Події

   09.10.2019 в Жовтневому палаці міста Києва, студенти І курсу кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини, разом з викладачами Сапігою Світланою Володимирівною та Трібє Антоном Юрійовичем  відвідали соціально-мистецьку акцію «Приречені на щастя», покликану допомогти соціалізуватися дітям з інвалідністю.

 

aktsiya 09 10 19 1

 

   Соціально-мистецька акція «Приречені на щастя» проводиться щорічно і є однією із найважливіших аспектів у розбудові інклюзивної освіти в Україні.

   Учасниками цього року були інтегровані театральні колективи з Білорусії, Литви, Польщі та України. Представниками з України були театральні колективи Києва, Луцька, Львова, Одеси, Рівного, Сум, Харкова та Херсону.

 

aktsiya 09 10 19 5

 

  Наші студенти мали змогу долучилися до заходу в якості волонтерів та глядачів; переглянути виставку художнього мистецтва, фотовиставку українських фотографів присвячену життю і творчості дітей з інвалідністю; прийняти участь в майстер-класах з миловаріння та ляльки-мотанки; зробити чудові фотографії біля фото зон. А колективне малювання на великому полотні, слугувало певною рефлексією для всіх учасників і глядачів соціально-мистецької акції «Приречені на щастя».  Неймовірний досвід і щирі емоції переповнювали глядачів протягом усього дня.

 

   10 жовтня 2019 року відбувся Всеукраїнський семінар «Підготовка соціальних працівників до розвитку інтегрованих соціальних послуг в об`єднаних територіальних громадах» в межах проекту «Громада для людини: підвищення компетентності громад для розвитку соціальних послуг», що реалізується Міжнародною благодійною організацією «Партнерство “Кожній дитині”» за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» і фінансування Європейським Союзом та його країнами-членами (Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією) у тісній співпраці з кафедрою соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка .

 

semanar 10 10 19

 

   Семінар проводився з метою формування спільного бачення підготовки соціальних працівників в умовах реформи децентралізації та розуміння особливостей організації системи соціальної підтримки населення в об’єднаних територіальних громадах через впровадження моделі інтегрованих соціальних послуг на основі результатів проекту «Громада для людини».

   У семінарі взяли участь завідувачі і викладачі кафедр соціальної педагогіки, соціальної роботи з 26 закладів вищої освіти 18 регіонів України, що здійснюють підготовку фахівців першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальності «Соціальна робота».

Зі вступним словом до учасників заходу звернулися: Наталія Клішевичдиректор Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент; Тетяна Лях, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент; Василина Дибайло, директор Міжнародної благодійної організації «Партнерство “Кожній дитині”».

   У рамках семінару учасники ознайомилися з програмами навчальних дисциплін для студентів другого (магістерського) освітнього рівня «Запровадження моделі інтегрованих соціальних послуг в об’єднаних територіальних громадах», «Соціально-педагогічна робота із вразливими сім`ями та дітьми», «Практикум із організації системи соціальної підтримки населення в об’єднаних територіальних громадах» та електронними курсами до них. Ці унікальні наукові продукти, розроблені Тетяною Лях, завідувачем кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, кандидатом педагогічних наук, доцентом, Тетяною Спіріною, доцентом кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, кандидатом педагогічних наук Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, відповідають сучасним потребам об’єднаних територіальних громад у підготовці фахівців, здатних надавати інтегровані соціальні послуги.

   Під час заходу провідні науковці університетів України мали можливість поділитися досвідом оновлення змісту підготовки майбутніх бакалаврів, магістрів і докторів філософії зі спеціальності 231 «Соціальна робота» у контексті реформи децентралізації влади і зміни підходів до надання соціальних послуг на рівні громади.

  Свій досвід презентували д. пед. наук, професор Ренате Вайнола та к. пед. наук, професор Тетяна Веретенко, професори кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка. Вони презентували на розсуд колег і модераторів заходу оновлений зміст робочих програм навчальних дисциплін «Актуальні питання соціальної роботи», «Розвиток наукової галузі», «Науковий семінар «Соціальна робота з молоддю» та «Інновації у соціальній сфері».

     Модератори семінару: Тетяна Лях, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, кандидат педагогічних наук, доцент; Тетяна Спіріна, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, кандидат педагогічних наук; Жанна Савич, молодший науковий співробітник ННЦ розвитку персоналу та лідерства Київського університету імені Бориса Грінченка.

7 жовтня 2019 року Київський університет імені Бориса Грінченка зустрічав благодійне товариство «Джерело» з соціально-інтерактивною виставою «Право Є?». Її актори - люди з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень. Соціально-інтерактивна вистава поставлена за мотивами «Конвенції ООН про права людей з інвалідністю».

 

Inklyuzyvnyy performans 07 10 19 7

 

Інтерактивна вистава продемонструвала різноманітні аспекти порушення прав людей з інвалідністю та дала змогу глядачеві відчути свою причетність до необхідних змін у суспільстві. Після вистави відбулось жваве обговорення побаченого на сцені: студенти Інституту людини та Інституту мистецтв щиро висловлювали свої враження, думки та переживання.

 

Після закінчення обговорення відбулось неформальне спілкування акторів зі студентами. На згадку про університет грінченківці вручили символічні подарунки неперевершеним акторам, висловивши побажання про подальші зустрічі.

 

   Із 27 вересня 2019 року по 05 жовтня 2019 року в Київському університеті імені Бориса Грінченка перебувала делегація із 12 студентів та 4 професорів Університету Кельну (м. Кельн, Німеччина) у межах реалізації міжнародного освітньо-наукового проєкту Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, Управління освіти і науки Ірпінської міської ради Київської області та Університету Кельну (м. Кельн, Німеччина) «Соціальна робота у порівнянні», що реалізується в рамках програми «MEET UP! Німецько-українські зустрічі молоді» фонду «Пам’ять, відповідальність та майбутнє» (EVZ). Координатори проєкту: Павлюк Р.О., кандидат педагогічних наук, заступник директора з науково-методичної та навчальної роботи Інституту людини та Сулима О.В., кандидат педагогічних наук, радник Ірпінського міського голови з міжнародного співробітництва.

 Realizatsiya proektu 05 10 19 1

 

 

Realizatsiya proektu 05 10 19 8

 

   Перша частина проєкту відбулася у квітні 2019 року у м. Кельн (Німеччина), під час якої студенти Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка та студенти Університету Кельну знайомились із системої соціальної роботи та соціальної педагогіки в Німеччині.

 

   Під час реалізації другої частини проєкту студенти Університету Грінченка та Університету Кельну знайомились із системою соціальної роботи та соціальної педагогіки в Україні. Зокрема під час перебування в Україні студенти та професори відвідали:

  • Відкриту лекцію «Особливості соціальної роботи в Україні» (лектор: кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка)
  • Відкриту лекцію «Підготовка фахівців з соціальної педагогіки в Україні» (лектор: кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка)
  • Круглий стіл та презентацію молодіжної роботи в Київській області управлінням молодіжної політики спільно з Київською обласною молодіжною радою, Національною скаутською організацією України «Пласт»
  • Бучанську виправну колонію управління Державного департаменту України з питань виконання покарань в м. Києві та Київській області (№85)
  • Ірпінську спеціалізовану загальноосвітню школу I-III ст. з поглибленим вивченням економіки та права №2 з інклюзивними класами та Ірпінську спеціалізовану загальноосвітню школу I-III ст.№17 з інклюзивними класами
  • Інклюзивно-ресурсний центр «Дивосвіт» (м. Ірпінь)
  • Центр для внутрішньо переміщених осіб в м. Ірпінь
  • Київський міський будинок дитини імені М.М.Городецького (с.м.т. Ворзель)

 

   Підсумком проєкту був круглий стіл «Соцільна робота в Україні та Німеччині очима учасників проєкту», під час якого студенти та координатори проєкту разом із професорами з Університету Кельну визначили спільні та відмінні особливості соціальної педагогіки та соціальної роботи в Україні та Німеччині, виокремили спільні проблеми та визначили перспективи подальших спільних досліджень та співпраці.

 

1 жовтня 2019 р. студенти 1 курсу Інституту людини спеціальностей Практична психологія денної та заочної форми навчання, Психологія бізнесу, управління та корекційна психологія, Спеціальна освіта / Логопедія (2 групи) разом із к.і.н., доцентом кафедри історії України, науковим керівником Студентського історичного гуртка «Енігма» Тарасенко О.О. відвідали Музей історичних коштовностей України, який є філією Національного музею історії України. У Музеї історичних коштовностей України зібрані унікальні речі з дорогоцінних металів і коштовного каміння, зокрема всесвітньовідома скіфська пектораль.

 Muzey koshtovnostey 01 10 19 1

 

Студенти поділились своїми враженнями від відвідування Музею історичних коштовностей України. «Музей історичних коштовностей України знаходиться на території Києво-Печерської Лаври. Коли потрапляєш на її територію, помічаєш як все навколо сповільнюється. Немає шаленого руху, галасу, шуму. Тиша і спокій – ось, що я відчула тут. Дуже сподобався екскурсовод, який так цікаво все розповідав, що мені не хотілося покидати музей. Неймовірними є самі експонати. Коли я дивилась на них, я ніби переносилась у просторі і часі до тих самих скіфів чи сарматів, у часи Золотої Орди чи Київської Русі. Мій похід в цей музей виявився інформативним та пізнавальним. Я повторила й узагальнила те, що вивчала з історії України та її культури», – відзначила студентка 1 курсу спеціальності Психологія / Психологія бізнесу і управління, Консультаційна психологія Вікторія Холодняк.

 

«Відвідавши Музей історичних коштовностей України ми побачили найбільшу в світі колекцію золотих прикрас, залишених давніми народами, які проживали на території українських земель. Ювеліри тих епох обробляли золото з такою майстерністю, що це захоплює. Музей має унікальну колекцію історичних коштовностей. Скіфські й сарматські золоті прикраси, шедеври грецьких ювелірів античності, прикраси часів Київської Русі, інші колекції. Зали змінювали один одного, але здивування та інтерес не зменшувалися. Музей історичних коштовностей України дуже хороший та пізнавальний», – підсумувала студента 1 групи спеціальності Спеціальна освіта / Логопедія Дарія Погребняк.

 

30 вересня 2019 р. студенти 1 курсу Інституту людини спеціальностей Практична психологія, Психологія бізнесу, управління та корекційна психологія, Спеціальна освіта / Логопедія (2 групи) разом із к.і.н., доцентом кафедри історії України, науковим керівником Студентського історичного гуртка «Енігма» Тарасенко О.О. відвідали Національний музей історії України, фондові зібрання якого налічують понад 800 тисяч експонатів, які представляють історію України від найдавніших часів до сьогодення.

 

 

Muzey istoriyi 30 09 19 3

 

Muzey istoriyi 30 09 19 11 

Muzey istoriyi 30 09 19 12

 

 Студенти висловили свої думки про відвідування Національного музею історії України.

«Незважаючи на розвиток технологій, музеї не втратили свого значення у сфері культурного і загального розвитку людини як повноцінної особистості», наголосила у своєму відгуку студентка 1 курсу спеціальності Психологія / Психологія бізнесу і управління, Консультаційна психологія Марія Котлярова.

 

«Музей розташований на унікальному місці Старокиївській горі, звідки все почалося: знаходилась Десятинна церква, започатковувався Київ, наша державність. Зміст музею казковий, безумовно вартий відвідування, має ґрунтовні й цікаві експонати. Мені дуже сподобався макет Києва часів Київської Русі. Зацікавив фільм про розкопки кургану скіфської епохи. Дуже було пізнавально подивитися на експозиції про гроші на території України. Експозиція про період Новітньої історії України переконує у тому, скільки випробувань, горя та страждань довелось зазнати нашій Батьківщині щоб здобути незалежність. Відвідавши музей я збагатилася новою інформацією та отримала безліч емоцій», підсумувала студента 1 групи спеціальності Спеціальна освіта / Логопедія Дарія Погребняк.




 

26 вересня 2019 р. студенти 1 курсу Інституту людини спеціальностей Практична психологія, Психологія бізнесу, управління та корекційна психологія, Логопеди (2 групи) разом із к.і.н, доцентом кафедри історії України, науковим керівником Студентського історичного гуртка «Енігма» Тарасенко О.О. відвідали Національний музей Тараса Шевченка - провідний заклад України та світу із шевченкознавства, де зберігається переважна більшість малярської спадщини Тараса Григоровича Шевченка, що входить в золотий фонд української культури. Колекція музею формувалась протягом 150 років та зараз налічує понад 85 тисяч експонатів, з яких до основного фонду належать 34 тисячі експонатів. Найцінніша її частина представлена в постійній експозиції музею. Під час екскурсії студенти мали можливість відтворити історичну картину епохи, в якій жив та творив митець, глибше вивчити особистість митця, його життєвий і творчий шлях.

 

Muzey T Shevchenka 26 09 19 1

 

Студенти поділились своїми відгуками – враженнями від відвідання Національного музею Тараса Шевченка. «Перед величчю Тараса Шевченка схиляється абсолютна кожен свідомий українець. Я у великому захваті від праці, у створенні цього музею, а також тієї естетики оформлення та подачі оригіналів. Музей як дорогоцінна скринька історії Великого Шевченка і наукових працівників, що так із любов’ю зустрічають відвідуючих, «неначе в рідній хаті». Мені сподобалося, що екскурсовод робила висновки у вигляді цитат відомих людей! Щиро вдячна за надзвичайно цікаву, змістовну, пізнавальну екскурсію. Вражена експозицією, її багатим наповненням, художнім вирішенням», – написала у своєму відгуку студента 1 групи спеціальності Спеціальна освіта / Логопедія Віолетта Фоменко.

 

«Мені дуже сподобалося в музеї. Досить цікава експозиція. Я дуже люблю відвідувати музеї, але в цьому була вперше. Усе дуже цікаво і яскраво розповідають про життя та творчість Тараса Шевченка. У цьому музеї я дізналась багато нових фактів про улюбленого поета. Побачила знаряддя праці, якими він творив. Також представлено багато його картин. Цікаво завжди розглядати якісь історичні пам`ятки. У музеї також представлені картини молодих художників», відзначила студента 1 групи спеціальності Спеціальна освіта / Логопедія Юлія Нечваль.

 

«Я є палкою шанувальницею творчості Тараса Григоровича Шевченка. Неймовірне враження на мене справила виставка робіт талановитої сучасної художниці Надії Мартиненко, яка всіх нас зустріла при вході у музей. Мене дуже зачепили картини Тараса Григоровича Шевченка. Багатогранність, різноманіття кольорів, талановитість і власне сприйняття – це те, що характеризує всю експозицію картин. Особливе враження склала серія офортів, зокрема те, як їх створював Шевченко. Розповідь про цю кропітку, дуже нелегку та тонку працю закарбувалася у моїй пам’яті. Все було захоплюючим та пізнавальним. Я отримала естетичне задоволення, закріпила та поповнила свої знання про життя Тараса Григоровича Шевченка, ніби прожила день Шевченковим життям, а головне зрозуміла – українці найталановитіші люди!», таке враження залишила студентка 1 курсу спеціальності Психологія / Психологія бізнесу і управління, Консультаційна психологія Вікторія Холодняк.