З 29 травня по 2 червня на Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти відбулась Всеукраїнська науково-практична школа інклюзивної освіти «Якісна освіта для дітей з аутизмом: виклики та ресурси». Мета школи - познайомити учасників Школи з сучасними науковими стратегіями та технологіями, які дають змогу впровадити якісну освіту для дітей з розладами аутистичного спектра (РАС).
Зі вступним словом до учасників Школи звернулась декан Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент Наталія Клішевич та професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної роботи, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник Тетяна Скрипник.
Тематика Школи інклюзивної освіти була різноманітна. Так, Тетяна Куценко, старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти провела вебінар на тему «Соціалізація учнів з аутизмом в школі: практичні аспекти», на якому було проаналізовано науково-практичні підходи, які дають змогу формувати соціальні якості та соціально-комунікативні навички в учнів з розладом аутистичного спектра.
Марія Максимчук, старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат психологічних наук провела вебінар «Ресурси структурованого навчання (ТЕАССН) у розвитку незалежності і самостійності учня з РАС», на якому було презентовано всесвітньо визнаний метод ТЕАССН як сучасний інструмент для становлення здатності учнів з розладом аутистичного спектра до ефективної освітньої діяльності.
Вебінар «Гармонізація психо-емоційного стану дітей з аутизмом у контексті їхнього ефективного навчання і розвитку» провела Оксана Таран, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат психологічних наук, доцент. Під час заходу було розкрито зміст ефективної організації арт-супроводу для покращення стану дітей з розладом аутистичного спектра та їхньої здатності до соціальної взаємодії.
Софі Ганевіч, старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти на вебінарі «Вибір і написання конкретних і актуальних цілей для дітей з аутизмом» схарактеризувала алгоритм, завдяки якому можна налагодити чіткий і послідовний супровід дітей з аутизмом та навчити здатності визначати пріоритети у виборі довго- та короткотривалих цілей, що зумовить позитивну динаміку у їхньому навчанні і розвитку.
Вебінар «Підвищення адаптивних можливостей дітей з РАС задля ефективності їхньої освітньої діяльності», який провела Тетяна Скрипник, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти доктор психологічних наук, старший науковий співробітник був присвячений знайомству з науково-практичними методами впливу на фізичний стан дітей з розладами аутистичного спектра, що дають змогу розвивати у них витривалість, посидючість, уважність та навички саморегуляції.
Загалом, Всеукраїнську науково-практичну школу інклюзивної освіти відвідало 350 учасників, серед яких, педагоги інклюзивних закладів освіти, фахівці ресурсних та інклюзивно-ресурсних центрів, викладачі ЗВО, студенти, батьки. Щиро вдячні учасникам за підтримку Школи інклюзивної освіти! До нових зустрічей!
25 травня 2023 року на Вченій раді Київського університету імені Бориса Грінченка відбулась презентація нової освітньо-професійної програми для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 016 Спеціальна освіта «Стратегії і практики інклюзивного навчання». Представила освітню програму доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Олена Валеріївна Мартинчук.
Актуальність цієї освітньої програми зумовлена потребою в модернізації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, які є найбільш вразливою категорією у вітчизняному освітньому просторі і наразі мають одні з найбільших освітніх втрат.
Ідея розроблення освітньої програми, у фокусі якої була б підготовка координатора, лідера, менеджера інклюзивного навчання, постійно була у центрі нашої уваги, але на шляху її реалізації були певні перешкоди, вони й наразі існують, але є чітке розуміння місії кафедри, її ролі в суспільстві – сприяти розбудові якісної інклюзивної освіти.
Концепція реалізації ідеї народилась у професійній колаборації з колегами із Варшавської Академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської.
З Академією кафедра розпочала співпрацю з 2017 року і найвагомішим її результатом стало розроблення цієї освітньої програми на основі Стандарту вищої освіти України зі спеціальності 016 Спеціальна освіта та на основі польського Стандарту підготовки до професійної діяльності спеціального педагога.
Мета програми спрямована на підготовку висококваліфікованих фахівців як лідерів у справі розбудови якісної інклюзивної освіти, здатних здійснювати позитивні перетворення в інклюзивному навчанні осіб з особливими освітніми потребами.
Унікальність програми полягає у прагненні підготовки таких фахівців, які зможуть у закладі освіти ефективно виконувати функції з планування, організації, координації та моніторингу інклюзивного навчання і забезпечення особливих освітніх потреб дітей.
Логіка вибудовування фахових дисциплін відтворює логіку професійної діяльності спеціального педагога, здатного здійснювати оцінку особливих освітніх потреб дитини, планувати й реалізовувати індивідуальний освітній маршрут, координувати діяльність команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами. Для розвитку лідерських якостей та навичок формування команди передбачено тренінг з лідерства та командоутворення.
До вибіркової частини навчального плану належить блок «Інтегрована та інклюзивна освіта (польський досвід)», який сформовано викладачами Варшавської академії спеціальної педагогіки.
Здобувачі матимуть змогу обрати вибірковий блок або здійснити вибір дисциплін з каталогу курсів, який буде наповнено фаховими дисциплінами, спрямованими на поглиблення компетентностей у сфері інклюзивної освіти.
Маємо надію, що ця освітня програма буде цікавою для потенційного вступника і корисною у контексті розбудови якісної інклюзивної освіти в Україні.
25 травня 2023 року Вченою радою Університету Грінченка було затверджено нову редакцію трьох освітньо-професійних програм «Соціальна робота», «Соціальна педагогіка», «Соціальна робота» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 231 Соціальна робота.
Соціальні проблеми, спричинені війною, призвели до необхідності підготовки фахівців, здатних швидко орієнтуватись в умовах динамічних змін; організовувати та надавати соціальні послуги особам та сім’ям, що перебувають у вразливому стані, зазнають соціального виключення і дискримінації; здійснювати соціально-педагогічну діяльність із дітьми, молоддю та дорослими в різних соціальних середовищах; ініціювати соціальні зміни, спрямовані на зростання соціального добробуту; розробляти, організовувати та проводити соціальні адвокаційні кампанії для захисту прав та інтересів вразливих груп населення.
Запропоновані в освітньо-професійних програмах зміни стосуються: уточнення мети, професійних компетентностей та результатів навчання за освітніми програмами; введення нових освітніх компонентів, що відповідають сучасним тенденціям розвитку галузі та найкращим чином забезпечують формування професійних компетентностей, як тих, що передбачені освітнім і професійним стандартами, так і доданих робочими групами; узгодження викладання освітніх компонентів, спільних для трьох освітніх програм та оновлення вибіркових блоків.
Так, після внесених змін і доповнень основною метою програми «Соціальна робота» є підготовка фахівців, здатних організовувати та надавати соціальні послуги особам і сім’ям, що перебувають у вразливому стані, зазнають соціального виключення і дискримінації. Її ключовими особливостями є: спрямованість на підготовку до оцінювання потреб, захисту прав, організації та надання соціальної допомоги та послуг особам та сім’ям, що перебувають у вразливому стані, зазнають соціального виключення і дискримінації; практико орієнтоване навчання, що забезпечує формування здатності до застосування у професійній діяльності методів профілактики, для запобігання можливих порушень поведінки, міжособистісних стосунків, розв’язання конфліктів та попередження соціальних ризиків; відпрацювання практичних навичок на базі центрів практичної підготовки «Центр соціальних технологій та інновацій», «Тренерська студія» практики на базі провідних установ-надавачів соціальних послуг, як-то: Національна соціальна сервісна служба, Державна установа «Центр пробації», Київський центр соціальних служб, Київські міські центри для ВІЛ-інфікованих, Центр соціально-психологічної реабілітації, Всеукраїнський громадський центр «Волонтер» та інші.
Освітньо-професійна програма «Соціальна педагогіка» спрямована на підготовку фахівця здатного вирішувати професійні завдання відповідно до суспільних викликів та проблем, здійснювати соціально-педагогічну діяльність із дітьми, молоддю та дорослими в різних соціальних середовищах.
Її особливостями є: практико-орієнтоване навчання, спрямоване на оволодіння уміннями організовувати та здійснювати соціально-педагогічну роботу в закладах освіти, захисту дитини, формальних та неформальних об’єднаннях на засадах соціальної інклюзії; формування активної життєвої позиції, готовність брати участь у житті своєї держави; відпрацювання практичних навичок на базі ЦПП «Центр соціальних технологій та інновацій», «Тренерська студія», «Арт-майстерня» та КМЦ «Родинний дім»; унікальні практики на базі провідних центрів соціальної роботи та соціально-педагогічної діяльності, таких як: мережа центрів соціальних служб, заклади освіти, Київський палац дітей та юнацтва, Національна Організація Скаутів України, Центр розвитку сімейних форм виховання та патронату тощо.
Унікальна, єдина в Україні освітньо-професійна програма «Соціальна адвокація» ставить за мету – підготовку фахівців, здатних ініціювати соціальні зміни, спрямовані на зростання соціального добробуту, розробляти, організовувати та проводити соціальні адвокаційні кампанії для захисту прав та інтересів вразливих груп населення.
ЇЇ особливостями є: підготовка до адвокатування інтересів, проблем та потреб вразливих груп населення та осіб, які зазнають виключення та дискримінації; практико орієнтоване навчання із застосуванням супервізії та інтервізії практиками соціальної сфери, фахівцями громадських організацій, що розвивають соціальну адвокацію в Україні; післявоєнна адвокація постраждалих внаслідок війни та впровадження глобального розвитку – Цілей сталого розвитку; практики на базі Громадських правозахисних об’єднання, діяльність яких спрямована на утвердження й захист прав і свобод людини. Серед них: давні партнери кафедри – Центр демократії та верховенства права, офіс урядової уповноваженої з гендерної політики, Громадські організації «Школа рівних можливостей», «Ліга сильних», а також Благодійні Фонди – «Змінимо наші життя», «Я Маріуполь».
Також оновлено вибіркові Блоки покликані сформувати здатність до проведення вузько спеціалізованої практичної діяльності в різних галузях соціальної роботи.
Так, вибірковий блок «Соціальна експертиза» спрямований на розвиток вміння добирати і застосовувати різні методи соціальної експертизи; організовувати громадську експертизу та громадські слухання; на опанування методики індивідуальної соціальної роботи та консультування; на просвітницько-профілактичну діяльність.
Обираючи вибірковий блок «Соціально-педагогічна профілактика», здобувачі формуватимуть вміння здійснювати соціально-педагогічну профілактику насильства та жорстокого поводження з дітьми, попередження ризикованої поведінки дітей та молоді, профілактичну роботу з подолання злочинності серед неповнолітніх, вибудовувати ефективну молодіжну роботу в громадах.
А вибірковий блок «Управління соціальними змінами» дасть можливість здобувачам прогнозувати перебіг різних соціальних явищ; аналізувати соціально-психологічні явища, процеси становлення, розвитку соціальної групи і громади; розробляти шляхи подолання соціальних проблем і знаходити ефективні методи їх вирішення.
15 -16 травня та 18-19 травня 2023 року у рамках Фестивалю науки відбулась Наукова цукерня -2023 Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти. Розпочалась Наукова цукерня з вітального слова декана Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидата педагогічних наук, доцента Наталії Клішевич. Модератором заходів була Ірина Музиченко, заступник декана з наукової та соціально-гуманітарної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидата психологічних наук.
Тематика цьогорічної Наукової цукерні була різноманітна. Так, Любов Шинкарьова, аспірантка спеціальності «Психологія», старший фахівець з розвитку бренду роботодавця ОККО, кар’єрна консультантка провела вебінар «Психологічна підтримка дружин учасників бойових дій». Під час заходу було обговорено соціально-психологічні проблеми дружин учасників бойових дій; проаналізовано досвід інших країн щодо підтримки дружин учасників бойових дій; надано практичні рекомендації щодо підтримки дружин учасників бойових дій.
Вебінар з елементами майстер-класу «Травмопросвіта та перша психологічна допомога» провів Данило Ельканов, аспірант спеціальності «Психологія», співзасновник ГО «Центр психологічної підтримки «ОбійМи», психолог-волонтер. На заході спікер детально проаналізував поняття «стрес» та «травма»; ознайомив з першою психологічною допомогою при стресі та травмі; запропонував низку психологічних вправ, спрямованих на стабілізацію внутрішнього стану.
Дотримання принципів академічної доброчесності – головна тема тренінгу «Академічна доброчесність у діяльності майбутніх фахівців соціально-педагогічної сфери», який провели Анастасія Котелевець, голова Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, аспірантка спеціальності «Соціальна робота», викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи та Дана Сопова, магістр спеціальності «Соціальна педагогіка», доктор філософії, викладач циклової комісії з педагогічної освіти Фахового коледжу «Універсум». На тренінгу було розглянуто категорії: «академічна доброчесність», «академічний плагіат», «кодекс честі» в освітній діяльності, проаналізовано різновиди плагіату.
Євгенія Слонченко, випускниця 2022 року освітньої програми “Екстремальна та кризова психологія” другого (магістерського) рівня освіти, психолог Шевченківського районного в місті Києві центру соціальних служб провела вебінар «Специфіка роботи психолога соціальної служби в умовах кризового супроводу клієнтів». На вебінарі було окреслено специфіку роботи психолога в соціальній службі; розглянуто запити клієнтів в умовах війни; проаналізовано ризики професійного вигорання психолога; надано практичні рекомендації щодо запобіганню професійного вигорання фахівця.
Юлія Третьяк, магістр освітньої програми “Екстремальна та кризова психологія” провела майстер-клас «Траєкторії життєконструювання у воєнний час». Під час заходу було проаналізовано поняття «ресурси»; визначено траєкторії життєконструювання особистості; надано техніки відновлення ресурсів.
Магістри 5 курсу освітньої програми «Втручання при аутизмі» Ярослава Арнаут, Оксана Бєлікова, Ганна Ільїна, Олена Петрик-Лакиза, Віра Сіра, Надія Стратулат, Світлана Шалобоніна провели воркшоп «Ресурси освітнього середовища для якісного навчання учнів з аутизмом». Під час заходу було проаналізовано підходи та методи навчання учнів з розладом аутистичного спектра; сформульовано першочергові цілі розвитку учнів з розладами аутистичного спектра; обговорено формат командної взаємодії фахівців у партнерстві з батьками; систематизовано зміст корекційно-розвиткових занять, процедури моніторингу динаміки успіху.
Анастасія Котелевець, голова Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, аспірант спеціальності «Соціальна робота», викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи; Роман Сергієнко, студент спеціальності «Соціальна робота», лауреат Премії Верховної Ради України за внесок молоді у розвиток парламентаризму, місцевого самоврядування, Голова Благодійної організації «Благодійний фонд «Змінимо наші життя»; Вероніка Кучеровська, Голова студентського парламенту Київського університету імені Бориса Грінченка, заступник Голови Благодійної організації «Благодійний фонд «Змінимо наші життя» з питань економіки та управління; Марія Подлісецька, студентка Факультету суспільно-гуманітарних наук, керівник Відділу розвитку освіти Благодійної організації «Благодійного фонду «Змінимо наші життя»; Олександра Міняйло, студентка Факультету філології, культури і мистецтва, заступник керівника Відділу розвитку освіти Благодійної організації «Благодійного фонду «Змінимо наші життя» з питань викладання української мови та літератури – це спікери вебінару «Впровадження соціальної підтримки кризових категорій населення через надання освітніх послуг». На вебінарі обговорювалась проблема підтримки дітей у кризових ситуаціях та аналізувалась робота команди Благодійної організації «Благодійного фонду «Змінимо наші життя». Було презентовано програму додаткової освіти для дітей дошкільного віку та студентів старших курсів закладів вищої освіти.
Під час Наукової цукерні пройшли міжнародні заходи. Відбувся міжнародний вебінар «Ставлення до жінок-військових: свідчення з України та за-за кордону», організований кафедрою соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти.
Модератором заходу була Ольга Швед, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат соціологічних наук
Запрошені спікери - Дженні Мазерс, старший викладач кафедри міжнародної політики Аберістсвітського університету, Велика Британія;
Анна Квіт, науковий співробітник Університетського коледжу Лондона, Велика Британія.
Під час вебінару було обговорено ставлення суспільства до жінок-військовослужбовців; проаналізовано проблеми, з якими стикаються українські захисниці; висвітлено особливості гендерної рівності у Збройних силах України; окреслено спільні та відмінні риси військової служби в Україні та США.
Відбулася панельна дискусія «Підтримка дітей в кризових ситуаціях: кращі міжнародні практики», організована кафедрою спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти у партнерстві з ВФ «Крок за кроком», Міжнародною асоціацією «Крок за кроком» та Європейським центром імені Вергеланда.
Модератором заходу була Наталія Софій, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, кандидат педагогічних наук.
До дискусії із актуальними доповідями долучилися закордонні спікери: Ангелос Ваілланатос, провідний експерт Європейського центру Вергеланда (Греці); Моніка Росьзіжевська Возняк, президентка Правління Фонду Коменіус (Польща); Санна Лукандер, головна фахівчиня організації Fun Academy (Фінляндія); Кармен Ліа, виконавча директорка Центру «Крок за кроком» (Румунія).
Під час дискусії було проаналізовано проблеми інтеграції українських дітей у навчальні заклади європейських країн; обговорено особливості надання інклюзивної освіти українським дітям за кордоном; окреслено напрями подальшої співпраці з іноземними експертами.
На заходах «Наукової цукрені -2023» були присутні студенти, магістранти, аспіранти, докторанти, молоді та досвідчені вчені, науково-педагогічні працівники, вчителі, психологи, корекційні педагоги, соціальні працівники.
Загалом Наукову цукерню відвідало понад 300 осіб.
Дякуємо всім, хто завітав до Наукової цукерні -2023! До нових зустрічей!
19 травня 2023 року в рамках підготовки до проведення 9-го тематичного засідання Комісії з питань координації взаємодії органів виконавчої влади щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на тему «Протидія домашньому насильству в період війни та відновлення, з урахуванням потреб різних цільових груп», проведення якого планується в червні 2023 року відбулась робоча зустріч.
Онлайн-зустріч стосувалась виконання Закону України «Про запобігання та протидії домашньому насильству» і відбулась під головуванням Урядової уповноваженої з питань гендерної політики Катерини ЛЕВЧЕНКО. На зустрічі були суб’єкти, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству, а саме: Міністерство соціальної політики, Міністерство освіти та науки, Міністерство внутрішніх справ, Міністерство охорони здоров’я, Прокуратура України, представники судової гілки, обласних державних адміністрацій та територіальних громад.
На зустрічі і обговоренні серед 96 учасників була і представниця кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка – Ольга ШВЕД, кандидат соціологічних наук, доцент кафедри.
Під час обговорення були представлені цікаві факти: значно зростає кількість звернень з проблеми домашнього насильства: в 2021 році з 44 тисяч звернень до поліції 38 тисяч були пов’язані з насильством стосовно жінок, а в 2023 році вже є майже 60 тисяч звернень, 51 тисяча – стосовно жінок. Також обговорювалась Програма для кривдників, яка неефективно працює і має бути змінена, особливо в обставинах війни та післявоєнний період.
Представник системи правової безоплатної допомоги звернув увагу, що тільки 1% постраждалих від домашнього насильства, з тих, хто звернувся в поліцію, звертаються за юридичною допомогою.
Представник судової гілки повідомила, що відповідно Ст.173-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, протягом одного року у проміжок 2022-2023 рр. судом видано 105 тисяч постанов. Ці постанови передбачають покарання у вигляді штрафу від 170 грн. до 340 грн. або громадських робіт на строк 30-40 годин, або адміністративного арешту на строк до 7 діб.
Представники територіальних громад зауважили, що штраф забирає гроші у сім’ї, краще карати громадськими роботами, що є корисним для громад і є справжнім покаранням. Також обговорювалась тема не звернення до правоохоронних органів, бо у жертви насильства є страх, що тоді чоловіка заберуть на війну.
Представниця Міністерства охорони здоров’я зауважила, що порівнюючи з 2021 роком кількість звернень до медиків з приводу фізичного та сексуального насильства виросла на 25%.
Також обговорювались проблеми тих, хто вже вернувся з війни з інвалідністю, проблеми комунікації військових з членами родини, бо з обох боків відбулись психологічні та, можливо, психічні, зміни.
Участь у такому заході є важливою, бо ці проблеми стосуються соціальної роботи і, викладаючи предмети, які стосуються домашнього насильства, сім’ї, здоров’я, деструктивної поведінки тощо, необхідно знати про реальні проблеми, політику держави, роботу відповідних державних структур.
Всесвітній день вишиванки – це свято, яке має на меті зберегти народні традиції створення та носіння вишитого українського одягу. Вишиванка здавна була гордістю українців, не меншим приводом для гордості вона є і сьогодні. Для українців вишиванка – це перш за все символ нації та свободи. Реалії сьогодення показують, що наша найбільша та найвідповідальніша цінність – бути Українцем.
Тож 18 травня 2023 року студенти та викладачі факультету взяли участь у флешмобі #Vychyvanka_FPSRSO, присвяченому Всеукраїнському дню вишиванки. У вишитих сорочках можна було споглядати усю красу та велич України. Крім того, студенти та викладачі доєднались до флешмобу «Жива Україна», який провів Факультет образотворчого мистецтва та хореографії. Під час заходу присутні споглядали студентський перформанс та танцювальне дійство, долучились до масового виконання «Ой, у лузі червона калина».
Сподіваємось, що Всесвітній день вишиванки у 2024 році відзначимо під мирним небом України! Дякуємо всім учасникам!
15 травня 2023 року пройшов тренінг "Академічна доброчесність у діяльності майбутніх фахівців соціально-педагогічної сфери" у межах "Наукової цукерні - 2023" до Фестивалю Науки – 2023.
Спікер зустрічі – Дана Сопова, магістр спеціальності «Соціальна педагогіка», доктор філософії, викладач циклової комісії з педагогічної освіти Фахового коледжу «Універсум»
Модератор зустрічі – Анастасія Котелевець, голова Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, аспірантка спеціальності «Соціальна робота»
Зустріч об’єднала студентів різних кафедр та підрозділів Університету Грінченка, також були представники Фахового коледжу «Універсум» та гості з інших закладів освіти.
Зокрема, на зустрічі були присутні Ірина Музиченко, кандидат психологічних наук, заступник декана з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, гаранти освітньо-професійних програм: «Соціальна робота» ‑ Вадим Лютий, кандидат педагогічних наук, доцент, «Соціальна педагогіка» ‑ Тетяна Спіріна, кандидат педагогічних наук, доцент. Викладачі кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Аліна Дуля та доцент кафедри Ольга Швед.
У зустрічі взяли участь студенти другого курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, спеціальності 231 Соціальна робота освітніх програм «Соціальна адвокація», «Соціальна педагогіка» та «Соціальна робота» , а також студенти освітньої програми «Моніторинг і оцінка соціальних програм» другого (магістерського) рівня вищої освіти.
На зустрічі було детально розглянуті питання розглянуто, що таке навмисний та ненавмисний плагіат, документи,які регламентують етичний науковий вимір.
Також були розглянуті 5 видів плагіату, які виділяє Кен К. Вонг.
Наприкінці слухачі дякували за такий цікавий та актуальний матеріал щодо питань академічної доброчесності.