Звітна конференція з переддипломної практики для здобувачів 2 року навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Соціальна робота» (група СРм-1-24-1.4з) (24.10.25)

24 жовтня 2025 року відбулася звітна конференція з переддипломної практики для здобувачів 2 року навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітньої програми «Соціальна робота» спеціальності 231 Соціальна робота.

24.10.25 1 Початок зустрічі

Практика проходила на базах: Міжнародної антинаркотичної асоціації; Київського міського центру соціальних служб; Українського фонду соціальних інвестицій; Ліцею № 129 Дніпровського району м. Києва; Громадської організації «Всеукраїнська громадська організація осіб з інвалідністю «Інститут реабілітації та соціальних технологій»; 169 Навчального центру Десна; Благодійної організації «Київське обласне відділення «Благодійний фонд «СОС Дитяче містечко»; Благодійної організації БФ «Вітри змін»; ТОВ «Лікувально-діагностичний центр «Адоніс»; Середньої загальноосвітньої школи № 12; Неурядової благодійної організації «Польська гуманітарна акція».

Керівниками практики від університету були: Марина ЛЕХОЛЕТОВА, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти та Аліна ДУЛЯ, старший викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти.

Під час звітної конференції здобувачі представили результати своєї роботи відповідно до завдань практики, зокрема, вивчення і систематизація досягнень вітчизняних і зарубіжних досліджень в галузі соціальної роботи і суміжних галузей знань, складання бібліографії; розробка програми (стратегії, структури і процедури) здійснення дослідно-експериментальної роботи;  проведення соціального дослідження; обробка результатів експериментальної роботи та їх узагальнення у вигляді магістерської роботи; апробація результатів магістерської роботи; підготовка наукових публікацій, презентації за результатами проведеної дослідно-експериментальної роботи.

24.10.25 2 Доповідає Кравченко

За результатами анкетування «Зворотний моніторинг за результатами проходження практики» 80% опитаних оцінили відповідність теоретичної підготовки завданням практики на 9-10 балів, а 20 % оцінили її у 8 балів із 10. Серед найбільш значущих та корисних теоретичних знань, необхідних для виконання завдань практики, здобувачі назвали: теоретичні знання з нормативно-правової бази соціальної роботи, організації діяльності соціальних служб, методів соціальної діагностики, планування та реалізації індивідуальної роботи з клієнтами, а також комунікативних технологій у професійній діяльності.

Крім того, більшість здобувачів високо оцінили (9–10 балів) можливості застосувати свої знання для виконання практичних професійних завдань під час проходження практики та можливості баз практики для удосконалення своєї практичної підготовки відповідно до завдань практики.

Серед побажань для викладачів кафедри від здобувачів, щодо поліпшення теоретичної підготовки до практичної роботи, вказали:

  • збільшити кількість лекцій і семінарів з предметів «Практикум з кількісних та якісних досліджень» та «Експертне оцінювання якості надання соціальних послуг»;
  • створити курс (наприклад на 2-3 місяці) з моніторингу і оцінки соціальних програм для зовнішніх користувачів (не студентів), фахівців, що працюють у численних соціальних проєктах, що фінансуються іноземними донорами.

Найбільш продуктивними формами та методами роботи здобувачі назвали: впровадження соціальних проєктів із залученням громад і на основі їхніх потреб; кейс-метод, участь у тренінгах і бесідах, а також використання інформаційних технологій у роботі; безпосередня робота в громадах із бенефіціарами.

Серед навичок, які здобувачам, відповідно до завдань практики, вдалося відпрацювати,  удосконалити,  сформувати, вони назвали: формулювання дослідницьких питань, розробка анкет та гайду інтерв'ю, проведення фокус груп; опрацювання результатів опитування, інтерпретація даних; навички ведення документації, удосконалити комунікацію з клієнтами, організацію заходів і сформувати вміння аналізувати соціальні ситуації та планувати індивідуальну роботу.

24.10.25 3 Доповідає Мальцева

24.10.25 4 Доповідає Аладжальян