Події

12 лютого 2020 року студенти першого курсу освітньої програми «Соціальна адвокація» спеціальності «Соціальна робота» відвідали круглий стіл «Передусім, Я - людина», організатором якого була ГО «Соціальна синергія» за підтримки посольства США в Україні.

 

                  kruglyi stil 12 02 20 1   kruglyi stil 12 02 20 4

 

Метою заходу було ознайомлення публічних осіб, державних службовців з міжнародними законодавчими нормами та кращими практиками недискримінаційного іменування та спілкування з особами з інвалідністю. 

 

kruglyi stil 12 02 20 3

 

 

Під час круглого столу обговорювались наступні теми:

1. Впровадження в Україні Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров᾿я.

2. Міжнародні стандарти і новітні тренди неймінгу осіб з інвалідністю.

3. Результати дослідження та Стратегічної сесії за участі осіб з інвалідністю.

4. Приклади використання принижуючого і дискримінаційного іменування осіб з інвалідністю у нормативно-правових актах українського законодавства.

 

kruglyi stil 12 02 20 2   kruglyi stil 12 02 20 5

 

Відгуки студентів:

 

Марія: «Сьогодні була присутня на круглому столі, де обговорювали проблему недоречного і дискримінаційного іменування осіб з інвалідністю в нашій країні.

Під час обговорення серед державних службовців та публічних осіб виникло безліч думок і поглядів щодо шляхів вирішення цієї проблеми в суспільстві, яка на даний момент є достатньо актуальною. 

Вважаю, що у кожній країні на першому місці повинна бути людина, її почуття та гідність. І які б перепони не виникали у процесі внесення змін до законодавства, щодо означенння осіб з інвалідністю, до цієї проблеми потрібно відповідально віднестись і докласти всіх зусиль щодо її вирішення». 

 

Софія: «Відвідування сьогоднішнього заходу було досить доцільним та корисним для нас - студентів освітньої програми «Соціальна адвокація». До пройденого теоретичного матеріалу щодо планування адвокаційної кампанії, ми змогли побачити її в дії, зрозуміти тонкощі у спілкуванні з головними «мішенями», відчули круту атмосферу, інколи дуже напружену. 

Щодо проблеми, що піднімалась під час круглого столу, то варто сказати, що недоцільні формулювання у законодавстві та/або у спілкуванні з людьми з інвалідністю є актуальною та болючою. Некоректне відношення суспільства до людей з інвалідністю торкається їх гідності та певною мірою принижує їхню особистість. Адже кожен із них  насамперед - людина, яка має абсолютно такі ж права як і кожний з нас! Тому, які б труднощі не виникали, все ж варто боротися за зміни у законодавстві та працювати над зміною у ставленні суспільства до людей з інвалідністю».

 

Висловлюємо вдячність за фантастичну можливість 

організаторам круглого столу, в особі Маріанни Онуфрик

11 лютого 2020 року на кафедрі соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка відбулася робоча зустріч із здобувачками третього рівня вищої освіти ‑ спеціальності «Соціальна робота». На зустрічі з аспірантами говорили про: релевантність освітньої наукової програми та їх дослідницьких інтересів, чи те, що отримують в аудиторії, є корисним та необхідним для дисертації; доступ до міжнародної академічної спільноти через публікації, стажування, участь у мобільності за кордоном, міжнародних конференціях; публікації в базах Scopus/WoS, до яких в Університеті є доступ; якісне заповнення аспірантами е-портфоліо.

 

zustrich 11 02 20 3

 

Аспіранти 1-4 років навчання виявили бажання 20-21 березня 2020 року взяти участь у конкурсі наукових проєктів в рамках Всеукраїнської науково-практичної конференції «Дослідження молодих вчених: від ідеї до реалізації».

 

zustrich 11 02 20 1     zustrich 11 02 20 2  

9 грудня 2019 року, з нагоди Дня Університету, викладачами кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини було організовано два неймовірно цікаві майстер-класи, присвяченні актуальному на сьогоднішній день питанню надання соціальних послуг ветеранам ООС та членам їх сімей.  Це зумовлено збільшенням кількості осіб, які постраждали від ООС.

 

mayster klas 09 02 19 1 

mayster klas 09 02 19 2

 

Згідно з офіційними даними Міністерства у справах ветеранів, станом на 1 липня 2019 року налічується майже 370 тис. осіб, які отримали статус учасника бойових дій (УБД). Понад 7 тисяч членів сімей загиблих (померлих) учасників ООС отримали статус сім’ї загиблого. Проте ця цифра не є сталою. Більшість учасників ООС та їх сім’ї опинилися в СЖО та потребують соціальної підтримки.

Тема «Ветерани ООС…Чому вони «інші»?» була розкрита на майстер-класі проведеному Поною Людмилою Михайлівною, психологом, начальником відділу організаційно-правової роботи обласного ЦСССДМ Черкаської ОДА.

Під час майстер-класу порушувались питання:

  • Чому і як змінює людей війна?
  • Як війна заходить в домівки?
  • Що відбувається з суспільством...?
  • Як діти та дорослі члени сімей реагують на повернення ветерана ООС додому?

Учасники майстер-класу дізналися про типові реакції бійців після повернення додому (поведінкові, фізичні, емоційні, особливості мислення). Обговорили прояви посттравматичного стресового розладу у ветеранів ООС та членів їх сімей, які проживають з ним; ставлення громадськості та державних органів влади до ветеранів ООС.

По завершенні майстер-класу учасники усвідомили, що ми маємо справу із серйозною проблемою: як навчитися жити з людьми, чиї тіла і душі обпалила війна.

 

Другий майстер-клас «Особливості надання соціальних послуг учасникам ООС»

Модератори:

Людмила Михайлівна Пона, психолог, начальник відділу організаційно-правової роботи обласного ЦСССДМ Черкаської ОДА

Дуля Аліна Володимирівна, аспірант кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка

Під час майстер-класу Людмила Михайлівна та Аліна Володимирівна ознайомили викладачів та студентів Інститут людини з проблемами та потребами ветеранів ООС та членів їх сімей.  Зокрема, основними потребами сімей учасників АТО є потреба в забезпеченні їх інформаційним послугами та послугами з оформлення документів; потреба в забезпеченні житлом; в медичному обслуговуванні; в психологічних консультаціях, в толерантному ставленні до них громадськості та органів влади.

 

            mayster klas 09 02 19 7   mayster klas 09 02 19 11   mayster klas 09 02 19 5

 

Учасники майстер-класу дізналися про особливості надання соціальних послуг ветеранам ООС та їх сім’ям державними та громадськими організаціями. Визначили форми та методи соціальної роботи з даною категорією клієнтів. Розкрили сутність адаптації та реабілітації ветеранів ООС. Визначили якість надання соціальної підтримки ветеранам та їх сім’ях у державних та громадських організаціях.

Людмила Михайлівна та Аліна Володимирівна пояснили учасникам необхідність комплексного підходу та міжсекторальної взаємодії у наданні соціальної підтримки ветеранам ООС та членам їх сімей. А також необхідність якісної підготовки спеціалістів по роботі з даною категорією отримувачів послуг. 

   29 січня 2020 року у межах виїзного засідання кафедри спеціальної та інклюзивної освіти викладачі кафедри відвідали Музей «Третя після опівночі», єдиний в Україні музей, де всі екскурсії проходять в абсолютній темряві та у супроводі незрячих гідів (вул. О. Гончара, 45В).

 

muzey 29 01 20 1

 

   Одним з пріоритетних напрямів діяльності кафедри є підвищення професійної кваліфікації викладачів, задіяних до реалізації освітньої програми 016.00.01 Логопедія зі спеціальності 016 Спеціальна освіта (з додатковими спеціалізаціями «Інклюзивна освіта», «Психолого-педагогічна допомога дітям з аутизмом»), що забезпечує досягнення визначених відповідною програмою цілей та програмних результатів навчання.

   Відвідування музею «Третя після опівночі», який є культурним інклюзивним простором, місцем діалогу між зрячими та незрячими, сприяло удосконаленню загальних і фахових компетентностей професорсько-викладацького складу кафедри, оскільки ми мали змогу поглибити власні уявлення про те, як ми сприймаємо світ, пережити унікальний досвід про наявні можливості незрячих людей під час навчальних завдань та безпосередньої розмови з гідами, які привідкрили для нас свій світ.

 

            muzey 29 01 20 2    muzey 29 01 20 3

 

   Наша екскурсія була спрямована на укріплення гнучких навичок (soft skills) у межах нашої командної взаємодії. Нової якості набуло спілкування між нами, колегами, які пережили неповторний спільний досвід. Прагнучи орієнтуватися у темряві, наш гід створював ситуації, за яких ми вимушені були відчувати один одного, підтримувати, усвідомлювати тісний взаємозв’язок і взаємозалежність (щоб не пошкодити один одного спеціальною тростиною, узгодити свої рухи на «трасі», у квартирі, біля кавового автомату – у цих всіх звичних елементах простору, але у незвичних умовах, коли ми нічого не бачили). Набутий нами досвід укріпив стосунки між нами та сприяв покращенню наших міжособистісних стосунків та підвищив рівень розуміння один одного з «напівпогляду» та «напівжесту», що усі ми відчули.

   Щиро дякуємо колективу музею «Третя після опівночі» за їхній професіоналізм та відданість справі служіння людині, громаді, суспільству!

    29 січня 2020 року відбулася фокус-група з аспірантами кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка. Участь у ній взяли аспіранти 1-3 років навчання зі спеціальності «Соціальна робота».

 

               fokus hrupa z aspirantami 29 01 20 1   fokus hrupa z aspirantami 29 01 20 2

   "Ми провели її з метою покращення якості організації освітнього процесу, удосконалення освітньої програми підготовки докторів філософії, обговорення мобільності аспірантів, їхніх можливостей оприлюднювати і обговорювати власні наукові досягнення в публікаціях у рейтингових журналах, а також на міжнародних конференціях, семінарах" -  зазначила модератор фокус-групи Тетяна Петрівна Спіріна, кандидат педагогічних наук,  доцент.

   "Невимушене спілкування з аспірантами дало змогу визначити їхнє бачення щодо організації освітнього процесу з метою покращення якості освіти та удосконалення освітньої програми. Такий спосіб комунікації для нас, як це не шкода визнати, новий. Та ми готові до змін заради якісної освіти. Тепер є над чим поміркувати спільно з гарантом освітньої програми і викладачами на найближчому засіданні кафедри. Дуже корисний зворотний зв'язок!" -  поділилася своїми враженнями Тетяна Леонідівна Лях, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, модератор фокус-групи. 

 

fokus hrupa z aspirantami 29 01 20 3

 

 

      За результатами щорічного рейтингового оцінювання Лідер року 2019 Кафедра практичної психології Київського університету імені Бориса Грінченка отримала 2 місце з-поміж 44 кафедр Університету. Щиро вітаємо колег з цим значним досягненням! Бажаємо натхнення, творчості та наснаги для нових успіхів та звершень!

 

                    KPP 2020 1    KPP 2020 2

22 січня 2020 року студенти Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка долучилися до молодіжної акції «Живий ланцюг Соборності», яка приурочена до Дня Собороності України. Молодь вибудувала живий ланцюг єдності, символізуючи єдність українського народу. Акція закінчилась виконанням державного гімну та спільним фото.

 

Day Sobornosti 22 01 20 1

 

          Day Sobornosti 22 01 20 2   Day Sobornosti 22 01 20 3