Університет Грінченка отримав доступ до безоплатної програми навчання хмарних технологій для закладів вищої та фахової передвищої освіти України - Google Cloud для студентів: впевнений старт кар'єри, запровадженою Google спільно з Міністерством освіти і науки України.
Програма доступна як для викладачів, так і студентів. Надає необхідні знання та практичні навички роботи з Google Cloud за напрямами генеративного ШІ, аналізу даних, кібербезпеки, хмарної інженерії тощо. Містить велику кількість навчальних ресурсів та матеріалів Google Cloud.
Доступні такі навчальні напрями:
Зарахування на програму розпочнеться з 02 вересня за покликанням.
Перш ніж заповнити форму для реєстрації на навчальну програму Google Cloud, потрібно зареєструватися в Google Cloud Skills Boost за допомогою корпоративної пошти. (Інструкція)
16 серпня 2024 року відбулась перша організаційна зустріч з планування та реалізації проєкту «Bridge to Inclusion: Accelerating the Value of Special Needs Education»
(Міст до інклюзії: розвиток цінностей інклюзивної освіти для осіб з особливими освітніми потребами), який був виграний у липні 2024 року Факультетом психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (кафедра спеціальної та інклюзивної освіти) та Університетом прикладних наук (м. Хяме, Фінляндія) за фінансової підтримки Міністерства освіти Фінляндії (TFK, Ukraine programme 2024).
Університет прикладних наук (м. Хяме, Фінлндія) та Київський столичний університет імені Бориса Грінченка (м. Київ, Україна) співпрацюватимуть, щоб розробити освітній курс (5 ETCS кредитів), який буде запропоновано як вибіркову дисципліну з питань інклюзивної освіти для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти різних спеціальностей. Крім того, цей курс буде запропонований як варіативна частина для підвищення кваліфікації педагогів, які вже працюють у системі інклюзивної освіти та не в повній мірі володіють знаннями про освіту осіб з особливими освітніми потребами.
На першій організаційній зустрічі учасники проєкту представили свої заклади освіти, свій досвід в реалізації освіти осіб з особливими освітніми потребами, познайомились з учасниками та окреслили план реалізації проєкту, який передбачає академічні мобільності науково-педагогічних працівників Університету Грінченка в Університет прикладних наук (м. Хяме, Фінляндія) для ознайомлення із системою інклюзивної освіти Фінляндії, яка вважається однією із кращих у світі, проходження циклу вебінарів від фінських провідних науковців та практиків у галузі спеціальної та інклюзивної освіти і, власне, імплементацію фінського досвіду в систему інклюзивної освіти України.
1 липня 2024 року в межах проєкту USAID «Розбудова стійкої системи громадського здоров’я», що його упроваджує організація Пакт в Україні у партнерстві з Університетами Темпл і Дрексел, Асоціацією громадського здоров’я Філадельфії, Швейцарським інститутом тропічного і громадського здоров’я, Європейським інститутом політики громадського здоров’я, відбулася зустріч з обговорення нагальних питань щодо зміцнення спроможності фахівців з соціальної роботи запобігати, виявляти та реагувати на загрози громадському здоров’ю.
У робочій зустрічі брали участь: Megan Williams, USAID MH Advisor, радниця з психічного здоров’я USAID; Альона Герасимова, директор проєкту USAID «Розбудова стійкої системи громадського здоров’я»; Яна Чапайло, керівник напряму розвитку кадрового потенціалу проєкту USAID «Розбудова стійкої системи громадського здоров’я»; Валерія Палій, Президент НПА, к. психол. н., сертифікована викладачка Інституту клієнт-центрованої та експірієнтальної психотерапії, практикуюча спеціалістка, експертка у галузі психодіагностики; Наталія Клішевич, декан Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, к. пед. н., доцент; Тетяна Лях, гарант освітньої програми «Моніторинг і оцінка соціальних програм» другого (магістерського) рівня освіти, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, к. пед. н., професор, координатор співпраці у межах вище згаданого проєкту; Тетяна Спіріна, гарант освітньої програми «Соціальна педагогіка» другого (магістерського) рівня освіти, к. пед. н., доцент; Вадим Лютий, гарант освітньої програми «Соціальна робота» другого (магістерського) рівня освіти, к. пед. н., доцент.
На зустрічі обговорювалися важливі питання щодо розбудови напряму психічного здоров’я у соціальній роботі, як-от: професійні компетенції і стандарти, перегляд робочих навчальних програм й методів викладання, можливості для підвищення кваліфікації, досліджень, проходження практики студентами, партнерства з громадою, принципи травмоінформованого навчання.
Зокрема, представники кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти виявили зацікавленість у навчанні з мотиваційного інтерв’ю, яке розпочнеться 14 серпня 2024 року і триватиме впродовж двох місяців. Навчання пройдуть 13 викладачів кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи та 2 викладачі кафедри практичної психології. Тренерами будуть партнери з Філадельфії.
06 червня 2024 року для студентів, викладачів та всіх бажаючих Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти на базі Центру практичної підготовки «Арт-майстерня» кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи було проведено майстер-клас «Казковий будиночок». На запрошення керівника Центру, гарантки освітньої програми «Соціальна педагогіка», кандидата педагогічних наук, доцентки кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Олени ДЕНИСЮК майстер-клас проводила студентка 2 курсу спеціальності «Соціальна робота» (ОП «Соціальна педагогіка») заочної форми навчання Ольга ЛЕБЕДИНЕЦЬ (група СПб-1-22-4.0з).
Ольга ЛЕБЕДИНЕЦЬ розповіла про матеріал, який може бути використаний в роботі, та основні етапи виготовлення:
«Коли я починаю ліпити, я занурююся у свій світ і забуваю про все інше. У цьому процесі є щось медитативне. Кожен рух рук, кожна модель з глини стають для мене особливими. Я дивлюся, як з простої глини поступово вимальовується образ, якому я надаю своєрідне життя. І тоді, коли робота закінчена, це творіння, наповнене мною, може розповісти свою історію, створити настрій і викликати емоції. Це просто приголомшливо! Ще одна з переваг ліплення - це можливість експериментувати з різними матеріалами і техніками. Я люблю поєднувати глину з іншими матеріалами, створюючи комбіновані роботи. Це надає моїм роботам оригінальність і неповторність. Також, завдяки своєму хобі, я постійно вчуся чомусь новому. Щоразу, ліплячи нову модель або пробуючи новий матеріал, я отримую новий досвід. Ліплення також має цілу низку корисних якостей. Вона розвиває дрібну моторику, дозволяє навчитися контролювати силу і точність рухів рук, а також розвиває уяву і творче мислення».
В майстер-класі взяли участь студенти 2 курсу спеціальності 231 «Соціальна робота» ОПП «Соціальна педагогіка» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти денної форми навчання (група СПб-1-22-4.0з), викладачі, аспіранти кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, представники Факультету.
4 червня 2024 року викладачі кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, здобувачі другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота взяли участь у V Всеукраїнській науково-практичній конференції «Соціальна підтримка сім’ї та дитини у соціокультурному просторі громади» у м. Суми.
Факультет психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка виступив співорганізатором конференції.
Напрями роботи конференції були:
На пленарному засіданні виступали:
Нанулі ПОТЬОМКІНА – Ph.D., заступник декана факультету культурології та соціальних комунікацій ХДАК, викладач кафедри психології, педагогіки та філології;
Людмила ПОНОМАРЕНКО – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної роботи і менеджменту соціокультурної діяльності Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка;
Таісія ШЕВЧЕНКО – викладач кафедри соціальної роботи і менеджменту соціокультурної діяльності Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка;
Валентина Тірон – здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка;
Олена ГОНЧАРЕНКО – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної роботи і менеджменту соціокультурної діяльності Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка;
Вікторія ГРИЦЕНКО – здобувач першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка;
Алла РИЖАНОВА – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри соціальної роботи і менеджменту соціокультурної діяльності Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка;
Олена ПОНОМАРЕНКО – здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 028 менеджмент соціокультурної діяльності Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка;
Ілля ПАХОМОВ – старший викладач кафедри педагогіки, психології та менеджменту Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України;
Олександр КАЗНІЄНКО – здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка;
Олексій КЛОЧКО – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної роботи і менеджменту соціокультурної діяльності Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка;
Валерія БОНДАР – здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота Київського столичного університету імені Бориса Грінченка;
Тетяна ХАРЬКІВСЬКА – здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота Київського столичного університету імені Бориса Грінченка;
Руслан ГОРЧИНСЬКИЙ – здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.
Валерія БОНДАР представила результати дослідження на тему: «Розмежування поняття «конфлікт» та «булінг»: ознаки конфлікту та булінну в закладі освіти».
Тетяна ХАРЬКІВСЬКА представила результати дослідження на тему: «Розмежування понять сімейного конфлікту та домашнього насильства: ефективні алгоритми реагування».
Руслан ГОРЧИНСЬКИЙ представив результати дослідження на тему: «Принцип конфіденційності під час виявлення дитини, постраждалої (ймовірно) від домашнього насильства».
Спікери отримали схвальні відгуки аудиторії та коментарі щодо важливості висвітлюваних тем і вдячність за їх розкриття.
Викладачі кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, здобувачі другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота мали можливість виступити з доповідями на секційних засіданнях:
Наталія КЛІШЕВИЧ, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, декан факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, тема доповіді: «Ключові складові соціальної підтримки сімей в Україні»;
Тетяна ЛЯХ, кандидат педагогічних наук, професор, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, тема доповіді: «Соціальна робота в галузі громадського здоров`я в Чеській Республіці»;
Тетяна СПІРІНА, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, тема доповіді: «Громадське здоров’я в соціальному і освітньому просторі: виклики в умовах воєнного стану та перспективи розвитку»;
Ольга ШВЕД, кандидат соціологічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, тема доповіді: «Дистанційне та телефонне соціальне консультування дітей та їхніх сімей»;
Олена ДЕНИСЮК, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, тема доповіді: «Зарубіжний досвід соціальної роботи з сім’ями в сфері охорони здоров’я»;
Вадим СУЛІЦЬКИЙ, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, тема доповіді: «Принципи та методи моделювання конфліктів у соціальній роботі»;
Віктор ЖУКОВ, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, тема доповіді: «Соціальне партнерство як принцип взаємодії громадського сектору»;
Світлана САПІГА, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, тема доповіді: «Міжсекторальна взаємодія при наданні соціальних послуг сім'ям, в складі яких є людина з інвалідністю»;
Марина ЛЕХОЛЕТОВА, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, тема доповіді: «Розвиток соціально-виховного середовища відповідно до потреб дітей та їхніх сімей в громаді»;
Аліна ДУЛЯ, доктор філософії за спеціальністю 231 Соціальна робота, старший викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, тема доповіді: «Зарубіжний досвід соціальної роботи з українськими біженцями»;
Ірина НОХРІНА, викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 «Соціальна робота», тема доповіді: «Актуальні питання соціально-педагогічної роботи зі студентською молоддю»;
Анастасія КОТЕЛЕВЕЦЬ, викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 «Соціальна робота», тема доповіді: «Соціальна активність молоді як рушійна сила соціальних змін»;
Віктор ЛЯХ, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота, тема доповіді: «Проєкти Фонду Східна Європа, спрямовані на підтримку ВПО»;
Анна КАТЕРИНИЧ, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота, тема доповіді: «Виявлення рівнів соціальної інтегрованості молоді з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень»;
Людмила ГОРОБЧУК, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота, тема доповіді: «Вітчизняний та зарубіжний досвід профілактики гендерно зумовленого насильства»;
Сергій ГУНЬКО, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота, тема доповіді: «Проблеми в якості надання соціальних послуг у сільських громадах України»
Олена ФАЙДЮК, завідувач кабінетом кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, тема доповіді: «Взаємодія фахівців в процесі надання соціальної підтримки учасницям бойових дій»;
Яна ЗАГУТІНА-ВІЗЕР, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота, тема доповіді: «Міждисциплінарна взаємодія фахівців в інклюзивному закладі освіти»;
Павло РУБАН, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота, тема доповіді: «Готовність громадських організацій до впровадження соціального підприємництва у своїй діяльності»;
Дмитро ДОРОШОК, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота, тема доповіді: «Особливості соціальної підтримки підлітків ВПО в умовах воєнного стану в Україні»;
Олег ДІБРОВА, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота, тема доповіді: «Соціальна підтримка людей, які пережили гендерно зумовлене насильство»;
Максим КУЗНЄЦОВ, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота, тема доповіді: «Соціальна підтримка людей похилого віку під час воєнного стану як наукова проблема»;
Анастас БОЙКО, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота, тема доповіді: «Нормативно-правове забезпечення соціальної допомоги особам, чиє нерухоме майно пошкоджене внаслідок бойових дій»
Андрій ХАРІТОНОВ, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота, тема доповіді: «Досвід оцінювання результативності програм соціальної допомоги внутрішньо переміщеним особам, які втратили роботу під час війни в Україні»
За результатами інтернет-конференції учасники отримають збірник наукових праць за матеріалами конференції.
Кафедра соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка дякує за можливість долучитись до організації та проведення важливої конференції. Бажаємо усім учасникам наукового натхнення та успіхів у темах досліджень!
30 травня 2024 року відбулося чергове засідання Вченої ради Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, яке розпочалося хвилиною мовчання для вшанування пам’яті загиблих захисників і захисниць України та жертв збройної агресії російської федерації.
З-поміж питань порядку денного було затвердження нової освітньої програми “Соціальна психологія” для першого (бакалаврського), яку представила Олена Рева, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології особистості та соціальних практик Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, та затвердження нових редакцій освітніх програм “Практична психологія”, “Психологія бізнесу та управління”, “Консультаційна психологія”, які представила Наталія Клішевич, кандидат педагогічних наук, доцент, декан Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти.
Основними передумовами розроблення нових редакцій та нової освітньої програми стало посилення суспільного запиту на специфічні компетентності психолога: травмачутливість у роботі, особливості раннього втручання, запити, що з’явилися внаслідок війни; необхідність у підготовці фахівців, які здатні здійснювати психологічне і кар’єрне консультування осіб, зокрема молоді, ветеранів, представників вразливих груп. Також маємо зворотній зв’язок стейкголдерів, щодо знань, навичок та професійних якостей, необхідних психологу для ефективної роботи в умовах викликів сьогодення, запити здобувачів, а також у зв’язку із змінами у стандартах вищої освіти.
Крім того, з досвіду роботи в приймальній комісії з абітурієнтами ми виявили, що майбутні здобувачі не завжди чітко орієнтуються в ОП, не зовсім усвідомлюють їхню специфіку. І вибір, найчастіше, здійснюється ситуативно чи емоційно.
Це стало для нас викликом з по іншому подивитися на наші програми та по іншому підійти до стратегії набору та підготовки здобувачів на спеціальність Психологія. І тому всі наші ОП вимагали реструктурування.
Новий підхід передбачає набір на спеціальність Психологія, що є досить інноваційно в підготовці сучасного фахівця, спільну програму на першому курсі, результатом якої буде усвідомлений вибір конкретної ОП здобувачами в кінці першого року навчання. І вже з 2 курсу здобувачі будуть опановувати компетентності в межах конкретних освітніх програм: «Практична психологія», «Психологія бізнесу та управління», «Консультаційна психологія» та вже нова «Соціальна психологія».
Усі освітньо-професійні програми були одноголосно схвалені Вченою радою Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.