Міжнародна науково-практична конференція «Сучасний дизайн інклюзивного навчання: успішні українські та зарубіжні практики»

Всесвітній день науки – 2025: Міжнародна науково-практична конференція «Сучасний дизайн інклюзивного навчання:

успішні українські та зарубіжні практики»

 MODERN DESIGN OF INCLUSIVE EDUCATION SUCCESSFUL UKRAINIAN AND INTERNATIONAL PRACTICES 1

11 листопада 2025 року в рамках Всесвітнього дня науки в ім’я миру та розвитку на Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Сучасний дизайн інклюзивного навчання: успішні українські та зарубіжні практики».

Модерувала захід Олена Мартинчук, завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор, Україна.

Зі вступним словом до учасників конференції звернулась Наталія Клішевич, декан Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент, Україна.

Під час пленарного засідання конференції з доповідями виступили:

Наталія Б. Ганссен, професор у галузі спеціальної освіти Університету Норд, доктор філософії, Королівство Норвегія (тема доповіді «Критичні погляди на парадокси компетентності в освіті дітей з особливими потребами в Норвегії»); Катажина Весьєрська, професор Сілезького університету в Катовицях, президент Логопедичного центру, доктор габілітований, Республіка Польща, та Йоанна Шимчаковська, викладач Сілезького університету в Катовицях, логопед Логопедичного центру, Республіка Польща (тема доповіді «Позитивна терапія заїкання в дії: польський досвід застосування моделі CARE та табору “Мрій. Говори. Живи”»); Наталія Ярмола, заступник директора з наукової роботи Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший дослідник (тема доповіді «Інклюзія як чинник освітньої якості та сталого розвитку суспільства»); Тетяна Скрипник, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор психологічних наук, професор (тема доповіді «Основи планування та впровадження якісного інклюзивного навчання в Україні з опорою на міжнародну практику»); Зоряна Ленів, директор Міжнародного інституту інклюзії, доцент кафедри логопедії та інноваційних технологій в інклюзії Карпатського національного університету імені Василя Стефаника, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Арттехнології в інклюзивному навчанні: творчість як інструмент розвитку та подолання бар’єрів»); Ольга Яуер-Ніворовська, професор Варшавського університету, доктор габілітований, Республіка Польща, та Марлена Куровська, викладач кафедри логопедії та емісії голосу Варшавського університету, доктор філософії, Республіка Польща (тема доповіді «Зустрічі Клубу пацієнтів Логопедичного центру Варшавського університету як простір підтримки інклюзії та комунікації дорослих з нейрогенними розладами мовлення»). Також учасники конференції прослухали відеозвернення Санни Рьоккінен, головного наукового співробітника Дослідницького підрозділу Університету прикладних наук Хяме, доктора філософії, Фінляндська Республіка (тема: «Інклюзія як інтеграційна цінність фінської освіти: формування почуття приналежності та соціальної згуртованості»).

Підбила підсумки пленарного засідання Наталія Віннікова, проректор з наукової роботи та міжнародної діяльності, голова Вченої ради Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор філологічних наук, професор, Україна.

Після пленарного засідання роботу конференції продовжили секторальні дискусії: «Дизайн інклюзивного освітнього середовища як простір для розвитку всіх учасників освітнього процесу», «Дизайн послуг для осіб з особливими освітніми потребами як система підтримки та розвитку їхнього потенціалу», «Соціально-психологічна підтримка інклюзивного навчання».

 Загалом у роботі конференції взяли участь понад 250 учасників, серед яких молоді та досвідчені вчені, аспіранти, магістранти з України, Республіки Польщі, Фінляндської Республіки, Королівства Норвегії, які активно долучилися до обговорення актуальних питань дизайну інклюзивного навчання, обміну сучасними українськими і зарубіжними практиками для підвищення ефективності інклюзивної освіти в Україні.

Дякуємо усім учасникам за активну участь у конференції!

OON 04 minOON 17 min