20 жовтня 2025 року на кафедрі соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка відбулася установча конференція з виробничої (соціально-реабілітаційної) практики для студентів 3 курсу спеціальності 231 Соціальна робота освітніх програм «Соціальна робота» та «Соціальна адвокація».
У заході взяли участь викладачі кафедри – керівники практики: Сапіга Світлана Володимирівна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи; Лехолетова Марина Миколаївна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи; Савельчук Ірина Борисівна – доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи.
Під час установчої конференції викладачі детально ознайомили студентів із метою та завданнями практики, що спрямовані на набуття та вдосконалення вмінь оцінки соціальних проблем, потреб, особливостей та ресурсів різних категорій отримувачів соціальних послуг в організаціях, які здійснюють соціальну реабілітацію. Було роз'яснено організаційні умови проведення практики, зокрема строки, бази практики та порядок оформлення документації.

Базами проходження практики визначено такі установи: Комунальний дошкільний навчальний заклад «Центру розвитку дитини «Я-Сім'я» Оболонського району м. Києва, Оболонська районна організація Товариства Червоного Хреста України в м. Києві, Міжнародний комітет Червоного Хреста м. Київ, Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр Чуднівської міської ради Житомирської області.
Під час конференції викладачі кафедри особливу увагу приділили особливостям проходження практики в соціальних агенціях, які здійснюють соціальну реабілітацію для різних категорій отримувачів соціальних послуг, зокрема для дітей та молоді з інвалідністю. Студентів ознайомили з критеріями оцінювання виконання програми практики та вимогами до звітної документації.
Викладачі продемонстрували конкретні завдання для виконання під час практики, які включають: аналіз діяльності соціально-реабілітаційних центрів, спостереження за професійною діяльністю спеціалістів, оцінку потреб цільових груп, розробку рекреаційних програм та участь в організації заходів.

Студенти отримали доступ до Електронного навчального курсу з практики на платформі e-learning.kubg.edu.ua, де розміщені всі необхідні методичні матеріали, шаблони звітності та додаткові ресурси. Окрему увагу було приділено етичним аспектам професійної діяльності під час практики, зокрема дотриманню принципу конфіденційності у роботі з клієнтами та правилам техніки безпеки.
Виробнича (соціально-реабілітаційна) практика є важливим компонентом професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери, що сприяє інтеграції теоретичних знань із практичним досвідом роботи з вразливими категоріями населення.
Бажаємо студентам плідної практики та цінного професійного досвіду!


