День Університету в Інституті людини розпочався з низки майстер-класів та вікторин. Так, на кафедрі психології особистості та соціальних практик відбулась інтерактивна лекція-бесіда "Життєвий та творчий шлях Бориса Грінченка", організаторами виступили доцент кафедри Коханова О.П. та ст. викладач кафедри Ткачишина О.Р. Кафедра соціальної педагогіки та соціальної роботи презентувала вікторину «Що ми знаємо про Бориса Грінченка?», яку проводив доцент кафедри Суліцький В.В.
Доцент кафедри практичної психології Старинська Н.В. та викладач кафедри Кулик Д.В. проводили інтерактивну гру «Грінч мафія». Кафедра спеціальної та інклюзивної освіти долучилась до Дня університету вікториною «Цікавинки про Бориса Грінченка», модераторами заходу були старший викладач кафедри Бірюкова К.Д. та викладач кафедри Овчаренко М.С.
На заходах студенти мали можливість переглянути документальні фільми про Б.Д. Грінченка, ознайомитися з його життям і творчістю, обговорювали найдраматичніші та найщасливіші епізоди життя Бориса Грінченка, відповідали на різноманітні питання вікторин, набирали відповідні бали, які так необхідні для перемоги…
Особливістю заходів було те, що у День народження поета студенти читали вірші Бориса Грінченка… а також власні поетичні твори.
До дня народження Бориса Грінченка, студенти 4 курсу кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, поставили виставу для дітей молодшого дошкільного віку за мотивами казки Бориса Грінченка «Сірко». Модератором заходу виступила старший викладач кафедри Бабич Н.М.
У рамках Грінченківської декади студенти та викладачі взяли участь у конкурсі «Слово Грінченка», долучились до флешмобу #Бірюзовийрулить. Особливе місце посідають партнерські заходи. На сайті Інституту людини розміщено лекцію Уповноваженого Президента з прав дитини Миколи Кулеби та майстер-клас психолога Голощапової О.В. Крім того, підготовлено відеоролик «Подяка партнерам та друзям Інституту людини».
Вистава за мотивами казки Б.Грінченка "Сірко", підготовлена студентами 4 курсу Сенедяк Тетяна, Машковська Тетяна, Петрикова Марія, Чулинда Олександра кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Інституту людини (ДЗО № 485)
ДЕНЬ ПАМ'ЯТІ ЖЕРТВ ГОЛОДОМОРІВ ТА ПОЛІТИЧНИХ РЕПРЕСІЙ
ЗБЕРЕЖИ ПАМ'ЯТЬ. ЗБЕРЕЖИ ПРАВДУ.
28 листопада, у четверту суботу місяця в Україні вшановують День пам'яті жертв голодоморів. Він був запроваджений Указом Президента України у 1998 році. У 2006 році Законом України Голодомор 1932 – 1933 років був визнаний геноцидом.
Голодомор – це геноцид Українського народу, вчинений комуністичним тоталітарним режимом з наміром знищити, цілком чи частково українську національну групу. Ця кваліфікація випливає із Конвенції ООН від 9 грудня 1948 року “Про запобігання злочину геноциду і покарання за нього”. Способом реалізації геноциду став штучний масовий голод, організований керівництвом комуністичної партії Радянського Союзу та Радянської України. Голодомор спричинив загибель мільйонів українців на території Української СРР і Кубані. Радянська влада злочинно замовчувала факт голоду як в Україні так і закордоном. Моральний обов’язок держави та суспільства перед минулими та наступними поколіннями – вшановувати пам’ять жертв трагедії.
Запрошуємо долучитися до акції “Запали Свічку пам'яті: 28 листопада, о 16:00 засвітити свічку і залишити її на підвіконні в пам'ять про мільйони замучених голодом українців.
19 листопада 2020 року в Інституті людини Київського університету імені Бориса Грінченка відбулася ІІ Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «Соціальне становлення особистості в умовах суспільних трансформацій: наукові підходи та сучасні практики».
Співорганізаторами заходу стали Міністерство освіти і науки України, Лабораторія соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту проблем виховання НАПН України, Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, Тернопільський національний університет імені Володимира Гнатюка, Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка.
Під час конференції проблема соціального становлення особистості розглядалася крізь призму державної політики в соціальній сфері, академічних досліджень та практичних напрацювань (див. програму конференції) – тут посилання на програму
Модерувала пленарне засідання доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, заступник директора з наукової роботи Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат психологічних наук, доцент Неля Лебідь.
Зі вступним словом до учасників конференції звернулися ректор Київського університету імені Бориса Грінченка, академік Національної академії педагогічних наук України, доктор філософських наук, професор Віктор Огнев’юк та директор Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент Наталія Клішевич.
Наталія Клішевич також презентувала наукову тему Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка «Особистість в умовах суспільних трансформацій сучасної України», наукові доробки якої були в подальшому презентовані на секційних засіданнях та майстер-класах конференції.
Серед спікерів пленарного засідання були:
З записом пленарного засідання можна ознайомитися на сторінці Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка у соціальній мережі Facebook за посиланням https://fb.watch/1XgOlGtVIw/
Далі робота конференції продовжилася в чотирьох секційних засіданнях:
Секція 1: Особистісне та свідомісне становлення людини в умовах суспільних трансформацій
Секція 2: Соціальне становлення особистості в умовах суспільних трансформацій
Секція 3: Соціально-психологічні практики розвитку людських ресурсів в суспільних інституціях
Секція 4: Інтеграція дитини з особливими освітніми потребами у соціальне середовище
Завершальним блоком конференції стали дві лінійки майстер-класів від визнаних фахівців-практиків галузі.
Олена Литвиненко, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, психолог-психотерапевт
Катерина Пуха, кандидат педагогічних наук, координаторка проектів Всеукраїнського громадського центру «Волонтер»
Марія Тищенко, психотерапевт Європейського реєстру, психолог, педагог, тренер з попередження/ протидії насильству
Тетяна Скрипник, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка
Тамара Грубі, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка
Людмила Пона, начальник відділу Черкаського обласного центру соціальних служб, залучений тренер МБО Партнерство Кожній дитині, експерт з розвитку послуг в ОТГ по Тернопільській області в проєкті деінституалізації Мінсоца, експерт з організації соціальної роботи в громаді в програмі U-LEAD з Європою
Зоряна Адамська, кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології розвитку та консультування Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка
Наталія Бабич, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри спеціальної та Інклюзивної освіти Інституту людини;
Катерина Тичина, кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Інституту людини;
Ольга Ковальчук, Дарія Кошман, Світлана Оношко, магістранти І року навчання спеціальності 016 Спеціальна освіта освітньої програми 016.00.01 Логопедія Київського університету імені Бориса Грінченка
Тетяна Машковська, студентка 4 курсу першого (бакалаврського) рівня спеціальності 016 Спеціальна освіта освітньої програми 016.00.01 Логопедія Київського університету імені Бориса Грінченка
Під час підбиття підсумків конференції директор Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент Наталія Клішевич подякувала всім учасникам за плідну роботу та побажала наснаги та натхнення для подальших наукових звершень.
Метою запровадження пам’ятної дати – Дня Гідності та Свободи - є утвердження в Україні ідеалів свободи і демократії, вшанування патріотизму й мужності громадян, які стали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини, національних інтересів держави та її європейського вибору.
Рушійною силою цього процесу стали студенти. Адже саме молодь, у листопаді 2013 року, розпочала акцію протесту проти рішення Кабінету Міністрів України призупинити підготовку до підписання Угоди про асоціацію з Євросоюзом. Відстоювання власної гідності та свободи коштувало Україні багатьох життів патріотів.