Звітна конференція з виробничої практики для здобувачів 2 року навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Соціальна робота» (група СРм-1-24-1.4з) (28.11.25)

28 листопада 2025 року відбулася звітна конференція з виробничої практики для здобувачів 2 року навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітньою програмою «Соціальна робота» спеціальності 231 Соціальна робота (заочної форми навчання).

28.11.25 1 Початок зустрічі

Практика проходила на базах: Міжнародної антинаркотичної асоціації; Київського міського центру соціальних служб; Українського фонду соціальних інвестицій; Ліцею № 129 Дніпровського району м. Києва; Громадської організації «Всеукраїнська громадська організація осіб з інвалідністю «Інститут реабілітації та соціальних технологій»; Служби у справах дітей Деснянської селищної ради; Благодійної організації «Київське обласне відділення «Благодійний фонд «СОС Дитяче містечко»; Благодійної організації БФ «Вітри змін»; ТОВ «Лікувально-діагностичний центр «Адоніс»; Середньої загальноосвітньої школи № 12; Неурядової благодійної організації «Польська гуманітарна акція».

Керівники практики від факультету Марина ЛЕХОЛЕТОВА, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи та Аліна ДУЛЯ, старший викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи.

Під час звітної конференції здобувачі представили результати своєї роботи відповідно до завдань практики, зокрема, презентували визначені й схарактеризовані функції, повноваження та відповідальність суб’єктів, що працюють з сім’ями, дітьми та молоддю в громаді; розроблену організаційно-функціональну структуру управління моделі інтегрованих соціальних послуг в громаді; створений довідник для суб’єктів соціальної роботи в громаді.

28.11.25 2 Обговрення результатів практики

За результатами анкетування «Зворотний моніторинг за результатами проходження практики» 90% опитаних оцінили відповідність теоретичної підготовки завданням практики на 10 балів, а 10 % оцінили її у 7 балів із 10. Серед найбільш значущих та корисних теоретичних знань, необхідних для виконання завдань практики, здобувачі назвали: теоретичні знання з технології соціальної роботи, соціальної діагностики, соціального-правового захисту, етичних принципів взаємодії з отримувачами послуг, міжвідомчої взаємодії, організації соціальної роботи в громаді, ведення випадку та оцінювання потреб сім’ї.

Можливості застосувати свої знання для виконання практичних професійних завдань під час проходження практики та можливості баз практики для удосконалення своєї практичної підготовки відповідно до завдань практики здобувачі оцінили у 8-10 балів.

Серед побажань для викладачів кафедри від здобувачів, щодо поліпшення теоретичної підготовки до практичної роботи, вказали: додати більше практично орієнтованих кейсів, коротких тренінгових занять із взаємодії з клієнтами та більше прикладів реальної документації, з якою працюють фахівці соціальної сфери.

Найбільш продуктивними формами та методами роботи здобувачі назвали: індивідуальне консультування, спостереження за веденням випадку, участь у групових заняттях і просвітницьких заходах, а також міжвідомча взаємодія, які активно демонструвала база практики.

Серед навичок, які здобувачам, відповідно до завдань практики, вдалося відпрацювати,  удосконалити,  сформувати, вони назвали: навички індивідуального консультування, оцінювання потреб клієнтів, ведення випадку, підготовки документації та участі в організації заходів, а також сформувати вміння ефективної комунікації та взаємодії в мультидисциплінарній команді.

Побажання здобувачів, щодо організації та проходження практики та підготовки звітності за її результатами практики зі сторони кафедри:

«Організація практики була зрозумілою та зручною. Усі завдання і вимоги надали завчасно, тож працювати було легко й упевнено. Консультації допомогли швидко розібратися з усіма питаннями. Звітність теж оформлювалася без труднощів завдяки чітким вказівкам. Дякую за підтримку під час практики»

«Організація практики з боку кафедри була зрозумілою та структурованою. Інструкції й вимоги подані чітко, що значно спростило підготовку звітності. Бажано надалі зберегти такий формат супроводу та, за можливості, доповнювати його короткими відеопоясненнями або прикладами оформлення документів»