29 січня 2020 року у межах виїзного засідання кафедри спеціальної та інклюзивної освіти викладачі кафедри відвідали Музей «Третя після опівночі», єдиний в Україні музей, де всі екскурсії проходять в абсолютній темряві та у супроводі незрячих гідів (вул. О. Гончара, 45В).
Одним з пріоритетних напрямів діяльності кафедри є підвищення професійної кваліфікації викладачів, задіяних до реалізації освітньої програми 016.00.01 Логопедія зі спеціальності 016 Спеціальна освіта (з додатковими спеціалізаціями «Інклюзивна освіта», «Психолого-педагогічна допомога дітям з аутизмом»), що забезпечує досягнення визначених відповідною програмою цілей та програмних результатів навчання.
Відвідування музею «Третя після опівночі», який є культурним інклюзивним простором, місцем діалогу між зрячими та незрячими, сприяло удосконаленню загальних і фахових компетентностей професорсько-викладацького складу кафедри, оскільки ми мали змогу поглибити власні уявлення про те, як ми сприймаємо світ, пережити унікальний досвід про наявні можливості незрячих людей під час навчальних завдань та безпосередньої розмови з гідами, які привідкрили для нас свій світ.
Наша екскурсія була спрямована на укріплення гнучких навичок (soft skills) у межах нашої командної взаємодії. Нової якості набуло спілкування між нами, колегами, які пережили неповторний спільний досвід. Прагнучи орієнтуватися у темряві, наш гід створював ситуації, за яких ми вимушені були відчувати один одного, підтримувати, усвідомлювати тісний взаємозв’язок і взаємозалежність (щоб не пошкодити один одного спеціальною тростиною, узгодити свої рухи на «трасі», у квартирі, біля кавового автомату – у цих всіх звичних елементах простору, але у незвичних умовах, коли ми нічого не бачили). Набутий нами досвід укріпив стосунки між нами та сприяв покращенню наших міжособистісних стосунків та підвищив рівень розуміння один одного з «напівпогляду» та «напівжесту», що усі ми відчули.
Щиро дякуємо колективу музею «Третя після опівночі» за їхній професіоналізм та відданість справі служіння людині, громаді, суспільству!
29 січня 2020 року відбулася фокус-група з аспірантами кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка. Участь у ній взяли аспіранти 1-3 років навчання зі спеціальності «Соціальна робота».
"Ми провели її з метою покращення якості організації освітнього процесу, удосконалення освітньої програми підготовки докторів філософії, обговорення мобільності аспірантів, їхніх можливостей оприлюднювати і обговорювати власні наукові досягнення в публікаціях у рейтингових журналах, а також на міжнародних конференціях, семінарах" - зазначила модератор фокус-групи Тетяна Петрівна Спіріна, кандидат педагогічних наук, доцент.
"Невимушене спілкування з аспірантами дало змогу визначити їхнє бачення щодо організації освітнього процесу з метою покращення якості освіти та удосконалення освітньої програми. Такий спосіб комунікації для нас, як це не шкода визнати, новий. Та ми готові до змін заради якісної освіти. Тепер є над чим поміркувати спільно з гарантом освітньої програми і викладачами на найближчому засіданні кафедри. Дуже корисний зворотний зв'язок!" - поділилася своїми враженнями Тетяна Леонідівна Лях, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, модератор фокус-групи.
За результатами щорічного рейтингового оцінювання Лідер року 2019 Кафедра практичної психології Київського університету імені Бориса Грінченка отримала 2 місце з-поміж 44 кафедр Університету. Щиро вітаємо колег з цим значним досягненням! Бажаємо натхнення, творчості та наснаги для нових успіхів та звершень!
22 січня 2020 року студенти Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка долучилися до молодіжної акції «Живий ланцюг Соборності», яка приурочена до Дня Собороності України. Молодь вибудувала живий ланцюг єдності, символізуючи єдність українського народу. Акція закінчилась виконанням державного гімну та спільним фото.


21 січня 2020 року в Інституті людини Київського університету імені Бориса Грінченка відбулися Збори трудового колективу, під час яких директор Інституту людини, кандидат педагогічних наук, доцент Клішевич Наталія Анатоліївна презентувала звіт за 2019 рік.
Директор Інституту зупинилась на аналізі набору 2019 року, підготовку освітніх програм, використання ЕНК в освітньому процесі, якості освіти. Йшлося і про наукову роботу Інституту: було наголошено на публікаційній активності співробітників, підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників, проаналізовано наукові заходи.
Детально в звіті директора Інституту йшлося про соціально-гуманітарну роботу: іміджеві заходи, профорієнтаційна робота, соціальний проект «З Києвом і для Києва», соціальний супровід студентів пільгових категорій, забезпечення студентів гуртожитком. Наприкінці виступу, Наталія Анатоліївна зосередила увагу присутніх на пріоритетних завданнях 2020 року.
Після доповіді директора Інституту в обговоренні звіту взяли участь: Скрипник Тетяна Вікторівна, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти; Миколенко Наталія Валеріївна, викладач кафедри практичної психології; Столярчук Олеся Анатоліївна, доктор психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології особистості та соціальних практик; Петрочко Жанна Василівна, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи; Віннікова Наталія Миколаївна, доктор філологічних наук, доцент, проректор з наукової роботи Київського університету імені Бориса Грінченка. Доповідачі задовільно оцінили звіт директора Інституту Клішевич Наталії Анатоліївни.
За результатами таємного голосування: 76 осіб задовільно оцінили звіт; 1 – проти; 1 бюлетень виявився зіпсованим.
Вітаємо директора Інституту людини Клішешич Н.А. та колектив Інституту з успішним звітуванням та якісними показниками діяльності у 2019 році!
У грудні 2019 року викладачі кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Наталія Бабич та Катерина Тичина прийняли участь у міжнародній програмі академічної мобільності в Університеті Collegium Civitas (м.Варшава, Польща) за програмою стажування науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів I - IV рівнів акредитації: «Інтернаціоналфзація вищої освіти. Організація навчального процесу та інноваційні методи навчання у вищих навчальних закладах Польщі». Викладачі ознайомились із досвідом створення програми наукового моделювання професійної підготовки студентів Університету Collegium Civitas та основними інструментами підтримки мобільності науковців, вивчили досвід участі університету у програми "Erasmus +" та його роль у інтернаціоналізації освіти, опанували новітніми методами викладання, набули досвід провадження науково-дослідної і викладацької діяльності, розширили наукові контакти тощо. Результатами стажування стала презентація розробленого в період стажування (08.11.19-13.12.19) власного проекту Н.Бабич та К.Тичин «Special education specialists' practical training model at Borys Grinchenko Kyiv University», який викликав неабияке зацікавлення колег і отримав позитивну оцінку експертів університету.
Ще одним досягненням стажування стало відвідування Szkoła Specjalna św. Maksymiliana w Laskach, ознайомленні з їх цікавим досвідом роботи з дітьми та підлітками, які мають комплексні порушення розвитку, та домовленість з адміністрацією про організації наукових екскурсій та проходження виїзної практики студентів спеціальності 016 Спеціальна освіта освітньої програми Логопедія.
Особливо приємним і цікавим стала зустріч з нашими колегами із Варшавського університету та Академії спеціальної педагогіки. Спільні дослідження, академічна мобільність викладачів, обмін студентами, освітні програми – і це ще не все, що стало предметом нашої дискусії. Ми неймовірно вдячні нашим польським колегам за теплий прийом та зацікавленість у співробітництві. Сподіваємося на плідну співпрацю і впевнені, що ідеї, які виникли під час діалогу, вдасться реалізувати в життя.
Модераторами практичного експериментаріуму "PSY & ART" виступили:
У заході взяли участь студенти ІV курсу спеціальності "Музичне мистецтво" та студенти-психологи І-ІІІ-ІV курсів.
Тематично захід був присвячений психологічним особливостям сценічного виконання/публічного виступу, розглядались індивідуальні особливості прояву психоемоційного стану виконавця, студенти ділились досвідом сценічного виступу, досвідом ораторського мистецтва, а також обговорили практичні поради щодо подолання психологічного бар'єру сценічного та публічного виступу.
Дякуємо колегам з Інституту мистецтв за співпрацю та плекаємо надію на подальші об'єднані зустрічі наших наукових розвідок із студентами.