Події

13 березня 2020 року Тетяною Григорівною Веретенко, професором кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, к. пед. наук, організовано та проведено традиційну зустріч із науковцем-практиком.

Цього разу, вона відбулася у віртуальній кімнаті програми Google Hangouts Meet.

І наш гість і знову був особливий!

Це Катерина Володимирівна Пуха – координатора проектів Всеукраїнського громадського центру «Волонтер», кандидат педагогічних наук за спеціальності 13.00.05 – Соціальна педагогіка, авторка надзвичайно цікавих соціальних проектів та тренінгових програм по роботі з підлітками, які перебувають у конфлікті з законом, випускниця Університету Грінченка.

 zustrich 13 03 2020

 

Участь у заході взяли аспіранти освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії зі спеціальності 231 «Соціальна робота», студенти першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти, викладачі кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи.

Катерина Володимирівна радо поділилася зі слухачами нюансами розробки та написання соціальних проектів в межах наукового інтересу. Детально представила етапи реалізації надпопулярного в Києві та Київській області сучасного соціального проекту «Студії розвитку» ВГЦ «Волонтер», який виник за ініціативи наших студентів спеціальності «Соціальна робота» – Вікторії Качуровської (освітня програма «Соціальна педагогіка») та Юлії Рогозної (освітня програма «Соціальна робота»).

       Вона розповіла про успішну наукову роботу на засадах волонтерства студентки освітньої програми "Моніторинг оцінка соціальних програм" Лілії Фролової в межах проекту «Розбудова спроможності менеджерів волонтерських програм для формування та підтримки професійного підходу до організації волонтерської діяльності та менеджменту волонтерських програм у Донецькій та Луганській областях», який з 2019 року реалізує Всеукраїнський громадський центр «Волонтер».

       Цього разу найбільше питань до спікера було від аспірантів. І це не дивно, бо перед нами людина, яка пройшла шлях від випускниці Університетського коледжу до випускниці аспірантури з успішним захистом кандидатської дисертації! Особливо цінними були рекомендації щодо пошуку ресурсів щодо міжнародного стажування для науковців та студентів таких, як: «Гурт», «Громадський простір», сайти посольств, благодійні та освітні фонди.

    За словами Катерини Володимирівни Пухи: «Академічна мобільність та міжнародне стажування стали тим спусковим механізмом для вибору теми мого дисертаційного дослідження – «Профілактика агресивної поведінки підлітківу центрах соціально-психологічної реабілітації». Саме в процесі міжнародної мобільності я «виносила» тему для наукового пошуку!». Також, вона наголосила, що, на жаль, саме знання іноземних мов може стати особистим бар’єром у науковців для участі у міжнародних проектах або стажуваннях. Необхідно не боятися і не соромитися свого рівня володіння іноземною мовою, адже саме такий досвід дає змогу підвищити власний рівень та спонукає до більш активного вивчення мов. Також були озвучені рекомендації та приклади власного досвіду щодо заохочення різних груп отримувачів соціальних послуг до співпраці зі спеціалістом-практиком або науковцем.

Катерина Володимирівна Пуха підкреслила, що її організація ВГЦ Волонтер відкрита до співпраці, оскільки Центр на 90% складається із соціальних працівників, соціальних педагогів – випускників Університету Грінченка.

На питання професора Жанни Василівни Петрочко, гаранта освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії зі спеціальності 231 «Соціальна робота», щодо рекомендацій на покращення освітньої програми аспірантів, К.В. Пуха порекомендувала звернути увагу на практико орієнтовану та пошукову складові освіти при навчанні аспірантів. «Дуже важливо розвивати навичку пошуку різноманітних ресурсів для саморозвитку майбутнього науковця та для вибору цікавого дизайну власного дослідження. Не слід соромитися звертатися за порадою та підтримкою до наукового керівника! Він є тією людиною, яка порадить, надихне та підкаже декілька шляхів подальших дій, а вибір, звісно, буде за аспірантом!» зазначила Катерина Володимирівна Пуха.

На зустрічі з великою вдячністю та смутком у серці згадували надзвичайну людину та справді великого науковця у царині соціальної педагогіки та соціальної роботи - професора Безпалько Ольгу Володимирівну. Саме вона була тим науковим керівником, яка дійсно знала коли та як саме підтримати і не дала покинути наукову стежину нашому спікеру. 

       

 

 

10 березня 2020 року Жанною Василівною Петрочко, професором кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, доктором педагогічних наук, організовано та проведено традиційну зустріч із науковцем.

 

В рамках вивчення дисципліни «Інновації у соціальній сфері», для аспірантів освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії зі спеціальності 231 «Соціальна робота» був запрошений особливий гість. Це ‑ Ганна Іванівна Слозанська, доктор педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, засновник та редактор наукового журналу «Social Work and Education».

Цього разу, вона відбулася у віртуальній кімнаті програми Google Hangouts Meet.

 

Slozanska H I

 

До зустрічі також долучилися студенти першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти, викладачі кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи.

 

Ганна Іванівна нещодавно захистила дисертацію на вкрай актуальну тему: «Теорія і практика професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у територіальних громадах» (спеціальність 231 – соціальна робота (13.00.05 – соціальна педагогіка)). Вона поділилася власним досвідом успішного написання наукового дослідження: «Як розпочати роботу над дисертацією? Як не забути важливу інформацію? Як підібрати методи/інструменти для дослідження? Як вчасно зупинитися?».

 

zustrich 10 03 2020 1   zustrich 10 03 2020 3   zustrich 10 03 2020 2 copy

 

Запитуй, спостерігай, розмовляй, висувай гіпотези, записуй і закохуйся в те, що робиш – ось такі основні принципи справжнього науковця, – поділилася з нами Ганна Іванівна Слозанська.

Спікер розповів про інновації, їх безпосередній зв'язок з соціальною роботою та інноваційні соціальні технології.

Слухачі мали унікальну можливість поставити спікеру питання щодо розвитку громад, технологій активізації громади, моделювання соціальних послуг в громадах, оцінювання їх якості.

 

 

Враження аспірантів: «Сьогоднішня зустріч була дуже продуктивною, цікавою та надихаючою. Зустріч та жива розмова з науковцями та практиками, які люблять те, чим займаються – це завжди було і є справжнім натхненням та захопленням. Зустріч з Ганною Іванівною надихнула на ще більш активну роботу над власними дисертаційними дослідженнями. Після таких розмов хочеться творити і ставати кращими. Окремо хочемо подякувати кафедрі соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини за організацію та проведення зустрічі з таким сучасним та прогресивним науковцем».

 

   28 лютого 2020 року викладачі кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини Денисюк О. М. та Дуля А. В. провели профорієнтаційний захід для студентів спеціальності «Соціальна робота» та «Право» Університетського коледжу.

 

prof zahid 28 02 20 5

 

   Студенти ознайомились з можливістю продовження свого професійного зростання в Інституті людини Київського університету імені Бориса ГрінченкаПід час профорієнтаційного заходу студенти дізналися про:

умовами вступу на ІІ курс за спеціальністю «Соціальна робота» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти;

особливості підготовки студентів за освітніми програмами першого (бакалаврського) рівня вищої освіти: «Соціальна робота», «Соціальна педагогіка», «Соціальна адвокація»;

- визначили спільні та відмінні риси професій соціальний працівник, соціальний педагог та фахівець з адвокаційної діяльності;

- можливості студентської мобільності.

 

   Студентів зацікавили центри компетентності, які діють в Інституті людини, де кожен студент відпрацьовує свої вміння та навички на практиці та навчається розробляти змістовно-технологічне забезпечення для різних груп отримувачів соціальних послуг. Завершився захід діалогом, де студенти ставили різнопланові питання щодо навчання та подальших професійних кроків.   

 

Висловлюємо вдячність Адміністрації Університетського коледжу за гостинність та підтримку.

 

   3 березня 2020 року в Інституті людини відбувся тренінг «Управління проблемами +» для студентів 2 курсу спеціальності "Соціальна робота" освітніх програм "Соціальна педагогіка" та "Соціальна робота". Тренінг проводили партнери кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи - Благодійний фонд "Карітас Київ".

 

treninh 03 03 20 1

 treninh 03 03 20 3

 

Тренінг базувався на когнітивно-поведінковому підході. Він був спрямований на формування особистих навичок та методів самодопомоги в стресових ситуаціях для вдосконалення життя.

Студенти розглянули такі теми:
- Цінності, цілі та пошук ресурсу;
- Корисне мислення;
- Основи емоційної компетентності;
- Розвиток навичок альтернативних рішень вирішення проблем;
- Розвиток навичок соціальної компетентності.


На тренінгах студенти отримали як теоретичні знання, так і практичні навички, зокрема - емоційної регуляції під час стресу та ефективного вирішення проблем. Також вони навчилися визначати власні життєві цінності та фокусуватись на тому, що дійсно запалює і робить наше життя наповненим та гармонійним.

Дякуємо чудовому тренеру Дарії Сапегіній за проведений тренінг і співпрацю!!!

 

 

 

 

28 лютого 2020 року студенти першого курсу спеціальності «Соціальна робота» денної та заочної форм навчання, в межах проходження навчальної оглядової (без відриву) практики, під керівництвом доцента кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Вадима Суліцького відвідали Міжнародний благодійний фонд «Гарних справ».

 

Treninh 28 02 20 3   Treninh 28 02 20 4

 

Студенти мали змогу взяти участь у соціально-педагогічному тренінгу «Благодійність як напрям діяльності соціального працівника / педагога», який організували та провели президент фонду Валентина Охрименко та помічник президента Інна Ничипорчук.

Під час тренінгу студенти ознайомилися з основним напрямами діяльності МБФ «Гарних справ». Особлива увага приділялася питанням роботи з внутрішньо переміщеними особами; дітьми та молоддю; людьми з інвалідністю; сім’ями, що опинилися в складних життєвих обставинах; особами похилого віку; профілактиці ВІЛ-інфекції, гепатиту та туберкульозу.

 

Treninh 28 02 20 5

 

 

Також, студенти виконали навчальні вправи, висловили власну думку про роль і місце благодійності в соціально-педагогічній діяльності.

 

Висловлюємо вдячність організаторам заходу. Сподіваємося на подальшу плідну співпрацю з МБФ «Гарних справ». Чекаємо на нові запрошення для участі в різноманітних заходах.

 

     24 лютого 2020 року  студенти Інституту людини першого курсу спеціальності САРП (Соціальна адвокація, Соціальна робота та Соціальна педагогіка) разом із к.і.н., доцентом кафедри історії України, науковим керівником Студентського історичного гуртка «Енігма», Тарасенко О.О., відвідали Національний музей історії України, фондові зібрання якого налічують понад 800 тисяч експонатів, які представляють історію України від найдавніших часів до сьогодення.

     Студенти висловили свої враження про відвідування Національного музею історії України у відгуках.

 

muzey 24 02 2020 1

 

 

19 лютого 2020 р.  студенти Інституту людини першого курсу спеціальності САРП (Соціальна адвокація, Соціальна робота та Соціальна педагогіка) разом із к.і.н., доцентом кафедри історії України, науковим керівником Студентського історичного гуртка «Енігма», Тарасенко О.О., відвідали Національний художній музей України, один із найбільших і найстаріших в Україні.

 

muzey 19 02 2020 1

 

  Національний художній музей України має найбільш репрезентативне зібрання вітчизняного образотворчого мистецтва в Україні і світі. Колекція музею нараховує близько 40 тисяч експонатів, серед яких шедеври українського живопису, скульптури і графіки від часів Київської Русі до сьогодення.

   Музей розташований у будівлі, яку створив 1899 р. архітектор Городецький Владислав Владиславович цілеспрямовано для першого в Києві Міського музею.

Студенти мали чудову нагоду ознайомитися із безцінною українською художньою спадщиною під час екскурсії.