Події

Традиційно в жовтні пройшов захід від Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти присвячений академічній доброчесності у наукових дослідженнях здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Інтерактивний семінар «Академічна доброчесність в наукових дослідженнях», що відбувся  5 жовтня 2023 року відвідали понад 65 здобувачів усіх освітніх програм факультету.

До заходу були залучені здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти наступних освітніх програм: ОП «Соціальна робота» та «Соціальна педагогіка», ОП «Моніторинг і оцінка соціальних програм», ОП «Логопедія», ОП «Втручання при аутизмі», ОП «Стратегії і практики інклюзивного навчання», ОП «Екстремальна та кризова психологія» та ОП «Практична психологія».

Академічна доброчесність в наукових дослідженнях 1 

Анастасія КОТЕЛЕВЕЦЬ, голова Наукового товариства ФПСРСО, викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, аспірантка спеціальності «Соціальна робота» завдяки мапі асоціацій актуалізувала знання щодо змісту  поняття – «академічна доброчесність»

 Асоціації академічна доброчесність

Голова Наукового товариства ФПСРСО також зосередила увагу на  відповідальності за порушення правил академічної доброчесності та нормативно-правовій базі, зокрема «Положення про академічну доброчесність науково-педагогічних, наукових, педагогічних працівників та здобувачів вищої освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка».

Анастасія КОТЕЛЕВЕЦЬ, підсумувала отримані знання студентів завдяки завданням створеним за допомогою чату GPT завданням.

Різновиди плагіату

Порушення академічної доброчесності

Причини плагіату

Академічна доброчесність в наукових дослідженнях 6

Ірина МУЗИЧЕНКО, заступник декана з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної роботикандидат психологічних наук  Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти детально розказала про перевірку робіт за допомогою програми Strikeplagiarism. Ознайомила з деталями процедури перевірки та коефіцієнтами подібності.  

Наприкінці зустрічі спікери побажали  усім присутнім аби все було #Dobro_чесно

Демонстрація Strike Plagiarism

Демонстрація Strike Plagiarism 1

 

25 жовтня 2024 року студенти та викладачі Факультету психології соціальної роботи та спеціальної освіти зібрались на різних локаціях для написання диктанту національної єдності. Загалом, до написання диктанту доєдналось понад 60 осіб очно та 80 онлайн. Також до написання диктанту доєдналось Національне агенство якості освіти Міністерства освіти Фінляндії.

День української писемності та мови ФПСРСО 2 1

Цьогоріч текст диктанту підготувала письменниця Оксана Забужко, а називатиметься він «Магія голосу». Прочитав текст поет і військовий з Донеччини Павло Вишебаба.

Протягом 24 та 25 жовтня студенти та викладачі долучились до флешмобу #НосійСлова. Поціновувачі українського слова записали та виклали невеликі відеоролики з презентацією віршів вітчизняних поетів.

Щиро дякуємо всім, хто долучився до Дня української писемності та мови!

 

З 21 жовтня 2024 року розпочалась реалізація міжнародного проєкту «Bridge to Inclusion: Accelerating the Value of Special Needs Education» (Міст до інклюзії: розвиток цінностей інклюзивної освіти для осіб з особливими освітніми потребами) за фінансування Міністерства освіти Фінляндії (TFK, Ukraine programme 2024) дослідницьким візитом професорсько-викладацького складу Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.

Bridge to Inclusion Accelerating the Value of Special Needs Education

Під час першої частини візиту в Університеті прикладних наук Хяме учасники проєкту обмінялись досвідом розвитку системи спеціальної та інклюзивної освіти у Фінляндії та Україні, познайомились із системою підготовки фахівців зі спеціальної освіти у закладах вищої освіти, досвідом участі в різних дослідницьких міжнародних проєктах та визначили перспективи та сучасні виклики, які постають перед системою забезпечення якісної інклюзивної освіти у загальноосвітніх, професійно-технічних та закладах вищої освіти обох країн учасників проєкту.

Bridge to Inclusion Accelerating the Value of Special Needs Education 6 1

Попереду учасників проєкту чекає реалізація практичної складової – вивчення досвіду Фінляндії у закладах освіти різного рівня задля розроблення та впровадження у практику підготовки осіб, задіяних у забезпеченні ефективного процесу інклюзивної та спеціальної освіти, освітнього курсу (5 ETCS кредитів), який буде запропоновано як вибіркову дисципліну з питань інклюзивної освіти для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти різних спеціальностей та як варіативної частини для підвищення кваліфікації педагогів, які вже працюють у системі інклюзивної освіти та не в повній мірі володіють знаннями про освіту осіб з особливими освітніми потребами.

OON 04 min

18 жовтня 2024 року відбулась конференція Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти.

Конференція наукового товариства студентів аспірантів докторантів та молодих вчених8

 

Анастасія КОТЕЛЕВЕЦЬ, голова Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених ФПСРСО, викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, виступила зі звітом щодо діяльності Наукового товариства  за 2023/2024 н.р. та анонсувала подальші плани та програму діяльності на 2024/2025 н.р. Далі відбулось обговорення кандидатур на посади голови, заступника та секретаря Наукового товариства факультету.

Конференція наукового товариства студентів аспірантів докторантів та молодих вчених7

Конференція наукового товариства студентів аспірантів докторантів та молодих вчених6

Конференція наукового товариства студентів аспірантів докторантів та молодих вчених5

За результатами таємного голосування  головою Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених обрано Анастасію КОТЕЛЕВЕЦЬ. Заступником голови Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених обрано  Яну Мартинюк. На посаду секретаря Наукового товариства обрано Вікторію Дворську, студентку 3 курсу спеціальності «Психологія».

Конференція наукового товариства студентів аспірантів докторантів та молодих вчених4

Конференція наукового товариства студентів аспірантів докторантів та молодих вчених3

Конференція наукового товариства студентів аспірантів докторантів та молодих вчених2

Далі члени Наукового товариства визначили делегатів на Конференцію Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених Університету

Наукове товариство щиро вітає оновлену команду та запрошує доєднатись до діяльності усіх здобувачів вищої освіти!

16 жовтня 2024 року на засіданні Вченої ради Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка Тетяною ЛЯХ, завідувачем кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, гарантом освітньо-професійної програми «Моніторинг і оцінка соціальних програм», кандидатом педагогічних наук, професором, було презентовано результати навчальної поїздки до Філадельфії (Пенсильванія, США).

Презентація результатів навчальної поїздки до Філадельфії

Факультет психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка є офіційним партнером проєкту USAID «Розбудова стійкої системи громадського здоров’я», який реалізується організацією Pact в Україні у співпраці з Урядом України та Всеукраїнською програмою ментального здоров’я, ініційованою першою леді Оленою ЗЕЛЕНСЬКОЮ.

Завдання навчальної поїздки

У період з 21 вересня по 29 вересня 2024 року Наталія КЛІШЕВИЧ, декан Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент; Тетяна ЛЯХ, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, гарант освітньо-професійної програми «Моніторинг і оцінка соціальних програм», кандидат педагогічних наук, професор та Тетяна СПІРІНА, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, кандидат педагогічних наук, доцент, вивчали досвід професійної підготовки в сфері психічного здоров’я соціальних працівників у США, надання психосоціальних послуг для населення та можливості його застосування в Україні.

Розпочали навчання

Українська делегація ознайомилася зі змістом освітніх програм підготовки соціальних працівників у США, в Університеті Темпл. У результаті обговорення виявлено схожість принципів фахової підготовки соціальних працівників в Україні та США.

Вивчали досвід у Школі соціальної роботи

Програма навчальної поїздки була досить інформаційно насиченою, цікавою та пізнавальною. Учасники навчальної поїздки від Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти доєдналися до панельної дискусії з соціальними працівниками з різних сфер, медичними сестрами, з лікарями, які працюють в умовах міждисциплінарної практики, про їх професійні ролі, кейс-менеджмент, клінічну роль у первинній медичній допомозі, а також адвокацію та менеджмент; аналізували прогалини у навчальних програмах, компетентнісну освіту, післядипломну освіту з акцентом на компетенції у сфері психічного здоров’я, незалежно від напряму соціальної роботи.

Вивчали досвід згуртування громади через мозаїчну інсталяцію

Підсумком навчального візиту стали напрацьовані спільні плани щодо вдосконалення підготовки соціальних працівників у Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка. Окрім того, було підписано Рамку американсько-українського академічного партнерства в галузі психічного здоров’я (Framework for US/Ukrainian Mental Health Academic Partnerships).

Підписано Рамку Американсько Українського академічного партнерства

 

OON 04 min

08 жовтня 2024 року  на Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка відбулась Міжнародна науково-практична онлайн-конференція «Соціально-психологічна підтримка особистості в умовах суспільних трансформацій».

Співорганізаторами конференції стали Тернопільській національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, Український фонд «Благополуччя дітей», Українська асоціація психологічної підтримки, Київський міський кризовий центр «Соціотерапія», Центр практичної психології «Анкор», Варшавський університет (Республіка Польща), Академія прикладних наук імені Стефана Баторія (Республіка Польща).  

Пленарне засідання конференції вітальними словами відкрили Наталія Віннікова, проректор з наукової роботи та міжнародної діяльності, голова Вченої ради Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор філологічних наук, професор  та Наталія Клішевич, декан Факультету психології, соціальної роботи то спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент. Модератором конференції стала Олеся Столярчук,  професор кафедри психології особистості та соціальних практик Факультету психології, соціальної роботи  та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор психологічних наук, професор.

На пленарному засіданні тема соціально-психологічної підтримки  особистості розглядалась у контексті суспільних трансформацій. З доповідями виступили: Тереза Яницька-Панек, професор Академії прикладних наук імені Стефана Баторія, доктор гуманітарних наук, професор (тема «Роль і завдання професійного університету в умовах кризових подій (з досвіду 2020-2024 рр.: пандемія, війна, повінь»); Ольга Яуер-Ніворовська, професор Варшавського університету, доктор гуманітарних наук, професор (тема «Холістичний підхід до комунікативних та мовленнєвих розладів як ключова умова ефективної психологічної та соціальної підтримки пацієнтів»); Валерія Палій, віцепрезидент Національної психологічної асоціації, академічний директор програм з психології Київської школи економіки, кандидат психологічних наук (тема «Підходи до надання допомоги у сфері психічного здоровʼя фахівцями різних спеціальностей»; Галина Бевз, завідувач відділу психології спілкування Інститут соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України, доктор психологічних наук, професор (тема «Цінність освіти особистості в змінних умовах сучасності»; Наталія Савелюк, професор кафедри практичної психології Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, доктор психологічних наук, професор (тема «Динаміка переживання психологічного благополуччя українською молоддю: від ситуації пандемії і крізь умови воєнного стану»); Наталія Довгань, завідувач відділу психології політико-правових відносин Інституту соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України, доктор психологічних наук (тема «Конструктивна поведінка громадян у надзвичайних ситуаціях: технологія  психологічного втручання»); Людмила П’янківська, старший науковий співробітник науково-дослідної лабораторії психологічного забезпечення Державного науково-дослідного інституту Міністерства внутрішніх справ України, кандидат психологічних наук (тема «Виклики сьогодення: особистість в умовах воєнного стану»);  Світлана Каліщук, професор кафедри психології особистості та соціальних практик, Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка,  доктор психологічних наук, професор (тема «Реалістичне співвіднесення психолога-консультанта із світом в умовах війни»).

Також на конференції відбулися секторальні дискусії:  «Соціально-психологічне моделювання допомоги», «Практики резильєнтності та благополуччя особистості», «Психологічна культура та просвіта у воєнний та повоєнний час». Під час першої секторальної дискусії було проведено вібінари. Так, Людмила П’янківська, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник науково-дослідної лабораторії психологічного забезпечення Державного науково-дослідного інституту МВС України провела вебінар «Практичні аспекти психологічної допомоги особистості в умовах війни». Альона Каптан, член Національної психологічної асоціації та Міжнародної психологічної асоціації проєктивних методик, військовий психолог, арт-терапевт, КПТ-консультант провела вебінар «Соціально-психологічна допомога постраждалим під час кризових подій та військового конфлікту». Далі обговорення відбулось навколо виступів Євгенії  Журавель, керівника Служби психологічної реабілітації «Простору відновлення військових і цивільних «Гарт» Громадської організації «Об’єднання Відповідальних Громадян» (тема «Біосугестивна терапія як засіб корекції стрес-асоційованих розладів у людей із бойовим досвідом») та Вадима Кобильченка, провідного наукового співробітника відділу освіти дітей з порушенням зору Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, доктора психологічних наук, професора та Ірини Омельченко, провідного наукового співробітника відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, доктора психологічних наук, професора (тема «Інклюзивна психологія як нова галузь психологічної науки).

Під час роботи другої секторальної дискусії відбулись вебінари «Психоедукаційний і терапевтичний потенціал відеогри-пісочниці Minecraft у роботі з дітьми і підлітками, зокрема в інклюзивній освіті» Олексія Сухорукова, члена Національної психологічної асоціації, засновника проєкту HealGame Ukraine, психолога  та «Стрес, гострий стрес та травма – особливості реагування, протидії та першої допомоги»  Данила Ельканова, здобувача третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка. Далі відбулось проблемне обговорення виступів  Інни Скляренко,      доцента кафедри інфраструктури та інноваційних технологій водного транспорту Державного університету інфраструктури та технологій, кандидата педагогічних наук, доцента «Діяльнісний підхід у підготовці психологів» та Оксани Байєр, доцента кафедри психології та педагогіки Університету імені Альфреда Нобеля, кандидата психологічних наук, доцента «Особливості резильєнтності українців повоєнного покоління (на прикладі Другої світової війни)».

На третій секторальній дискусії було презентовано вебінар «Як вчити та навчатися в умовах війни» (Інформаційно-методичні матеріали для дорослих (учителів, викладачів. психологів) зі створення сприятливих умов для навчання та розвитку в умовах воєнного часу). Автори: Тетяна Цюман, доцент кафедри психології особистості та соціальних практик Факультету психології, соціальної роботи  та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат психологічних наук, доцент; Олена Нагула,  експерт проєктів Всеукраїнської благодійної організації «Український фонд «Благополуччя дітей», дитячий психотерапевт, кандидат психологічних наук; Зоряна Адамська, декан Факультету педагогіки та психології Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, кандидат психологічних наук, доцент.  Варто зазначити про успішні виступи молодих дослідників на секторальній дискусії. Студенти магістратури та аспіранти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка мали можливість презентувати свої наукові дослідження.

Загалом у роботі конференції взяли участь понад 150 учасників.  Результатом конференції став плідний обмін сучасними теоретичними та практичними підходами у наданні соціально-психологічної підтримки особистості в умовах суспільно-політичної кризи та військового конфлікту.

OON 03 minOON 04 min

 

 

 

 

 

 

Протягом вересня 2024 року на Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти відбувалась благодійна акція для ЗСУ. Студенти та викладачі активно долучилися до збору необхідного для сил ППО: сухі душі, енергетичні батончики, вологі серветки, розчина кава, засоби від застуди. Напередодні Покрови, 27 вересня 2024 року все необхідне було передано на Херсонський напрям нашим захисникам.

 

Благодійна акція для ЗСУ 1 optimized

 

 

Щиро вдячні всім, хто долучився до акції!

Дякуємо нашим захисникам за змогу навчатись та здобувати нові знання, ставати фахівцями! Бажаємо нашим ангелам-охоронцям міцного здоров’я та бадьорості духу!