22 березня 2019 року на Контрактовій площі міста Києва, з нагоди Всесвітнього дня боротьби з туберкульозом, викладачі кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини А.В. Дуля та М.М. Лехолетова, разом із студентами першого курсу – майбутніми соціальними працівниками і соціальними педагогами, долучились до інформаційної акції.

Організаторами були Київський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді спільно з МГО «Соціальні ініціативи з охорони праці та здоров’я» та в рамках міжнародної ініціативи Stop TB Partnership.
Метою акції було привернення уваги територіальної громади м. Києва до небезпечної хвороби туберкульоз, підвищення обізнаності про захворюваність та засобів профілактики.
Під час акції було проведено квест під гаслом «Час зупинити туберкульоз». Його учасниками стали 9-ть команд з різних закладів освіти м. Києва. Серед них дві команди студентів кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини: «Power girl» та «Педагоні».

Суть квесту полягала в тому, що туберкульоз – складна хвороба, її може вилікувати тільки певний набір медикаментів. Щоб цей набір медикаментів отримати, потрібно було знати симтоми туберкульозу, що є правдою, а що міфом, як правильно харчуватися тощо. Про все це учасники дізнавалися на станціях.

Вітаємо, з перемогою у квесті, команду «Педагоні»: Ліну Тарасову (капітана команди), Софію Романник, Єлизавету Скорик, Ярославу Корецьку, Карину Бринцеву, Тетяну Любич.
Дівчата перші впоралися із завданнями: зібрали весь пазл «ліків-стікерів» та заклеїли мікобактерію туберкульозу ліками та ін.

Висловлюємо вдячність організаторам акції
за надану можливість
19 березня 2019 року в Інституті людини Київського університету імені Бориса Грінченка кафедрою практичної психології організовано круглий стіл на тему «Профілактика та корекція професійного вигорання державних службовців» за підтримки Української Асоціації організаційних психологів та психологів праці.

Зарошеними спікерами на круглому столі були:
КАРАМУШКА ЛЮДМИЛА МИКОЛАЇВНА
o Член-кореспондент НАПН України, доктор психологічних наук, професор, заступник директора Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України з науково-організаційної роботи та міжнародних наукових зв’язків,
o Завідувач лабораторією організаційної та соціальної психології Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України.
o Засновник та президент Української Асоціації організаційних психологів і психологів праці (члена European Associstion of Work and Organizational Psychology, EAWOP).
o Автор і співавтор книг з проблеми технологій роботи психологів в організації («Основи психолого-управлінського консультування, «Технології роботи організаційних психологів», «Формування конкурентоздатної управлінської команди», «Технологія психологічної підготовки персоналу організацій до роботи в умовах соціально-економічних змін», «Синдром «професійного вигорання» та професійна кар’єра працівників освітніх організацій: ґендерні аспекти» та ін.) та з проблеми психологічних особливостей діяльності державних службовців («Психологічні основи ефективної професійної діяльності в системі державної служби», «Технологія психологічної підготовки персоналу держадміністрацій до роботи в команді», «Технологія психологічної підготовки персоналу держадміністрацій до профілактики та подолання професійного стресу», «Психологічні чинники професійного вигорання працівників державної фіскальної служби України» та ін.).

АРЕФНІЯ СВІТЛАНА В’ЯЧЕСЛАВІВНА
o Кандидат психологічних наук, практичний психолог, фізіогноміст, сімейний психотерапевт, гештальт-терапевт.
o Груповий тренер, керівник Тренінгового центру "ФІЛІН" (feelin.kiev.ua).
o Експерт ТВ програм "Говорить Україна", «Стосується кожного".

КОВРОВСЬКИЙ ЮРІЙ ГРИГОРОВИЧ
o Кандидат психологічних наук, доцент кафедри державної служби, управління та навчання за міжнародними проектами Інституту державного управління у сфері цивільного захисту.
o Член Української Асоціації організаційних психологів та психологів праці.

Модератором виступила ГРУБІ ТАМАРА ВАЛЕРІЇВНА
o Кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка.
o Науковий кореспондент лабораторії організаційної та соціальної психології Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України.
o Спіавтор книги «Психологічні чинники професійного вигорання працівників державної фіскальної служби України
o Голова київського осередку Української Асоціації організаційних психологів та психологів праці.

Директор Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, к. пед. наук, доцент, Клішевич Наталія Анатоліївна, урочисто відкрила круглий стіл, привітавши запрошених гостей та учасників круглого столу. Клішевич Н.А. активізувала важливість дослідження профілактики та корекції професійного стресу та вигорання в складних умовах сьогодення для майбутніх практичних психологів.

Зокрема, були представлені такі теми виступів учасників:
- Психологічні чинники виникнення професійного стресу у держслужбовців (Карамушка Л.М., Куриця Д.І.)
- Дослідження особливостей професійного вигорання персоналу ДСНС України (Ковровський Ю.Г.)
- Психологічні засоби профілактики та корекції професійного вигорання державних службовців законодавчого органу влади (Арефнія С.В.)
- Особливості професійного вигорання працівників державної фіскальної служби України (Грубі Т.В.)
До круглого столу долучилися студенти перших, других, четвертих курсів спеціальності «Практична психологія» в межах вивчення навчальних дисциплін «Тренінг професійної кар’єри», «Профілактика та корекція відхилень поведінки», «Тренінг особистісного зростання», «Організаційна психологія» та ін. Також відвідали захід і студенти психологи 2 курсу разом із доцентом кафедри практичної психології Краєвою О.А. в межах вивчення дисципліни "Психологічне консультування та психокорекція". Варто відмітити активність та зацікавленість студентів-грінченківців, які задавали цікаві питання, дискутували.



З нагоди 205-чя з Дня народження Тараса Григоровича Шевченка студенти 3 курсу спеціальності "Спеціальна освіта (логопедія)" під керівництвом куратора Луцько Катерини Василівни підготували захід пам'яті — "Патріотизм і творчіть", на якому згадали життя і творчість видатного поета. Декламуючи вірші видатного сина українського народу, студенти використали низку логопедичних прийомів. Спочатку читали вірші спряжено (колективно). Потім використовувались піктограми. Далі на основі складоритму та прийому "замочок", враховуючи мелодико-інтонаційне мовлення, декламували вірші Тараса Шевченка. Під час дискусії студенти наголошували на тому, що поезія Тараса Григоровича залишається актуальною і сьогодні.


13-15 березня 2019 року відбувся тренінг для тренерів «Сімейно орієнтована соціальна робота, захист дитини та міжвідомча взаємодія», у якому взяли участь викладачі кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини: Лях Тетяна Леонідівна, заступник директора з наукової роботи, кандидат педагогічних наук, доцент; Спіріна Тетяна Петрівна, кандидат педагогічних наук, доцент та Дуля Аліна Володимирівна, аспірант 2-го року навчання.
Основними завданнями тренінгу були: підвищення професійної компетентності щодо здійснення сімейно орієнтованої соціальної роботи, спрямованої на захист дитини і забезпечення її прав в умовах децентралізації та деінституалізації; визначення понять «загроза життю або здоров’ю дитини», «жорстоке поводження», «насильство», їх ознак та індикаторів; розуміння основних функцій, повноважень та відповідальності відповідних суб’єктів в процесі виявлення вразливих дітей і сімей, організації та надання їм допомоги; побудови ефективної міжвідомчої взаємодії в громаді в найкращих інтересах дитини.

Навчання відбувалося у межах проекту «Громада для людини: підвищення потенціалу ОТГ для розвитку соціальних послуг», який реалізує МБО «Партнерство «Кожній дитині», що підтримується Програмою «U-LEAD з Європою» і фінансується Європейським Союзом та його країнами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією.
«Надихаючими та продуктивними для нас стали результати цього тренінгу! Це не тільки безцінні нові знання, але й запрошення стати учасниками проекту, стати розробниками тренінгів для фахівці соціальної сфери, а також тренерами. У нас з'явилася унікальна можливість скористатися доступом до 100 ОТГ України, на базі яких реалізується цей проект! Ми скористаємося цією нагодою - як викладачі, так і аспіранти! Тим паче, що чимало досліджень кафедралів та наших аспірантів присвячені саме громадам!» - поділилася своїми враженнями Лях Тетяна Леонідівна, заступник директора з наукової роботи, кандидат педагогічних наук, доцент.

15 березня 2019 року, в рамках змістового модуля «Соціальний супровід ВІЛ-інфікованих дітей та їхніх сімей», викладачем кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Лехолетовою М.М., було проведено виїзне заняття для студентів ІІ-го курсу спеціальності «Соціальна робота» освітньої програми «Соціальна педагогіка».
Заняття проходило у Центрі «Клініка для лікування дітей, хворих на ВІЛ-інфекцію / СНІД» Національної дитячої спеціалізованої лікарні «ОХМАТДИТ».
Психолог центру Євгенія Миколаївна Дроботун ознайомила з особливостями роботи щодо соціально-психологічної підтримки ВІЛ-інфікованих дітей та їхніх сімей у Центрі «Клініка для лікування дітей, хворих на ВІЛ-інфекцію / СНІД».

Завідувач відділення «Відділення гострої реабілітації» Марія Василівна Топчина, представила інформацію про специфіку роботи відділення, зокрема, реабілітацію дітей з самих перших днів захворювання, а також відразу після оперативних втручань.
Загалом, під час заняття студенти дізнались про підходи до консультативної допомоги сім’ям ВІЛ-позитивних дітей; сімейне консультування як засіб психосоціальної підтримки; методи та техніки роботи під час консультування та соціального супроводу ВІЛ-інфікованих дітей та їх сімей.
На заняття до студентів було запрошено ВІЛ-позитивну дівчину, яка розповіла про свій життєвий досвід (розкриття ВІЛ-позитивного статусу та процес формування прихильності до антиретровірусної терапії; відношення суспільства до ВІЛ-позитивних людей; проблеми з якими найчастіше доводиться зіштовхуватись людям, які живуть з ВІЛ).

Висловлюємо вдячність психологу центру Євгенії Дроботун
за організацію та проведення заняття
11 березня cтуденти груп ППб-1-16-4.0д та ППб-1-18-4.0д разом з кураторами, доцентом кафедри практичної психології Старинською Н.В. та викладачем Миколенко Н.В. відвідали тематичну екскурсію «Поетично-прозові ілюстрації українського народного декоративного мистецтва у творчості Тараса Шевченка», яка у рамках культурно-освітньої програми до 205-ої річниці від дня народження поета була запропонована Національним музеєм українського народного декоративного мистецтва.

Відвідувачі ознайомилися з творами декоративного мистецтва, назви яких Тарас Шевченко використовував у своїй поетичній і прозовій творчості.
Під час екскурсії студенти мали можливість послухати виконання співцем-бандуристом Жданом Безвербним улюблених дум Тараса Шевченка та пісень на вірші поета.
Наприкінці екскурсії студенти також мали нагоду оглянути виставку «Марія Примаченко. Фантасмагорії», присвяченій 110-й річниці від дня народження художниці.

4 та 5 березня 2019 року у Навчально-науковому інституті менеджменту та психології ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України відбулись виїзні заняття за ініціативи Сергєєнкової О.П. (проф., зав. кафедри загальної, вікової та педагогічної психології) та Цюман Т.П. (доцент кафедри загальної, вікової та педагогічної психології) для магістрів -психологів 5 курсу з дисциплін "Психологічний супровід в організаціях" та "Психотехніки цілепокладання та побудови життєвої стратегії".

Студентам було запропоновано прослухати курс лекцій з Організаційної психології, що заснований на Qbo моделі організаційного благополуччя, включаючи інструменти оцінки, методи корекції та кейси від професора Університету ім. Джустино Фортунато (м. Беневенто, Італія) Алессандро де Карло.

В рамках даного курсу було представлено 3 модулі:
- індивідуальні характеристики і копінг стратегії, пов’язані зі стресами на роботі;
- мотивація, прихильність, організаційне громадянство;
- корекція організаційного благополуччя: ефекти корпоративної соціальної відповідальності, взаємодія з органами влади та профспілками.

Студенти активно співпроцювали з лектором, задавали професійні питання та брали участь у обговоренні. Особливо актуальними були питання про роль психолога в гіг-економіці (gig-economy).
Щиро вдячні колегам Павлу Лушину та Ірині Бондаревській за запрошення та організацію заходу.