Події

Презентація1 проєкти 1

У лютому 2023 року Навчально-методичний центр соціально-гуманітарної взаємодії та організації дозвілля студентів провів конкурс проєктів презентації Університету у соціальних мережах.

Мета заходу – сприяння підвищенню активності грінченківців у соціальних мережах, заохочення найбільш ефективних практик просування інноваційних ідей у соціальних медіа.

У конкурсі взяли участь сторінки соціальних мереж структурних підрозділів, кафедр, студентського самоврядування, студентських спільнот Університету, розміщені у соціальних мережах Facebook, Instagram, TikTok, на каналі YouTube.

Надіслані на конкурс проєкти оцінило фахове журі.

ІІ місце  - проєкти:

  • Кафедри практичної психології (Факультет психології, соціальної роботи та спеціальної освіти);
  • Факультет психології, соціальної роботи та спеціальної освіти.

ІІІ місце – проєкти:

  • Ради студентського самоврядування Факультет психології, соціальної роботи та спеціальної освіти;
  • Кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи (Факультет психології, соціальної роботи та спеціальної освіти).

Вітаємо переможців!

7 березня 2023 р. Наталія Клішевич, декан Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Університету Грінченка, Тетяна Лях, завідувачка кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, гарант освітньої програми "Моніторинг і оцінка соціальних програм", Олена Файдюк, аспірантка кафедри, взяли участь у заході Дитячого Фонду ООН - ЮНІСЕФ "Стратегічне планування: "Взаємодія партнерів ЮНІСЕФ в рамках надання психосоціальної підтримки". 
Радо взяли участь в обговоренні, плануванні, прогнозуванні. Приємно зустрітися з колегами з партнерських організацій, випускницями.
Приємно відзначити, що в ЮНІСЕФ працюють наші випускники, аспіранти.

 

В одній з найгарячіших точок фронту на війні з російськими окупантами загинув наш колишній студент, аспірант Михайло Євгенійович Паламарчук. Михайло з перших днів війни добровольцем став до лав ЗСУ. Його життя увірвалося 30.06.2022 р. в бою під м. Лисичанськ.

Ми пам’ятаємо…

 паламарчук11

Студент.

 

Михайло був дуже світлою і яскравою людиною, талановитою, здається, в усьому. Ми познайомилися, коли він складав мій предмет дистанційно під час свого навчання за програмою академічної мобільності "Єразмус +". І попри моє переконання, що дистанційно його не можна скласти на 100 балів, впевнено їх отримав, хоча ніби цього й не прагнув. Піктограмки з його самостійної роботи я і досі використовую як завдання на кмітливість. Одне з найбільших здивувань – Михайло розповів, що добре розуміє матстатистику, настільки, що допомагає однокурсникам у їх дослідженнях. Говорив, насправді вона не складна, ще й книгу порекомендував, де максимально зрозуміло все описано. Я не знаю більше нікого, хто вважав би матстатистику нескладною…

Все, що Михайло робив – чи то розповідав моїм першокурсникам про дослідження пам’яті, чи то проводив вебінар про плейбек-театр – було потужно і гармонійно. І при цьому не відчувалося, що щось дається йому з напруженням. Він дивовижно поєднував у собі яскраві таланти та скромність, Михайла, здається, не часто і хвалили – люди просто мовчки захоплювались ним. Навіть від короткого спілкування з Михайлом ставало світліше й тепліше на душі, його впевненої життєрадісності вистачало, щоб надихнути усіх, хто його оточував. Ми не були знайомі дуже близько, але для мене це велика втрата, бо світ став непоправно гіршим без Михайла.

(Наталія Валеріївна Миколенко,

старший викладач кафедри практичної психології)

 

Аспірант.

 

Викладачі кафедри помітили у Михайла схильність до науки ще тоді, коли він, будучи студентом бакалаврату, відвідував наукові гуртки. Допитливість, ясний розум, блискуча пам’ять, працелюбність, пізніше – відмінно виконана і захищена магістерська робота. Ще будучи студентом опублікував першу статтю в науковому виданні. Ці якості відкрили Михайлові дорогу в аспірантуру.

Написання дисертації сполучав із роботою, що надавало його науковому пошуку практичної спрямованості, оскільки і тема, і робота були пов’язані з психологією суспільної інтеграції та інклюзії людей з інвалідністю. Глибоко дослідив умови та механізми стигматизації цих осіб у соціумі. Захоплено проводив просвітницьку діяльність, боровся зі стереотипізацією та дискримінацією особливих людей. Став розробником та практикував особливий вид арт-технологій для дестигматизації людей з інвалідністю – метод інклюзивного соціально-інтерактивного театру, в якому вдало сполучав театральні та драмо-терапевтичні методики…

25 лютого 2022 року Михайло написав мені: «Ситуація така: я мобілізувався. Дослідження триває. Повернусь – дороблю».

Не сталося…

Сьогодні, переглядаючи майже завершену, обірвану на півслові дисертацію Михайла Паламарчука, не можу змиритися зі страшною думкою: більше ніколи…

(Ольга Миколаївна Лозова,

завідувач кафедри практичної психології).

 

Викладач.

Михайла я знала ще з часів його студентства. Він з перших же хвилин знайомства підкорював своєю відкритістю та доброю, теплою енергійністю, а його позитивне світосприйняття було настільки «заразним», що поруч з ним світ завжди здавався привітним і радісним.

Але особливо тісно нам довелось спілкуватись, коли в часи аспірантської практики Михайло взявся проводити заняття з моєї дисципліни «Психологічна допомога і самодопомога при депресії та тривозі». Дисципліна специфічна і небанальна, вимагає занурення в тему і розуміння особливостей психотерапевтичного процесу. Втім, Михайла це не злякало і він завзято готував презентації до лекцій, завдання для студентів, робочі матеріали. Багато з того, що він тоді зробив і досі можна знайти в ЕНК до цієї дисципліни. Проте, головне – це навіть не ретельність підготовки, а енергія та натхнення, з якими він проводив пари. Впродовж лекцій та практичних занять кожен студент був задіяний у роботі, зацікавлений у взаємодії з юним викладачем, а після їх завершення – мотивований продовжувати самостійне вивчення запропонованої теми.

Загибель Михайла – непоправна втрата. Для когось це втрата рідної людини, для когось – справжнього друга, для когось – чудового психолога-практика, а для мене – це також і втрата талановитого викладача, який міг би навчити, вмотивувати та надихнути не одне покоління студентів.

(Олена Олександрівна Литвиненко,

доцент кафедри практичної психології)

Михайло в моїй пам'яті лишився як один з найсвітліших і найтепліших викладачів, яких я зустрічала на університетському шляху. Своєю любов'ю до науки він умів зарядити буквально за кілька хвилин розмови, поспілкувавшись з ним не можливо було не занотувати для себе якихось ідей, чи книг, що хочеться прочитати. Часто згадую про нього як про приємну людину, з якою хотілось посміхатись, ділитись думками і творити разом.

Я бачила в ньому майбутнє нашої держави, адже він був справді відданим своїй справі і навчав з іскоркою і любов'ю в очах. Дуже боляче розуміти, що країна-терорист забирає у нас такий цвіт нації, як Михайло. Я вірю, що він встиг зробити дужий вклад у становлення і України, і української психології, і вдячна за кожен момент, що викарбувався в моїй свідомості після знайомства з ним.

(Ірина Матрунчик,

 студентка 4 курсу,

Освітня програма «Консультаційна психологія» )

Друг.

 

Про мого друга Мишка, який загинув, захищаючи мене, моїх близьких та всю Україну... Я все життя думала, що мої друзі і близькі завжди будуть жити в безпеці. Але на жаль, війна забирає найкращих. Михайла немає. Це була найдостойніша людина, яку я коли-небудь зустрічала, це мав би бути найвідоміший український науковець, це був мій друг, товариш, колега.

А знаєте, я зараз згадую найкомічніші та найяскравіші моменти, бо вони найщиріші. Знаєте, в кого було краще всього списати домашку? Звісно, що у Мишка, що я і практикувала. Знаєте, коли ставало веселіше? Коли Мишко жартував. Знаєте, коли я була впевнена, що все буде добре? Коли Мишко був поруч.

Колись я сиділа на кафедрі і щось писала, а він прийшов підписувати якість звіти до свого наукового керівника Лозової Ольги Миколаївни. І знаєте що він робив? Він сидів і смішив мене, і я два рази переписувала відомість. Тоді я так сердилась, а зараз я б ще так посиділа з ним на кафедрі.

Якось він прийшов до мене на пару «розважити» студентів, коли я саме захворіла. У нас був запланований захід, і мені здавалося, що «все пропало» і це буде найжахливіший захід за всю історію людства, але зараз я переглядаю фотографії і розумію, що провела би з ним ще купу таких дивних заходів. Хай весь світ буде дивним, якби тільки Михайло був живий. А ще він найоригінальніше привітав мене з весіллям – він про нього забув.

Людина, яка робить інших людей щасливими, повинна жити. Він мав бути поряд. Він просто мав Бути. Михайла нема, але якщо такі історії існують, то існує і Мишко.

Царство тобі небесне, Друже! Ти дійсно янгол, якого повернули на небо, і цей світ уже не такий яскравий без тебе!

(Дар’я Шевцова,

викладач кафедри практичної психології)

 

Людина.

Михайло Паламарчук запам'ятався мені як дуже цікава, ерудована і світла людина. Його зацікавленість своєю справою, вміння так легко й невимушено розповідати про складні речі, оптимізм і життєрадісність викликали захоплення в оточуючих. Дуже шкода, що ми втрачаємо таких людей. Світла пам'ять Михайлові!

(Альона Сергіївна Вавілова,

старший викладач кафедри практичної психології)

У нас було не так багато нагод, щоб поспілкуватись з Михайлом, однак він був темпераментним та яскравим – таким і залишився у пам'яті кожного з нас. Добрий, вдумливий, точний, він захоплював усіх з перших хвилин розмови. Був чудовим і як викладач, і як колега, завжди ніби мав у голові якийсь план, якому віддано слідував.

Особливо запам'яталась його звичка (несвідома, але досить помітна) час від часу казати «хорошо». Це «хорошо», саме в його тональності і темпі, завжди лунає в моїй голові, і, як звичка, передалася й мені. Тепер щоразу, коли кажу - подумки чи вголос – завжди згадую той час, що Михайло провів з нашою групою. І це завжди гіркі і приємні спогади водночас.

(Марина Агапій,

студентка 4 курсу,

Освітня програма «Консультаційна психологія»)

Михайло був моїм товаришем, куратором й просто неймовірно хорошою людиною. Він завжди був позитивним, навіть коли злився з чогось, що його дратувало. Часто нас дратували однакові речі, з чогось, на нашу думку, непрофесійного чи несправедливого. Він був неймовірно гарним фахівцем і людиною, на яку я рівнявся.

Михайло – та людина, що підтримала мене у прагненні продовжити професійний розвиток і піти в аспірантуру, він був й серед тих, хто підтримав мене після невдачі при першій спробі. До нього завжди можна було звернутися за професійною порадою, підтримкою чи просто за його суб’єктивною думкою цікавої людини.

Коли ми спілкувалися останнього разу, він був не в найкращому настрої, проте все одно намагався допомогти добрим словом чи порадою. Його останніми словами для мене були: «Не впадай у відчай і продовжуй робити те, що у тебе гарно виходить». Власне, навіть зараз, коли його з нами більше немає, – у нього все одно виходить нас підтримувати.

(Данило Ельканов,

аспірант Факультету психології,

соціальної роботи та спеціальної освіти)

         День народження Бориса Грінченка на Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти відзначали низкою заходів. Так, 9 грудня доценти кафедри психології особистості та соціальних практик Олена Коханова та Інна Власенко провели круглий стіл “Борис Грінченко: людина і патріот”.  До заходу долучилися студенти 1 і 3 курсів освітньої програми "Психологія бізнесу та управління". Учасники взяли участь у вікторині "10 фактів про Бориса Грінченка", обговорили життєвий і творчий шлях видатного українця.

IMG 4153

          У рамках Грінченківської декади відбувся квест "Шляхами життя та творчості Бориса Грінченка" для студентів 3 курсу спеціальності «Спеціальна освіта», проведений куратором Мариною Оверченко.   Під час зустрічі студенти мали можливість пройти квест на ресурсі Quizizz та дати відповідь на цікаві запитання, щодо життя та творчості Бориса Грінченка. Учасники заходу активно та пізнавально провели час, дізнавшись багато нового!

photo 2022 12 09 10 55 57

         Для студентів першого курсу спеціальності «Спеціальна освіта» куратор Анна Косянчук організувала та провела кінотренінг Борис Грінченко «Ловець слів»".  Використання документального фільму  створило сприятливу атмосферу для плідних дискусій, що допомогли не лише розширити кругозір, а й надати учасникам знання з різних важливих, складних тем та актуальних проблем. Студенти поглибили свої знання, що стосуються біографії, історичних фактів життя Б.Д. Грінченка. Свої враження, епізоди та факти, які запам'ятались найбільше, оформили на інтерактивній дошці, а потім їх обговорили. Також зробили висновки,  в чому зараз може наслідувати Бориса Грінченка молодь.

photo 2022 12 09 11 23 29

          Куратори  Аліна Дуля та Олена Денисюк організували та провели захід до Грінченківської декади “Бути грінченківцем - це круто!” для студентів 1 курсу спеціальності 231 Соціальна робота (освітні програми "Соціальна робота" та "Соціальна адвокація").До заходу долучилась студентка 2 курсу спеціальності 231 Соціальна робота (освітня програма "Соціальна робота") Владислава СУРНОВА, яка провела інтерактивну вікторину  «Життєвий шлях Б.Д. Грінченка» в програмі «Kahoot!». Також учасники переглянули відеоролик про життя та творчість Б.Д. Грінченка та на основі отриманих знань створили дорожню карту “Бути грінченківцем - це круто!”. Наприкінці зустрічі студенти наголосили, що вони пишаються тим, що можуть гордо носити звання "грінченківець". Адже бути грінченківцем – це круто! Це означає бути патріотом, зберігати нашу культуру та культуру нашого університету, досліджувати спадщину Бориса Грінченка, бути завжди молодими та прогресивними у навчанні,  соціально-корисних справах, бути вірними собі та своїй країні, бути  лідером та вміти долати труднощі.

IMG 4152

          Студенти освітніх програм «Практична психологія» та «Консультаційна психологія» взяли участь у віртуальному грінченківському брейн-рингу, який організувала куратор Дар’я Шевцова. Студенти мали змогу відповісти на найрізноманітніші питання щодо життя і творчості Бориса Грінченка.

photo1670580604

          Вітаємо переможців Інтерактивного конкурсу читців «Слово Грінченка»:

Ганну Павлусь, студентку ІІІ курсу спеціальності «Спеціальна освіта» ( диплом І ступеня);

Вікторію Томачук, студентку ІІ курсу спеціальності «Психологія» (диплом І ступеня);

Олександру Воінкову, студентку ІІІ курсу спеціальності «Спеціальна освіта» (диплом ІІ ступеня).

21 листопада 2022 року заступником декана Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Музиченко І.В. була проведена зустріч-бесіда «Революція Гідності та Свободи: про що потрібно пам’ятати?». Йшлося про причини виникнення двох революцій, відтворення хронології  подій. На завершення  переглянули та обговорили документальний фільм «Євромайдан: Революція Гідності».

         15.11.22 Науковим товариством факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти було проведено вебінар "Академічну доброчесність поважай - магістра рівень швидко здобувай".
academichna dobrochesnist 3

         Цільова аудиторія заходу - магістри очної та заочної форми навчання факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти. Захід проводила Котелевець Анастасія голова Наукового товариства ФПСРСО, заступник голови Наукового товариства університету Бориса Грінченка, аспірантка ІІІ року навчання спеціальності «Соціальна робота», викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи.
academichna dobrochesnist 4

         На початку з вітальним словом до учасників звернулась  заступниця декана з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної роботи І. Музиченко.
academichna dobrochesnist 5

         Під час зустрічі обговорили важливість дотримуватися академічної доброчесності в навчальному процесі. Особливо зробили акцент на дотриманні правил під час написання магістерських робіт.
academichna dobrochesnist 6

         Розглянули питання як уникнути плагіату та обговорили важливість посилань, особливо при прямому цитуванні.
Активним був блок питання - відповіді.
academichna dobrochesnist 7
 
         У діалозі з Котелевець Анастасією та Музиченко Іриною учасники зустрічі обговорювали як можна підвищити унікальність роботи.
Також організатори поділились корисними посиланнями та ресурсами де можна знайти більше інформації про академічну доброчесність і надихнутися статтями інших науковців.

Movnyi marafon 1

Диплом І ступеня – команда  «Соціальні ластівочки»

Щербак Дарина

Брижата Валерія

Гавришко Тетяна

Заярнюк Ірина

Омелян Соломія

Добротворський Кирило

Садова Поліна

Кузнєцова Олександра

Воблікова Анна

Мочалова Каміла

Номінація «За художню майстерність» - команда  «Грінки»

Єремеєва Таня

Панькевич Оля

Носенко Міша

Накушенко Катя

Кріль Єлизавета

Калініченко Влад

Бушра  Демір

Лебедєва Оля

Гребеневич Ангеліна

Номінація «За літературну  креативність» - команда  «Вертеп»

Голікова Марина

Сафронова Варвара

Павлусь Ганна

Палатна Дарія

Ярошенко Дана