Події

   19-20 квітня 2019 року у м. Києві відбулась науково-практична конференція «Непомічені підлітки», організована у тісній співпраці Українського фонду «Благополуччя дітей», Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, Центру педагогіки травми, Інституту проблем виховання НАПН України.

  Конференція була присвячена проблемі вдосконалення системи профілактичної роботи з підлітками з орієнтацією на формування навичок безпечної поведінки та набуття просоціальних цінностей.

   У фокусі роботи конференції були: питання профілактики ризикованих явищ; сексуальне і репродуктивне здоров’я; психічне здоров’я; попередження насильства, цькування та суїцидів; вплив гендерних стереотипів; підтримка підлітків, позбавлених батьківської опіки; інклюзія в підлітковому віці; реалізація громадянських прав, а також участь підлітків у популяризації здорового способу життя.

   У роботі науково-практичної конференції взяли участь науковці та практики з різних регіонів України.

   Із вітальним словом до учасників заходу звернулися Тетяна Цюман, Голова Правління Українського фонду «Благополуччя дітей», доцент кафедри загальної, вікової та педагогічної психології Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент; Тетяна Басюк, директор Українського фонду «Благополуччя дітей»; Наталія Клішевич, директор Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент; Валентина Кириченко, завідувач лабораторії превентивного виховання Інституту проблем виховання НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник.

 

konferentsiya 19 04 19 5

 

konferentsiya 19 04 19 3

 

Із пленарною доповіддю «Підлітковий вік. Все є важким, перш ніж стане легким» виступив Марек Внук, тренер, педагог травми, сертифікований Німецьким товариством психотравматологів, теолог, засновник та президент дитячого соціально-реабілітаційного центру «Сонячне світло».

Учасники мали можливість відвідати ряд майстер-класів, на яких було представлено сучасні практики роботи з підлітками:

  • Якнайкраще забезпечення інтересів дитини (Ясеновська Марія, Президент Харківської обласної фундації “Громадська Альтернатива”);
  • Підліткова профілактика – об’єднуємо зусилля. «Програма 15»: профілактика ВІЛ-інфекції та підтримка психосоціального здоров’я в Україні: основні характеристики (Калініна Алла, член авторського колективу української версії “Програми 15”, тренер Програми; Алєксєєнко Тетяна, старший науковий співробітник, доктор педагогічних наук, завідувач лабораторії соціальної педагогіки Інституту проблем виховання HАПН України);
  • Правосуддя щодо неповнолітніх: відновне правосуддя (Коваль Роман, Голова Інституту миру і порозуміння);
  • Психологія перфекціонізму особистості (Грубі Тамара, к. псих. н., доцент кафедри практичної психології Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, Голова київського осередку Української асоціації організаційних психологів та психологів праці);
  • Право бути почутим і право на участь (Ясеновська Марія, Президен Харківської обласної фундації “Громадська Альтернатива”);
  • Оцінювання «Програми 15»: основні результати, виявлені проблеми, корисний досвід (Лютий Вадим, к. пед. н., доцент, доцент кафедри соціальної роботи та практичної психології Академії праці, соціальних відносин і туризму; Петрочко Жанна, д. пед. н., професор, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка);
  • Підлітки в умовах альтернативного догляду (Мороз Ольга, керівник тренінгових програм БО «Надія і житло для дітей»);
  • Куди показує компас: путівник по Педагогіці пригод (Долиняк Уляна, психолог, психотерапевт, кризовий інтервент, тренер, спеціаліст по роботі з сімейними та інституційними формами піклування над дітьми, Директор Центру Педагогіки травми; Турченко Тетяна, вихователь дитячого соціально-реабілітаційного центру «Сонячне світло», практичний психолог, тренер);
  • Конфлікт із законом vs Лідерство. Інноваційні підходи до роботи з підлітками, які скоїли правопорушення (Пуха Катерина, к. пед. н., координатор проектів, тренер Всеукраїнського громадського центру «Волонтер»; керівник напряму з питань попередження агресивної поведінки підлітків, профілактики насильства в сім’ї та щодо дітей; Янковець Вікторія, старший соціальний працівник Всеукраїнського громадського центру «Волонтер»; координатор напряму по роботі з підлітками, які перебувають у конфлікті із законом);
  • Факультативний курс для учнів ЗНЗ, створений за матеріалами «Програми 15»: основні характеристики, результати апробації (Лукаш Людмила, педагог-тренер просвітницьких програм для учнівської молоді, координатор факультативного курсу в м. Луцьк; Рясна Олена, тренер «Програми 15», координатор факультативного курсу в м. Черкаси, заступник директора Черкаської ЗОШ І-ІІІ ступенів N8; Кириченко Валентина, к. пед. н., старший науковий співробітник, провідний науковий спіробітник лабараторії фізичного розвитку і здорового способу життя Інституту проблем виховання HАПН України);
  • Система підтримки та надання допомоги в становленні самостійності підлітків, які перебувають під опікою держави (Покидов Сергій, практичний психолог, психотерапевт);
  • Розвиток особистісного потенціалу підлітків у скаутингу (Ізварін Володимир, заступник Голови Ради ВМГО «Національна організація скаутів України»; Попова Альона, викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка; Сапіга Світлана, к. пед. н., старший викладач Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка);
  • Підліток і сексуальність. Особливості психосексуального розвитку підліткового віку. Про що варто знати? (Простун Наталія, дитячий та сімейний психолог вищої категорії, психотерапевт (МГІ, КПТ). Засновник дитячого психологічного клубу «Я та інші». Автор та ведуча навчаючих програм та майстер-класів для психологів, психотерапевтичних груп та корекційних програм для дітей і батьків. Експерт ТБ та радіо);
  • «Уважні батьки» (я знаю, як тебе захистити): інформаційна кампанія з попередження зваблювання дітей онлайн (Цюман Тетяна, к. пед. н., доцент, доцент кафедри загальної, вікової та педагогічної психології Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка);
  • За закритими дверима: Інтервенція у випадку суїцидальних спроб та небезпечної поведінки (саморуйнування) (Долиняк Уляна, психолог (клінічна психологія та психологія здоров’я, Варшава), психотерапевт, кризовий інтервент, тренер, спеціаліст по роботі з сімейними та інституційними формами піклування над дітьми. Директор Центру Педагогіки травми);
  • Профорієнтація в стилі коучингу: реалії сучасних професій (Канюка Інна, к. псих. н., старший викладач кафедри загальної, вікової та педагогічної психології Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, експерт ГО «ВГО»Поруч», ГО «Молоді агенти змін»; Усик Віра, к. екон. н., доцент, докторант кафедри національної економіки та публічного управління ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», віце-президент ГО «Молоді агенти змін», експерт ГО «Поруч»);
  • Підлітковий вік та статева належність: лесбійки, геї, бісексуали, трансґендери та інтерсексуали підліткового віку (Простун Наталія, дитячий та сімейний психолог вищої категорії, психотерапевт (МГІ, КПТ). Засновник дитячого психологічного клубу «Я та інші». Автор та ведуча навчаючих програм та майстер-класів для психологів, психотерапевтичних груп та корекційних програм для дітей і батьків. Експерт ТБ та радіо);
  • Формування навичок безпечної поведінки дітей (Нагула Олена, к. псих. н., доцент кафедри практичної психології Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, дитячий психотерапевт);
  • Забезпечення доступу до професійної освіти для молоді з інвалідністю (Байда Лариса, начальник відділу нормативно-правового та юридичного забезпечення діяльності НАІУ, взаємодії з органами державної влади, громадськими та міжнародними організаціями в сфері соціального захисту людей з інвалідністю; Найда Юлія, старший викладач кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка.

 

 

 

 

18-19 квітня відбувся ІІ етап ХV Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності 016 Спеціальна освіта закладів вищої освіти України. Студенти ІІІ курсу Ковальчук Ольга, Ковтун Марія, Луценко Юлія спеціальності "Спеціальна освіта" освітньої програми Логопедія Київського університету імені Бориса Грінченка прийняли участь у ІІ етапі олімпіади.

 

olimpiada 18 04 19 1

 

olimpiada 18 04 19 4

 

 

Майбутні логопеди на високому рівні продемонстрували свої знання  та навички в написанні тестів та практичних завдань олімпіади. На другий день вони успішно презентували свої наукові роботи, які викликали неабиякий інтерес у членів журі. Студенти впевнено захищали свої наукові здобутки та відстоювали власні позиції.

За результатами олімпіади вони були відзначені дипломами та грамотами:

Ольга Ковальчук нагороджена дипломом ІІ ступеня та грамотою за наукову сміливість (науковий керівник: Наталія Бабич).

Марія Ковтун нагороджена грамотою за високий рівень теоретичної підготовки (науковий керівник: Тетяна Скрипник).

Юлія Луценко нагороджена грамотою за прикладну спрямованість дослідження (науковий керівник: Наталія Бабич).

ЩИРО ВІТАЄМО МОЛОДИХ НАУКОВЦІВ!

   16 квітня 2019 року підписано договір про міжнародне співробітництво між Інститутом людини, кафедрою загальної, вікової та педагогічної психології та Project Central (Канзас, США). Цим договором передбачено співпрацю за науковими та практичними напрямками.

 

dohovir 16 04 19 1

 

dohovir 16 04 19 2

 

dohovir 16 04 19 3

 

 

   У ході чергового візиту до України Шарі Вілсон, президент Project Central, еколог, спеціаліст з екологічного виховання відвідала Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка. Під час зустрічі зі студентами та викладачами Університету Грінченка, Шарі Вілсон розкрила питання впливу природи та навколишнього середовища на фізичне та психічне здоров'я дошкільника, окреслила стратегії вирішення проблеми дефіциту уваги серед дітей та презентувала основні кроки щодо наближення природи до людини. Також окреслила негативні наслідки втрати зв’язку людини та природного оточуючого середовища.

 

hostova lektsiya 1   hostova lektsiya 2

 

   Гостьова лекція “Екологічність мислення: запорука здоров`я та креативності» Шарі Вілсон надихнула на роздуми та кроки до змін.

 

hostova lektsiya 4   hostova lektsiya 3

 

Традиційно на бульварі Шамо, за участі студентів та співробітників Інституту людини, Педагогічного інституту та Інституту мистецтв відбулося озеленення території. Цього року день довкілля був проведений у формі флешмобу «Творімо красу разом!».

 

До акції долучився ректор Київського університету імені Бориса Грінченка Віктор Олександрович Огнев’юк, який разом з студентами та співробітниками висадили красиві та ніжні петунії. Флешмоб закінчився спільним фотографуванням структурних підрозділів.

 fleshmob 18 04 19 1

 

16 квітня 2019 року в КВНЗ КОР «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний коледж» відбувся профорієнтаційний захід для студентів, які навчаються за спеціальністю «Соціальна педагогіка» - «Моя майбутня професія – соціальний педагог». Студенти отримали інформацію про можливість продовження навчання в Інституті людини Київського університету імені Бориса Грінченка.

 

prof zahid 16 04 19 1   prof zahid 16 04 19 2

 

Доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, кандидат психологічних наук, доцент Суліцький Вадим Володимирович розповів про історію, традиції, навчальний процес, наукову діяльність, міжнародне співробітництво, студентську мобільність і про роль студентів у житті університету й інституту.

 

prof zahid 16 04 19 3   prof zahid 16 04 19 5 

 

 

15 квітня 2019 року у рамках відзначення Міжнародного дня екологічних знань в Інституті людини Київського університету імені Бориса Грінченка відбулося відкриття соціального проекту «Чисте довкілля».

 

chyste dovkillya 25 04 19 1

 

chyste dovkillya 25 04 19 3

 

Мета проекту – привернути увагу студентів та співробітників Інституту до проблеми екології, зокрема сортування сміття.

             Завдання проекту:

1.Навчитися правильно сортувати сміття.

2.Практично закріпити знання щодо особливостей сортування.

Далі було проведено невеликий майстер-клас щодо сортування пластику та паперу. Звершуючи відкриття проекту, викладачі та студенти висловили думку про те, що проект дозволить стати екологічно свідомими і викликає необхідність сортувати сміття не тільки в Інституті, але і вдома. Адже від того наскільки ми будемо відповідально ставитись до проблем довкілля залежить наше майбутнє.