатності виконувати складну професійну діяльність задля покращення якості життя людини, громади, суспільства!
10 квітня 2023 року на Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти відбувся круглий стіл «Освітологічні концепти психології особистості», який проходив у рамках Огнев’юківських читань «Освіта – сутність часу», присвячених пам’яті доктора філософських наук, професора, академіка НАПН України, Заслуженого працівника освіти України, повного кавалера ордена «За заслуги» Віктора Олександровича Огнев’юка.

Розпочався круглий стіл із вступного слова заступника декана з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної роботи, кандидата психологічних наук Ірини Вікторівни Музиченко, яка окреслила проблематику круглого столу. Далі були виступи завідувачки кафедри практичної психології, доктора психологічних наук, професора Ольги Миколаївни Лозової та завідувачки кафедри психології особистості та соціальних практик, доктора психологічних наук, професора Сергєєнкової Оксани Павлівни. Виступаючі проаналізували освітологію з точки зору психології особистості.
Учасники круглого столу заслухали наукові доповіді. Так, провідний науковий співробітник навчально-наукового центру розвитку персоналу та лідерства Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор психологічних наук, професор Валерія Робертівна Міляєва звернулась до членів круглого столу з доповіддю «Психологічні аспекти реалізації інституційного лідерства університету». Доцент кафедри практичної психології Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, доктор психологічних наук Олена Олександрівна Литвиненко озвучила доповідь «Психологічна наука: європейський досвід проведення сучасних досліджень». Репрезентували всеукраїнське опитування «Сучасні шляхи відновлення ресурсів викладачів і студентів в умовах війни: теоретичний аналіз» старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, кандидат психологічних наук Ганна Володимирівна Супрун та доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент Наталія Миколаївна Бабич. Учасники круглого столу взяли активну участь у обговоренні наукових доповідей: ставили різноманітні питання, висловлювали власні думки.
Завершився круглий стіл підбиттям підсумків. Будо наголошено на тому, що під час круглого столу було обговорено багато актуальних проблем освітології, які потребують подальших наукових дискусій.