Реалізація проєкту «Bridge to Inclusion: Accelerating the Value of Special Needs Education». Частина 1 – Університет прикладних наук Хяме (м. Хамеенлінна, Фінляндія)

З 21 жовтня 2024 року розпочалась реалізація міжнародного проєкту «Bridge to Inclusion: Accelerating the Value of Special Needs Education» (Міст до інклюзії: розвиток цінностей інклюзивної освіти для осіб з особливими освітніми потребами) за фінансування Міністерства освіти Фінляндії (TFK, Ukraine programme 2024) дослідницьким візитом професорсько-викладацького складу Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.

Bridge to Inclusion Accelerating the Value of Special Needs Education

Під час першої частини візиту в Університеті прикладних наук Хяме учасники проєкту обмінялись досвідом розвитку системи спеціальної та інклюзивної освіти у Фінляндії та Україні, познайомились із системою підготовки фахівців зі спеціальної освіти у закладах вищої освіти, досвідом участі в різних дослідницьких міжнародних проєктах та визначили перспективи та сучасні виклики, які постають перед системою забезпечення якісної інклюзивної освіти у загальноосвітніх, професійно-технічних та закладах вищої освіти обох країн учасників проєкту.

Bridge to Inclusion Accelerating the Value of Special Needs Education 6 1

Попереду учасників проєкту чекає реалізація практичної складової – вивчення досвіду Фінляндії у закладах освіти різного рівня задля розроблення та впровадження у практику підготовки осіб, задіяних у забезпеченні ефективного процесу інклюзивної та спеціальної освіти, освітнього курсу (5 ETCS кредитів), який буде запропоновано як вибіркову дисципліну з питань інклюзивної освіти для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти різних спеціальностей та як варіативної частини для підвищення кваліфікації педагогів, які вже працюють у системі інклюзивної освіти та не в повній мірі володіють знаннями про освіту осіб з особливими освітніми потребами.

OON 04 min