З 24 лютого 2025 року по 28 лютого 2025 року відбулась ІV Всеукраїнська науково-практична школа інклюзивної освіти «Практичні аспекти підготовки до школи дітей з особливими освітніми потребами». Мета науково-практичної школи інклюзивної освіти: познайомити учасників із сучасними науковими стратегіями та технологіями, які дають змогу впровадити якісну освіту для дітей з особливими освітніми потребами.

До учасників школи з вітальним словом звернулася Наталія Віннікова, голова Вченої ради Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, проректор з наукової роботи та міжнародної діяльності, доктор філологічних наук, професор. А також керівник школи інклюзивної освіти – Тетяна Скрипник, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник. Модерувала захід – Ірина Музиченко, заступник декана з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат психологічних наук.

Ганна Супрун, старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат психологічних наук провела вебінар на тему: «Формування навичок самостійності у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку як передумова їхньої готовності до навчання у закладі освіти». Спікер ознайомила присутніх з методами формування соціально-побутових, комунікативних, академічних навичок; техніками і стратегіями ефективного навчання (правила, візуальні підказки, нестандартні книги, цифрові інструменти) у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку.

Софі Ганевич, старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка на вебінарі «Формування навичок навчання у дітей з аутизмом для запобігання їхньої проблемної поведінки» проаналізувала основні причини проблемної поведінки у дітей з аутизмом, наголосивши на важливості навчання комунікативним та соціальним навичкам, використанні візуальних підказок.

Тетяна Куценко, старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка на вебінарі «Розвиток навичок соціально-емоційної сфери дитини з аутизмом – запорука швидкої адаптації до навчання дітей в школі» наголосила на необхідності індивідуальних програм розвитку та соціальних просторів, які допоможуть у навчанні дітям з аутизмом. Проаналізувала методики розвитку соціальних навичок у дітей, зокрема візуальну підтримку, навчання за посередництвом однолітків та моделювання, а також обговорила проблеми навчання дітей з особливими потребами.

Наталія Бабич, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент наголосила на важливості комунікативних навичок, фонетичної, граматичної та лексичної компетентності у розвитку мовлення та грамотності дітей з особливими освітніми потребами. Вона висвітлила потенційні проблеми фонематичного сприйняття, лексичної граматики та комунікативних навичок, які можуть призвести до проблем з читанням та письмом у дітей. Спікер запропонувала різні методики для вчителів, які допоможуть дітям із труднощами читання.

Тетяна Скрипник, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник проінформувала про важливість психомоторної готовності у дітей з особливими освітніми потребами, зокрема з аутизмом, наголосивши на необхідності цілісного підходу до їх розвитку.

Захід об’єднав понад 100 педагогів інклюзивних закладів освіти, фахівців ресурсних та інклюзивно-ресурсних центрів, науковців, викладачів, студентів, аспірантів, докторантів і молодих учених.

20 лютого 2024 року студенти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти вшанували пам'ять Героїв Небесної Сотні. Під час заходу був переглянутий документальний фільм «Небесна сотня. Юні ангели», який присвячений студентам, які загинули на вул. Інститутській у м.Києві. Після перегляду відбулось обговорення фільму, аналіз подій 2013-2014 року. Шануємо… Пам’ятаємо… Герої не вмирають…







13 лютого 2025 року на Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка відбувся черговий захід із забезпечення внутрішньої якості освіти – науково-методичний семінар «Робоча програма навчальної дисципліни: від розроблення до подання на затвердження». Модератором семінару був кандидат педагогічних наук, доцент, заступник декана з науково-методичної та навчальної роботи Роман Павлюк.

Під час семінару модератором було акцентовано увагу на ключових складових робочої програми навчальної дисципліни, прикладах типових помилок і способів їх уникнення та основних вимогах до розроблення цього нормативного документу науково-педагогічними працівниками.


05 лютого 2025 року на Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти відбувся корпоративний науково-методичний семінар "Організація освітнього процесу у межах оновленої нормативно-правової бази". Модератором науково-методичного семінару був кандидат педагогічних наук, доцент, заступник декана з науково-методичної та навчальної роботи Роман Павлюк.
На семінарі для науково-педагогічних співробітників Факультету було акцентовано увагу на основних змінах у нормативних документах Університету, організації діяльності викладачів відповідно до цих документів та загальної організації освітнього процесу, наукової, міжнародної діяльності та взаємодії всіх учасників освітнього процесу.
23 січня 2025 року на Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка відбулися збори трудового колективу, на яких декан факультету – к.пед.н., доц. Наталія Анатоліївна Клішевич – представила звіт про роботу Факультету за 2024 рік.

У звіті представлено здобутки науково-педагогічних співробітників Факультету усіх кафедр (кафедра соціальної педагогіки та соціальної роботи, кафедра спеціальної та інклюзивної освіти, кафедра практичної психології, кафедра психології особистості та соціальних практик).

Під час обговорення звіту Наталії Анатоліївни було отримано схвальні та конструктивні відгуки від співробітників Факультету: викладача кафедри практичної психології Ганни Собчак; к.психол.н., доц., доцента кафедри психології особистості та соціальних практик Інни Власенко; д.пед.н., проф., професора кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Олени Карпенко; д.психол.н., с.н.с., професора кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Тетяни Скрипник; голови ради Студентського самоврядування, студентки ІІІ курсу Поліни Скубенко та проректора з науково-педагогічної та навчальної роботи, к.пед.н., проф. Олексія Жильцова.

За результатами таємного голосування 65 із 66 членів зборів трудового колективу визнали звіт "задовільним", 1 бюлетень виявився не дійсним.
Вітаємо Наталію Анатоліївну Клішевич із черговим успішним звітуванням! Рухаємось вперед – до нових здобутків та звершень!
17 грудня 2024 року в готелі "Україна" відбувся Симпозіум на тему запобігання і протидії ґендерно-зумовленому насильству в умовах війни. Організатором заходу став Київський міський центр гендерної рівності, запобігання та протидії насильству Київської міської державної адміністрації. Учасниками події були представники наукової спільноти, здобувачі вищої освіти, громадські діячі та фахівці у сфері соціальної роботи.
Особливий акцент заходу було зроблено на наукові напрацювання викладачів та здобувачів Університету Грінченка, які підтвердили свій статус провідних експертів у дослідженні ґендерно-зумовленого насильства. Зокрема, доцентка кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Ольга Швед і аспірант Руслан Горчинський представили ґрунтовні наукові дослідження, які не залишили байдужими жодного учасника Симпозіуму.
У своїй доповіді Ольга Швед детально розкрила тему використання сексуальної експлуатації як інструменту війни. Її презентація ґрунтувалася на останніх даних та дослідженнях кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи. Пані Швед наголосила на тому, що такі форми насильства мають далекосяжні наслідки як для окремих осіб, так і для суспільства загалом.

Руслан Горчинський, аспірант кафедри, представив інноваційну концепцію згоди як основи для запобігання ґендерно-зумовленому насильству. Його доповідь була унікальною за своєю практичною спрямованістю. Важливість цього підходу полягає у формуванні культури взаємної поваги та усвідомлення прав кожної людини, що є особливо актуальним в умовах воєнного часу. Учасники Симпозіуму не лише відзначили його професіоналізм, але й виразили подяку за актуальність теми.

Університет Грінченка вкотре довів, що є лідером у підготовці спеціалістів із соціальної роботи. Викладачі і здобувачі Університету не лише активно долучаються до таких важливих заходів, але й вносять вагомий внесок у розробку ефективних рішень для подолання суспільних викликів. Презентації Ольги Швед і Руслана Горчинського стали яскравим прикладом того, як наука може впливати на реальне життя.
Симпозіум завершився домовленістю про створення електронного збірника матеріалів, який стане корисним ресурсом для університетів і громадських організацій. Учасники наголосили на необхідності подальшої співпраці та обміну досвідом у сфері боротьби з ґендерно-зумовленим насильством.

Цей захід також став важливим кроком у досягненні Цілей сталого розвитку, зокрема 4 ("Якісна освіта") та 5 ("Гендерна рівність"). Університет Грінченка продовжує залишатися в авангарді наукових і практичних ініціатив, спрямованих на створення безпечного та справедливого суспільства.


З 02 по 06 грудня 2024 року Жанна ПЕТРОЧКО, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, доктор педагогічних наук, професор, взяла участь у навчальній тренінговій програмі «Розвиток компетенцій працівників соціальних служб у Європі та Центральній Азії». Навчання відбувалося в Республіці Молдова (м. Кишинів). Організатором заходу став Дитячий Фонд ООН (ЮНІСЕФ) у Молдові.

До делегації від України були запрошені представники Міністерства соціальної політики України, Національної соціальної сервісної служби України, директори обласних центрів соціальних служб, професори двох закладів вищої освіти, інші учасники.

Тренінг вели відомі експерти в соціальній роботі – Елайн САМММОН (Ірландія) і Тама МУРФЕТ (Австралія). Змістовий акцент було зроблено на етичній поведінці соціальних працівників, сучасних підходах в соціальній роботі, мотиваційному інтерв’ю, важливості профілактики гендерно зумовленого насильства тощо. У вільний від тренінгових занять час учасники програми брали участь у ряді дискусій у різних науково-практичних професійних колах з актуальних питань соціальної роботи в Україні і Молдові

Участь Жанни ПЕТРОЧКО у навчальній програмі дозволить: поглибити знання студентів з питань соціальної несправедливості, насильства щодо дітей, міжособистісного насильства між партнерами, стигматизація та дискримінація на основі статі, етнічного походження, інвалідності, бідності тощо, що є базовими в освітніх програмах за спеціальністю 231 Соціальна робота; використати досвід навчальної тренінгової діяльності під час навчальних занять зі студентами; розширити можливості академічної співпраці з іноземними дослідниками та практиками соціальної роботи; встановити зв’язки для майбутньої співпраці між Київським столичним університетом імені Бориса Грінченка та Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) України і Молдови. Така співпраця сприятиме спільним науковим дослідженням, а також забезпечить необхідну міжнародну складову українських досліджень.



