До 26 жовтня 2024 року тривала другої частини реалізація міжнародного проєкту «Bridge to Inclusion: Accelerating the Value of Special Needs Education» (Міст до інклюзії: розвиток цінностей інклюзивної освіти для осіб з особливими освітніми потребами) за фінансування Міністерства освіти Фінляндії (TFK, Ukraine programme 2024) дослідницького візиту делегації Київського столичного університету імені Бориса Грінченка Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти у складі декана факультету Наталії Клішевич, кандидата педагогічних наук, доцента; заступника декана факультету з науково-методичної та навчальної роботи Романа Павлюка, кандидата педагогічних наук, доцента; завідувача кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Олени Мартинчук, доктора педагогічних наук, доцента; професора кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Тетяни Скрипник, доктора психологічних наук, старшого наукового співробітника; доцента кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Наталії Бабич, кандидата педагогічних наук, доцента; доцента кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Галини Васильєвої, кандидата педагогічних наук; викладача кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Софі Марі Ганевич.

Під час другої частини візиту, на основі ознайомлення з теоретичними моделями організації спеціальної та інклюзивної освіти в Фінляндії, учасники проєкту мали можливість ознайомитись із практичною реалізацією змісті спеціальної та інклюзивної освіти та діяльності спеціального педагога в закладах освіти Фінляндії різного рівня.
Так, учасники проєкту за сприяння проєктного відділу Університету прикладних наук Хяме мали можливість ознайомитись освітнім процесом та його інклюзивною складовою в початкових та загальноосвітніх закладах і загальноосвітніх закладах з інклюзивною формою навчання м. Хамеенлінна, професійно-технічному коледжі м. Хамеенлінна (Tavastia Education Consortium), центрі Психотравми БО «Діаконіс» (Centre for Psychotraumatology, DeaconessFoundation) м. Гельсінкі та спеціальному професійно-технічному коледжі «Ліве» (Live Vocational College) м. Гельсінкі.
На завершення дослідницького візиту учасники проєкту відвідали Національну агенцію із забезпечення якості освіти Міністерства освіти Фінляндії (National Agency for Education), де мали можливість у форматі круглого столу обговорити державну політику Фінляндії у царині забезпечення якісної спеціальної та інклюзивної освіти. Прикментно, що під час цього круглого столу учасники проєкту разом з представниками Агенції долучились до написання Радіодиктанту національної єдності, присвяченого Дню української писемності та мовлення.
Дослідницький візит завершився плануванням подальшої діяльності учасників проєкту із реалізації його основних засад та планування освітнього курсу (5 ETCS кредитів), який буде запропоновано як вибіркову дисципліну з питань інклюзивної освіти для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти різних спеціальностей та як варіативної частини для підвищення кваліфікації педагогів, які вже працюють у системі інклюзивної освіти та не в повній мірі володіють знаннями про освіту осіб з особливими освітніми потребами.


24 жовтня 2024 року традиційно був проведений Інтерактивний семінар «Академічна доброчесність: написання курсових та бакалаврських робіт».
До заходу були залучені здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти усіх освітніх програм факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти. Також на заході були присутні викладачі та куратори академічних груп.

Анастасія КОТЕЛЕВЕЦЬ, голова Наукового товариства ФПСРСО, викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, аспірантка спеціальності «Соціальна робота» завдяки мапі асоціацій актуалізувала знання щодо змісту поняття – «академічна доброчесність». Також відбулося обговорення, щодо розуміння учасниками даного поняття.

Голова Наукового товариства ФПСРСО також зосередила увагу на відповідальності за порушення правил академічної доброчесності та нормативно-правовій базі, зокрема «Положення про академічну доброчесність науково-педагогічних, наукових, педагогічних працівників та здобувачів вищої освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка».
Особливу увагу було приділено правилам цитування та коректності оформлення посилань на джерела.
Анастасія КОТЕЛЕВЕЦЬ, підсумувала отримані знання студентів завдяки завданням створеним за допомогою чату GPT завданням.




Ірина МУЗИЧЕНКО, заступник декана з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної роботи, кандидат психологічних наук Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти детально розказала про перевірку робіт за допомогою програми Strikeplagiarism. Ознайомила з деталями процедури перевірки та коефіцієнтами подібності.
Наприкінці зустрічі спікери побажали усім присутнім аби все було #Dobro_чесно


Традиційно в жовтні пройшов захід від Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти присвячений академічній доброчесності у наукових дослідженнях здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Інтерактивний семінар «Академічна доброчесність в наукових дослідженнях», що відбувся 5 жовтня 2023 року відвідали понад 65 здобувачів усіх освітніх програм факультету.
До заходу були залучені здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти наступних освітніх програм: ОП «Соціальна робота» та «Соціальна педагогіка», ОП «Моніторинг і оцінка соціальних програм», ОП «Логопедія», ОП «Втручання при аутизмі», ОП «Стратегії і практики інклюзивного навчання», ОП «Екстремальна та кризова психологія» та ОП «Практична психологія».
Анастасія КОТЕЛЕВЕЦЬ, голова Наукового товариства ФПСРСО, викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, аспірантка спеціальності «Соціальна робота» завдяки мапі асоціацій актуалізувала знання щодо змісту поняття – «академічна доброчесність»

Голова Наукового товариства ФПСРСО також зосередила увагу на відповідальності за порушення правил академічної доброчесності та нормативно-правовій базі, зокрема «Положення про академічну доброчесність науково-педагогічних, наукових, педагогічних працівників та здобувачів вищої освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка».
Анастасія КОТЕЛЕВЕЦЬ, підсумувала отримані знання студентів завдяки завданням створеним за допомогою чату GPT завданням.




Ірина МУЗИЧЕНКО, заступник декана з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної роботи, кандидат психологічних наук Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти детально розказала про перевірку робіт за допомогою програми Strikeplagiarism. Ознайомила з деталями процедури перевірки та коефіцієнтами подібності.
Наприкінці зустрічі спікери побажали усім присутнім аби все було #Dobro_чесно


25 жовтня 2024 року студенти та викладачі Факультету психології соціальної роботи та спеціальної освіти зібрались на різних локаціях для написання диктанту національної єдності. Загалом, до написання диктанту доєдналось понад 60 осіб очно та 80 онлайн. Також до написання диктанту доєдналось Національне агенство якості освіти Міністерства освіти Фінляндії.

Цьогоріч текст диктанту підготувала письменниця Оксана Забужко, а називатиметься він «Магія голосу». Прочитав текст поет і військовий з Донеччини Павло Вишебаба.
Протягом 24 та 25 жовтня студенти та викладачі долучились до флешмобу #НосійСлова. Поціновувачі українського слова записали та виклали невеликі відеоролики з презентацією віршів вітчизняних поетів.
Щиро дякуємо всім, хто долучився до Дня української писемності та мови!
З 21 жовтня 2024 року розпочалась реалізація міжнародного проєкту «Bridge to Inclusion: Accelerating the Value of Special Needs Education» (Міст до інклюзії: розвиток цінностей інклюзивної освіти для осіб з особливими освітніми потребами) за фінансування Міністерства освіти Фінляндії (TFK, Ukraine programme 2024) дослідницьким візитом професорсько-викладацького складу Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.

Під час першої частини візиту в Університеті прикладних наук Хяме учасники проєкту обмінялись досвідом розвитку системи спеціальної та інклюзивної освіти у Фінляндії та Україні, познайомились із системою підготовки фахівців зі спеціальної освіти у закладах вищої освіти, досвідом участі в різних дослідницьких міжнародних проєктах та визначили перспективи та сучасні виклики, які постають перед системою забезпечення якісної інклюзивної освіти у загальноосвітніх, професійно-технічних та закладах вищої освіти обох країн учасників проєкту.

Попереду учасників проєкту чекає реалізація практичної складової – вивчення досвіду Фінляндії у закладах освіти різного рівня задля розроблення та впровадження у практику підготовки осіб, задіяних у забезпеченні ефективного процесу інклюзивної та спеціальної освіти, освітнього курсу (5 ETCS кредитів), який буде запропоновано як вибіркову дисципліну з питань інклюзивної освіти для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти різних спеціальностей та як варіативної частини для підвищення кваліфікації педагогів, які вже працюють у системі інклюзивної освіти та не в повній мірі володіють знаннями про освіту осіб з особливими освітніми потребами.

18 жовтня 2024 року відбулась конференція Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти.

Анастасія КОТЕЛЕВЕЦЬ, голова Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених ФПСРСО, викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, виступила зі звітом щодо діяльності Наукового товариства за 2023/2024 н.р. та анонсувала подальші плани та програму діяльності на 2024/2025 н.р. Далі відбулось обговорення кандидатур на посади голови, заступника та секретаря Наукового товариства факультету.



За результатами таємного голосування головою Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених обрано Анастасію КОТЕЛЕВЕЦЬ. Заступником голови Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених обрано Яну Мартинюк. На посаду секретаря Наукового товариства обрано Вікторію Дворську, студентку 3 курсу спеціальності «Психологія».



Далі члени Наукового товариства визначили делегатів на Конференцію Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих учених Університету
Наукове товариство щиро вітає оновлену команду та запрошує доєднатись до діяльності усіх здобувачів вищої освіти!
16 жовтня 2024 року на засіданні Вченої ради Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка Тетяною ЛЯХ, завідувачем кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, гарантом освітньо-професійної програми «Моніторинг і оцінка соціальних програм», кандидатом педагогічних наук, професором, було презентовано результати навчальної поїздки до Філадельфії (Пенсильванія, США).

Факультет психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка є офіційним партнером проєкту USAID «Розбудова стійкої системи громадського здоров’я», який реалізується організацією Pact в Україні у співпраці з Урядом України та Всеукраїнською програмою ментального здоров’я, ініційованою першою леді Оленою ЗЕЛЕНСЬКОЮ.

У період з 21 вересня по 29 вересня 2024 року Наталія КЛІШЕВИЧ, декан Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент; Тетяна ЛЯХ, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, гарант освітньо-професійної програми «Моніторинг і оцінка соціальних програм», кандидат педагогічних наук, професор та Тетяна СПІРІНА, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, кандидат педагогічних наук, доцент, вивчали досвід професійної підготовки в сфері психічного здоров’я соціальних працівників у США, надання психосоціальних послуг для населення та можливості його застосування в Україні.

Українська делегація ознайомилася зі змістом освітніх програм підготовки соціальних працівників у США, в Університеті Темпл. У результаті обговорення виявлено схожість принципів фахової підготовки соціальних працівників в Україні та США.

Програма навчальної поїздки була досить інформаційно насиченою, цікавою та пізнавальною. Учасники навчальної поїздки від Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти доєдналися до панельної дискусії з соціальними працівниками з різних сфер, медичними сестрами, з лікарями, які працюють в умовах міждисциплінарної практики, про їх професійні ролі, кейс-менеджмент, клінічну роль у первинній медичній допомозі, а також адвокацію та менеджмент; аналізували прогалини у навчальних програмах, компетентнісну освіту, післядипломну освіту з акцентом на компетенції у сфері психічного здоров’я, незалежно від напряму соціальної роботи.

Підсумком навчального візиту стали напрацьовані спільні плани щодо вдосконалення підготовки соціальних працівників у Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка. Окрім того, було підписано Рамку американсько-українського академічного партнерства в галузі психічного здоров’я (Framework for US/Ukrainian Mental Health Academic Partnerships).

