17 жовтня 2025 року відбулася звітна конференція з виробничої (волонтерської з питань профілактики) практики для здобувачів 2-го року навчання спеціальності 231 «Соціальна робота» освітніх програм 231.00.01 «Соціальна робота» та 231.00.04 «Соціальна адвокація» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти денної форми навчання.

Керівники від Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти: Аліна ДУЛЯ, старший викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи; Віктор ЖУКОВ, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи; Олена КАРПЕНКО, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи; Ірина НОХРІНА, викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи; Яна МАРТИНЮК, викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи.
Під час практики студенти ознайомилися з діяльністю таких організацій:
- Міжнародний благодійний фонд «Українська фундація громадського здоров’я “Право на здоров’я”» (м. Київ).
- Благодійна організація «Благодійний фонд “Карітас-Київ”».
- Громадська організація «Всеукраїнський громадський центр “Волонтер”».
- Громадська організація «Міжнародна школа рівних можливостей».
- Громадська організація «Духовно-просвітницький центр» (м. Полтава).
- Громадська організація «Бачити серцем».
- Придніпровський ліцей Червоногригорівської селищної ради Нікопольського району Дніпропетровської області.
Під час конференції студенти презентували результати практики, зокрема:
- проаналізували діяльність громадських організацій, їхню структуру, напрямки волонтерської та профілактичної роботи;
- ознайомилися з офіційними вебсайтами, внутрішніми правилами та регламентами організацій;
- спостерігали за професійною діяльністю фахівців і тренерів соціальної сфери;
- визначили соціальні проблеми, з якими працюють організації, та провели оцінку потреб отримувачів соціальних послуг, працюючи з різними цільовими групами (діти молодшого шкільного віку, підлітки, особи з інвалідністю, люди похилого віку).
У межах практики студенти розробили та провели профілактичні заходи, зокрема:
- заняття «Цифрова ідентичність та цифрові сліди: як зберегти безпеку», під час якого підготували роздаткові матеріали, провели інтерактивні вправи, модерували дискусії, що допомогло дітям засвоїти правила безпечного користування інтернетом;
- профілактичні заняття для учнів 8–9 класів у межах програми «Міжнародна школа рівних можливостей» із використанням настільної гри «Коло безпеки»;
- інтерактивні вправи для різних вікових груп, спрямовані на розвиток командної взаємодії, профілактику конфліктів, розвиток уваги, уяви та комунікаційних навичок;
- заняття з психологом на тему «Благополуччя та стратегії подолання труднощів» і арт-терапевтичні заняття («Лінія життя», «Рани та ресурси», «Малюнок на шопері») із застосуванням інтерактивних методів, ігрових вправ і метафоричних карт;
- захід, присвячений Європейському дню боротьби з торгівлею людьми, та День ментального здоров’я, під час якого здобувачі підготували творчі буклети-завдання, провели інтерактивні вправи та гру «Дженга» із завданнями.

Здобувачі брали участь в організації заходів організацій, застосовуючи інтерактивні ігри, командну роботу, творчі методи, спостереження та елементи арт-терапії. Студенти навчилися адаптувати стиль комунікації до цільової групи, розвивали вміння слухати, аналізувати настрій групи, реагувати гнучко та проявляти ініціативу.

До презентації результатів долучилися студентки Анастасія Ластовецька та Дарія Чуб, які навчаються за програмою Erasmus+ в Остравському університеті (Чехія). Вони поділилися досвідом організації соціальної роботи в Чехії, порівняли українські та чеські практики, виділили успішні підходи та інноваційні методи роботи з різними категоріями клієнтів. Їхня презентація викликала значний інтерес і сприяла обміну міжнародним досвідом. Також здобувачки Валерія Денисенко та Софія Бессмертна презентували результати участі в німецько-польсько-українському проєкті, перший етап якого відбувся в м. Любліні (Польща). Вони розповіли про міжнародну співпрацю, культурний обмін і можливості професійного розвитку через транснаціональні освітні ініціативи, що збагатило зміст конференції та продемонструвало перспективи для майбутніх соціальних працівників.

За відгуками здобувачів, практика поглибила їхні знання у сфері соціальної роботи та профілактики, а також сформувала практичні навички роботи з різними категоріями отримувачів послуг та вміння застосовувати теоретичні знання на практиці.
Керівники практики високо оцінили активність, відповідальність і професійний підхід студентів до виконання завдань. Вони наголосили на важливості набутого досвіду роботи з різними цільовими групами та закликали здобувачів розвивати професійні компетентності, поглиблювати знання та зберігати емпатію, гнучкість і творчий підхід у роботі.

Керівники впевнені, що отриманий досвід сприятиме становленню студентів як кваліфікованих соціальних працівників, готових ефективно допомагати різним групам населення.



