Події

.be">ІІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології “Інклюзія в новій українській школі: виклики сьогодення”, співорганізаторами якого є Київський університет імені Бориса Грінченка та Інститут спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України.

 

konhres 10 11

 

konhres 10 11 1

 

konhres 10 11 2

 

Участь у Конгресі взяло понад 600 освітян із різних куточків України, Польщі, Канади.

 

Зі вступним словом до учасників звернулись:

-        Марина Порошенко, голова Благодійного фонду Порошенка;

-        Василь Кремень, президент Національної академії педагогічних наук України, доктор філософських наук, професор, академік НАПН України;

-        Віктор Огнев’юк, ректор Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філософських наук, професор, академік Національної академії педагогічних наук України;

-        В’ячеслав Засенко, директор Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України;

-        Павло Хобзей, заступник Міністра освіти і науки України;

-        Роман Петришин, професор Університету Грента Мак Юена, доктор соціології (Канада);

-        Юрій Конкін, директор Українського центру засобів та розвитку Університету Грента Мак Юена (Канада);

-        Ірина Чепчина, голова центрального правління Українського товариства глухих.

 

На пленарному засіданні пролунали доповіді провідних науковців та практиків:

Алли Колупаєвої, заступника директора з наукових питань Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України, доктора педагогічних наук, професора, члена-кореспондента НАПН України, на тему: «Методологічні та стратегічні виміри освіти дітей з особливими потребами у світлі освітнього реформування»;

Тіма Лормана, президента Університету Конкордія, доктора педагогічних наук, професора (Канада), на тему: «Канадсько-Українське партнерство: втілення цінностей інклюзії»;

Маріанни Онуфрик, керівника Національного офісу з реформи деінституціалізації при Уповноваженому Президента України з прав дитини, кандидата економічних наук на тему: «Реформування системи інституційного догляду та виховання дітей в Україні»;

Тетяни Симоненко, начальника відділу освіти дітей з особливими потребами Департаменту загальної та середньої освіти Міністерства освіти і науки України, на тему: «Сучасне законодавче забезпечення освіти дітей з особливими освітніми потребами»;

Олени Мартинчук, завідувача кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидата педагогічних наук, доцента, на тему: «Нові підходи до підготовки спеціальних педагогів у контексті соціально-інклюзивної моделі в освіті»;

Юлії Дмитрієвої-Заруденко, головного спеціаліста відділу інклюзивного навчання та інклюзивно-ресурсних центрів Міністерства освіти і науки України, на тему: «Організаційно-правове підґрунтя інклюзивного навчання та діяльності інклюзивно-ресурсних центрів»;

Данути Ал-Кхамісі, доцента кафедри педагогічної терапії Варшавської академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської, доктора філософії (Республіка Польща), на тему: «Упровадження інклюзивного навчання в польську освітню систему»;

Наталії Слободянюк, директора Білоцерківського навчально-виховного об’єднання «Загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 15 – дитячо-юнацький спортивно-оздоровчий клуб» Білоцерківської міської ради Київської області, на тему: «Інклюзивна школа: досвід та перспективи функціонування».

 

Також учасники взяли участь у двох лінійках майстер-класів, презентацій, тренінгів та ворк-шопів, серед яких:

-     Ворк-шоп для психологів, вихователів, батьків дітей з гіперактивністю  «Нейропсихологічна корекція поведінки дітей 5–7 років з гіперактивністю та дефіцитом уваги»

-     Ворк-шоп для педагогів, корекційних педагогів, психологів спеціальних та загальноосвітніх навчальних закладів, які залучають до навчання дітей з інтелектуальними порушеннями «Азбука творчості для дітей з особливими освітніми потребами»

-     Інтерактивна презентація для педагогічних працівників, які працюють в умовах інклюзивного навчання «Організаційно-методичні умови діяльності асистента вчителя в інклюзивному класі»

-     Майстер-клас для всіх бажаючих, хто готовий відкрити для себе світ культури спілкування жестовою мовою «Вивчаймо українську жестову мову разом!»

-     Майстер-клас для вчителів початкової школи  «Активізація мовленнєвої діяльності дитини в сенсорно-пізнавальному просторі інклюзивного навчання»

-     Майстер-клас для вчителів-логопедів, вчителів-дефектологів, учителів початкової школи «Організація і методика здоров’язбережувальної діяльності молодших школярів в інклюзивному середовищі»

-     Майстер-клас для керівників закладів освіти, практичних психологів, вчителів-логопедів, вчителів-дефектологів, інструкторів з фізичної культури «Модель надання спеціальних освітніх послуг дітям з аутизмом в інклюзивному середовищі»

-     Майстер-клас для керівників закладів освіти, практичних психологів, вчителів-логопедів, вчителів-дефектологів, інструкторів з фізичної культури «Модель надання спеціальних освітніх послуг дітям з аутизмом в інклюзивному середовищі»

-     Майстер-клас для музичних керівників, педагогів, корекційних педагогів, психологів спеціальних та загальноосвітніх навчальних закладів, які залучають до навчання дітей з особливими освітніми потребами «Музикотерапія: види корекційно-розвивальної роботи»

-     Майстер-клас для педагогів, корекційних педагогів, вчителів української мови спеціальних та загальноосвітніх навчальних закладів, які залучають до навчання дітей з інтелектуальними порушеннями «Компенсаторне навчання української мови дітей з інтелектуальними порушеннями»

-     Майстер-клас для педагогів, корекційних педагогів, вчителів української мови спеціальних та загальноосвітніх навчальних закладів, які залучають до навчання дітей з інтелектуальними порушеннями «Комплексне застосування методики тан-содерберг у роботі з дітьми з інтелектуальними порушеннями»

-     Майстер-клас для педагогів, корекційних педагогів, психологів, логопедів, реабілітологів «Технологія «ритміка» як інструмент розвитку дитини з особливими освітніми потребами»

-     Майстер-клас для педагогів, корекційних педагогів, психологів, музичних керівників, інструкторів з лікувальної фізичної культури, фізичних реабілітологів «Розвиток почуття ритму у дітей з особливими освітніми потребами»

-     Майстер-клас для педагогів, психологів, соціальних педагогів інклюзивних загальноосвітніх закладів «Пріоритетні підходи до реабілітації дітей з інвалідністю та особливості організації і проведення виховних заходів за участю дітей з інвалідністю»

-     Майстер-клас для психологів, педагогів, які працюють з дітьми з порушеннями зору, студентів відповідних спеціальностей, батьків та всіх, хто хоче підвищити свій рівень професійної компетентності з даного напрямку «Діти з порушеннями зору в школі, вдома, поруч»

-     Майстер-клас для соціальних педагогів, практичних психологів, вчителів груп продовженого дня у загальноосвітніх навчальних закладах «Використання корекційних методів у роботі з дітьми з особливостями психофізичного розвитку та їхніми батьками в освітньому просторі»

-     Педагогічна навігація для керівників, педагогів дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів, які залучають до навчання дітей з порушеннями слуху «Трансформація навчального закладу: як це зробити!»

-     Подіумна дискусія для педагогів загальноосвітніх навчальних закладів, представників управлінь освіти  «Нова українська школа: фокус на інклюзію»

-     Презентаційний тренінг для вчителів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів, заступників директорів з навчально-виховної роботи початкових класів «Ранкова зустріч у початковій школі: що це і навіщо?»

-     Тренінг для батьків дітей з особливими потребами, психологів «Для батьків дітей з психофізичними вадами у розвитку»

-     Тренінг для учителів-логопедів, вчителів молодших класів загальноосвітніх закладів, загальноосвітніх спеціальних закладів (або класів), закладів з інклюзивною формою навчання, дітей з тяжкими порушеннями мовлення, батьків дітей з труднощами опанування писемного мовлення  «Писемне мовлення: сучасна технологія розпізнавання труднощів та їх подолання»

-     Тренінг для учителів-логопедів, вчителів молодших класів загальноосвітніх закладів, загальноосвітніх спеціальних закладів (або класів), закладів з інклюзивною формою навчання, дітей з тяжкими порушеннями мовлення, батьків дітей з труднощами опанування писемного мовлення «Писемне мовлення: сучасна технологія розпізнавання труднощів та їх подолання»

 

Щиро дякуємо усім, хто взяв участь у конгресі, долучився до його організації та проведення!

 

Традиційно, 9 листопада 2017 року в День української писемності та мови, студенти, викладачі та співробітники Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка долучаються до написання Всеукраїнського диктанту національної єдності.​

 

dyktant 2017

 

dyktant 2017 1

 

 

8 листопада 2017 року до Дня української писемності та мови в Інституті людини Київського університету імені Бориса Грінченка кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови Інституту філології Наталія Валентинівна Лахно та кандидат педагогічних наук доцент, заступник директора з науково-методичної та навчальної роботи Інституту людини Наталія Анатоліївна Клішевич разом зі студентами І курсу спеціальностей «Соціальна робота» та «Соціальна педагогіка» провели круглий стіл з мовних питань «В обороні українського слова».

 

kruhlyy stil 17На засіданні студенти ознайомлювались зі сторінками історії української мови, згадали знакові дати на тернистому шляху її розвитку (Набережнєва Д., Андрейченко А.), а також обговорили низку важливих питань, а саме: українська мова в сучасному інформаційному просторі (Бозовчук Н.); нормативно-правові документи щодо мовної політики в Україні на сучасному етапі (Мельничук О., Осєчкова А.); державна мовна політика в галузі освіти України (Бойко Д.); формування духовної культури особистості через менталітет та мову українського народу (Боборіко М.); зарубіжний досвід розв’язання мовних проблем та можливість його застосування в Україні (Солошенко О., Варава К.); шляхи і методи розширення сфери застосування української мови (Костенко Я., Кузьменко Ю.). Виступи були надзвичайно змістовними і цікавими, а обговорення продуктивним.

 

kruhlyy stil 08 11 17 2

 

Наприкінці студенти душевно й емоційно читали улюблені поезії про українську мову.

 

 

30 жовтня 2017 р. викладачі Інституту людини Тетяна Петрівна Цюман (психолог, доцент кафедри загальної, вікової та педагогічної психології, кандидат педагогічних наук, доцент); Олена Леонідівна Нагула (доцент кафедри практичної психологіїкандидат психологічних наук, дитячий психолог, психотерапевт) у співпраці з Всеукраїнською благодійною організацією "Український фонд «Благополуччя дітей»" провели Всеукраїнський вебінар "Навчимо дитину захищатись" в рамках підготовки до Європейського дня захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства. Учасники безкоштовного вебінару, мали змогу ознайомитися з авторськими методиками щодо формування навичок безпечної поведінки дітей, дізнаються про особливості проведення інтерактивних бесід з дітьми 4 – 6 років, про те, які акценти варто розставити під час проведення інтерактивних ігор з дітьми 10-13 років, та на яких особливостях важливо сконцентрувати увагу при проведенні інтерактивних занять для дітей 14 – 18 років.

Вебінар "Навчіть дитину захищатися" від 30.10.17 є доступним у записі https://rescentre.org.ua/novyny/provedeno-vebinar-navchymo-dytynu-zakhyshchatysia та може бути корисним практичним психологам, соціальним педагогам загальноосвітніх навчальних закладів, методистам, спеціалістам центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, представникам громадських організацій, батькам та усім, хто зацікавлений у безпечній поведінці дітей.

 

{gitube vid:=VEDD8kJ8lkk} 

27 жовтня 2017 року ректор Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філософських наук, професор, академік Національної академії педагогічних наук України зустрівся з першокурсниками-майбутніми практичними психологами під час виїзного заняття в межах дисципліни «Університетські студії», викладачі – кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Н.В. СтаринськаО.О. Васильєв – старший викладач кафедри загальної, вікової та педагогічної психології.

 

zustrich 27 10 1

 

В приємній атмосфері за чаєм Віктор Олександрович спілкувався зі студентами, цікавився враженнями та проблемами, з якими вони зіткнулися на початку навчання. Ректор дуже уважно поставився до висловлених проблем та пообіцяв посприяти їх вирішенню.

    Особисто від ректора студенти отримали подарунки з корпоративною символікою.

 

zustrich 27 10 3

 

 

Студентів дуже вразила ця зустріч тим, що вона проходила у  формі відкритого, довірливого діалогу, кожен отримав, від ректора, відповіді на свої запитання.

 

zustrich 27 10 2

 

24 жовтня 2017 року в Інституті людини Київського університету імені Бориса Грінченка відбулась найяскравіша подія осені  - шоу першокурсників "Ось ми які!".
 
os my yaki 5
 
Студенти презентували свої групи, своє бачення яскравого студентського життя, порадували глядачів яскравим та тонким гумором і надихнули яскравими емоціями усіх у навчальному корпусі на бульварі Ігоря Шамо 18/2. 
 
 

Вітаємо Софій Наталію Зіновіївну і Найду Юлію Михайлівну, викладачів кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, з отриманням почесних подяк Міністерства освіти і науки України за високий професіоналізм, сумлінну працю та вагомий особистий внесок у розроблення інноваційної моделі "Нова українська школа". Подяки колегам вручила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час міжнародного семінару «Нова українська школа – нові підходи до навчання і викладання», що відбувся 24 жовтня 2017 року в місті Києві.
 
vitaemo 1