21 листопада 2025 року відбулась звітна конференція з виробничої (соціально-профілактичної) практики для здобувачів ІV року навчання спеціальності 231 «Соціальна робота» ОПП «Соціальна педагогіка» заочної форми навчання.
Практика проходила з 29.09.2025 р. по 21.11.2025 р. в таких установах:
- Центр науково - технічної творчості молоді «СФЕРА»
- Заклад дошкільної освіти № 455
- ГО «Школа рівних можливостей»
- Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів «Середня загальноосвітня школа 262»
- Школа І-ІІІ ступенів № 300
Відповідальна за організацію практики від кафедри кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Олена ДЕНИСЮК, гарант ОПП «Соціальна педагогіка», під час зустрічі наголосила на важливих здобутках студентів, позитивних відгуках від керівників кафедри та баз практики.

Під час конференції здобувачі презентували свої результати, зокрема, під час проходження практики було виконано ряд важливих завдань, спрямованих на поглиблення та закріплення теоретичних знань і практичних навичок соціально-педагогічної роботи в закладах загальної освіти; набуття вмінь та навичок здійснення соціально-педагогічної діагностики, оцінки проблем та потреб отримувачів послуг; вдосконалення навичок соціально-педагогічної роботи з різними категоріями отримувачів послуг за розробленими програмами.

Здобувачі проводили заняття профілактичного спрямування для учнів, зокрема:
- тренінги: «Булінг», «Насильство: причини та наслідки», «Життя з ВІЛ»;
- виховні години: «Коло безпеки», «Толерантність», «День гідності та свободи»;
- заходи, спрямовані на формування патріотичних цінностей серед учнівської молоді»;
- профілактика та зміцнення психологічного здоров’я учнів, включно з релаксаційними та профілактичними активностями.

За ініціативою здобувачки Ольги ЛЕБЕДИНЕЦЬ кафедра соціальної педагогіки та соціальної роботи й здобувачі долучилися до організації районного конкурсу «Засинайко». Метою виставки-конкурсу стало створення терапевтичних іграшок, які сприяють подоланню дитячих страхів, тривожності, емоційного напруження та допомагають дітям справлятися з травматичним досвідом. Захід дав можливість дітям реалізувати себе через творчість, висловити емоції та подарувати позитивні враження іншим.
Під час практики здобувачі долучалися до різноманітних вебінарів, наприклад, «Як освіта формує майбутнє», «Кібербезпека для підлітків: від розпізнавання загроз до захисту власного цифрового простору», заходів, організованих Університетом Грінченка та кафедрою до Тижня науки (інтерактивний семінар «Академічна доброчесність для бакалаврів: основи наукової етики», міжнародний семінар «Турбота про себе та організаційна турбота. Як залишатися соціальним працівникам у формі в стресових ситуаціях?» та ін.), онлайн-курсів (наприклад, «Основи психопідтримки: як вчителям працювати з дітьми, які пережили травматичні події»), мали можливість пройти дводенний тренінговий курс «Я підтримую своїх друзів», організованого Благодійним фондом «Карітас – Київ» тощо. Це дозволило заглибитись в проблематику та отримати дієві інструменти в роботі з дітьми в закладах освіти.
Здобувачі пройшли моніторингове опитування щодо проходження даного виду практики та висловили такі побажання й рекомендації: надалі забезпечувати чіткі інструкції та методичні рекомендації щодо оформлення звітної документації; проводити установчі консультації перед початком практики, це допомагає зорієнтуватися щодо завдань практики; підтримувати зворотний зв’язок протягом усього періоду практики; організовувати додаткові онлайн-зустрічі чи короткі лекції від практикуючих соціальних педагогів.



