Звітна конференція з виробничої практики для здобувачів 2 року навчання ОПП «Моніторинг і оцінка соціальних програм» другого (магістерського) рівня вищої освіти (група МОСПм-1-24-1.4д) (12.12.25)

12 грудня 2025 року відбулася звітна конференція з виробничої практики для здобувачів 2 року навчання освітньої програми «Моніторинг і оцінка соціальних програм» другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота.

12.12.25 1 Початок зустрічі

Практика проходила на базах: Міжнародної благодійної організації «Фонд Східна Європа»; Ліцею № 30 «ЕКОНАД»; Київського міського центру соціальних служб; ФОП Фурманенко І.Р. Онлайн-школи; Благодійної організації «Київське обласне відділення «Благодійний фонд «СОС Дитяче містечко»; Київського обласного центру соціальних служб; Спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №139 з поглибленим вивченням математики; Громадської організації «Федерація боксу Вишгорода»; Центру медико-психологічної, соціально-реабілітаційної допомоги дітям НДСЛ «Охматдит».

Керівники практики від університету Олена Карпенко, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти; Марина ЛЕХОЛЕТОВА, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти; Аліна ДУЛЯ, старший викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти.

12.12.25 2 Обговрення результатів практики

Під час звітної конференції, здобувачі представили результати своєї роботи відповідно до завдань практики, зокрема, презентували дизайн оцінювання соціального проєкту, або окремого його напрямку, завдання, компоненту; інструменти для моніторингу та оцінки соціального проєкту, з обгрунтуванням доцільності їх використання; список критеріїв того, наскільки доступно у звіті з оцінювання соціального проєкту, що реалізовувався базою практики, викладена його методологія, виявлені факти, висновки та рекомендації для цільової аудиторії; розроблений проєкт стратегічного плану з нарощування потенціалу оцінювання в організації, або ж в межах проблематики певного соціального проєкту, що нею плануються, або ж реалізується.

12.12.25 3 Зворотній звязок від здобувачів за результатами практики

За результатами анкетування «Зворотний моніторинг за результатами проходження практики» 95% опитаних оцінили відповідність теоретичної підготовки завданням практики на 10 балів, а 5 % оцінили її у 9-8 балів із 10. Серед найбільш значущих та корисних теоретичних знань, необхідних для виконання завдань практики, здобувачі назвали: методи інтерв’ювання та анкетування; методи спостереження за діяльністю молоді; форми групової роботи та тренінгові заняття; форми індивідуальних консультацій; засоби візуалізації даних та результатів (презентації, інфографіка); засоби комунікації з громадою (зустрічі, інформаційні кампанії).

Крім того, більшість здобувачів високо оцінили (9–10 балів) можливості застосувати свої знання для виконання практичних професійних завдань під час проходження практики та можливості баз практики для удосконалення своєї практичної підготовки відповідно до завдань практики.

Найбільш продуктивними формами та методами роботи здобувачі назвали: впровадження соціальних проєктів із залученням громад і на основі їхніх потреб; безпосередня робота в громадах із бенефіціарами.

Серед навичок, які здобувачам, відповідно до завдань практики, вдалося відпрацювати,  удосконалити,  сформувати, вони назвали: удосконалити комунікацію з клієнтами, організацію заходів і сформувати вміння аналізувати соціальні ситуації та планувати індивідуальну роботу.