З 14 по 23 листопада 2025 року здобувачки Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти ( спеціальності «Соціальна робота» Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (Софія БЕССМЕРТНА та Валерія ДЕНИСЕНКО, здобувачки 2 року навчання освітньо-професійної програми Соціальна адвокація першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; Інна СИНЄПУПОВА, здобувачка 3 року навчання освітньо-професійної програми Соціальна адвокація першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; Ірина НОХРІНА здобувачка 3 року навчання, освітньо-наукової програми «Соціальна робота» третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, викладачка кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи), Марія КРАПИВА здобувачка 3 року навчання, освітньо-наукової програми Психологія третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, викладачка кафедри практичної психології; Аріна КОВТУН, здобувачка 3 року навчання освітньо-професійної програми Консультаційна психологія першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; Марина ГРИГОРЕНКО, Аліна РУДНИК, здобувачки 2 року навчання освітньо-професійної програми Сімейна психологія другого (магістерського) рівня вищої освіти; Вероніка БАЛАШОВА, Дарія ГУЛЯК, здобувачки 2 року навчання освітньо-професійної програми Екстремальна та кризова психологія другого (магістерського) рівня вищої освіти; Марія МАРТИНЧУК, здобувачки 4 року навчання освітньо-професійної програми Логопедія першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; Софія КУКУРУДЗ, здобувачки 3 року навчання освітньо-професійної програми Логопедія першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; Альбіна ГОНЧАРУК, здобувачки 2 року навчання освітньо-професійної програми Логопедія першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. взяли участь у другому етапі програми академічної мобільності в рамках німецько-польсько-українського проєкту, який проходив у місті Ольденбург, Німеччина.

Проєкт реалізується за участю DDK «Bronowice» (м. Люблін, Польща), Jugendkulturarbeit (м. Ольденбург, Німеччина), Громадської організації «Міжнародна Школа Рівних Можливостей» (м. Київ, Україна) та Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.
Реалізація проєкту здійснювалася в межах Стратегії розвитку Київського столичного університету імені Бориса Грінченка на 2023–2027 роки, зокрема Стратегічної цілі 8 «Інтернаціоналізація» (п. 8.2, 8.3, 8.5, 8.7, 8.8).

Метою другого етапу академічної мобільності стало поглиблене опанування теоретичних засад і практичних навичок роботи з людьми з інвалідністю, вивчення принципів інклюзії, доступності та соціальної інтеграції, аналіз європейського досвіду забезпечення інклюзивності та безбар'єрності, а також розвиток компетентностей у сфері універсального дизайну, методів соціальної роботи та адвокації прав людей з інвалідністю.
Дослідницький компонент програми розпочався з командотворчих активностей, під час яких учасниці отримали завдання для практичного вивчення інклюзивного дизайну міських закладів. Вони провели комплексне дослідження міської інфраструктури Ольденбурга щодо доступності для людей з інвалідністю, оцінюючи всі аспекти доступності в різноманітних громадських закладах. Учасниці також проводили інтерв'ю з мешканцями міста про їхнє розуміння інклюзії та забезпечення доступності міського середовища, а також про готовність до змін у своєму суспільстві.

Освітня складова програми включала лекції та воркшопи з інклюзивної освіти, інтерактивні вправи на самопізнання та дослідження власних цінностей, емоцій та життєвих цілей, перегляд документального фільму про життя людей з інвалідністю з подальшими дискусіями про право кожної людини на повноцінне життя, розвиток та самореалізацію. Важливою частиною програми стала зустріч із акторкою Neele Buchholz з Бремена, яка поділилася своїм досвідом подолання професійних бар'єрів у творчій професії, надихнувши учасниць на відстоювання власних прав та прав інших людей.

Освітня складова також включала відвідування інклюзивної кав'ярні Café Kurswechsel, де працюють люди з інвалідністю, що дало змогу учасницям безпосередньо спостерігати успішну модель соціальної інтеграції та працевлаштування людей з особливими потребами. Учасниці також організували тематичну виставку про важливість інклюзії та доступності.

Культурна програма включала культурно-пізнавальну поїздку до міста Бремен з його історичною архітектурою. Особливим культурним досвідом стало відвідування інклюзивної вистави «Час», серед акторів якої були люди з інвалідністю. Сюжет вистави розгортався через метафори, де час був головним персонажем, що визначав життя інших героїв. Вистава змусила учасниць замислитися над тим, що кожна людина, незалежно від наявності чи відсутності інвалідності, має однакові прагнення до повноцінного, цікавого життя та самореалізації.
Учасниці з Польщі, Німеччини та України працювали над розробкою проєктів інклюзії для подальшого впровадження у своїх країнах. Фінальний день програми став підсумковим для обох етапів міжнародної співпраці – в Любліні і в Ольденбурзі. Учасниці представили стенд із спільними напрацюваннями, а увечері провели презентацію своїх країн, культур і традицій, створивши унікальну атмосферу міжнародного культурного обміну.

За результатами другого етапу академічної мобільності учасниці здобули практичні знання та навички в галузі універсального дизайну, вивчили європейський досвід забезпечення безбар'єрності, опанували нові методи соціальної роботи та адвокації, налагодили міжнародні професійні зв'язки та сформували глибоке розуміння того, що всі люди різні, але всі рівні, і кожен заслуговує на повагу, підтримку та можливість повноцінного життя.




