15 жовтня 2025 року у межах освітньо-наукових заходів наукової студії «Соціальний експериментаріум» відбулася зустріч із Павлом РУБАНОМ здобувачем 3 року навчання третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії зі спеціальності 231 «Соціальна робота», експертом у сфері інклюзивних комунікацій, практиком, який має значний досвід роботи з людьми з інтелектуальними порушеннями на тему «Комунікація без бар’єрів: практичні інструменти для роботи з людьми з інтелектуальними порушеннями».

До заходу долучилися здобувачі 3-4 року навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти ОПП «Соціальна адвокація», «Соціальна робота» та здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП «Моніторинг та оцінка соціальних програм», «Соціальна робота».
Також у заході взяли участь науково-педагогічні працівники кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи: Олена КАРПЕНКО – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри; Ірина САВЕЛЬЧУК – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри; Тетяна СПІРІНА – кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри; Ольга ШВЕД – кандидат соціологічних наук, доцент, доцент кафедри; Марина ЛЕХОЛЕТОВА – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри.

Під час інтерактивної лекції «Комунікація без бар’єрів: практичні інструменти для роботи з людьми з інтелектуальними порушеннями» спікер поділився ефективними підходами до налагодження взаємодії, навів приклади адаптованого спілкування, а також розповів про принципи «легкої мови» (easy-to-read), що дозволяють зробити інформацію доступною для кожної людини.
Попри повітряну тривогу, захід не перервався – зустріч продовжилася в укритті. У дружній атмосфері студенти активно ставили запитання, ділилися власними спостереженнями та обговорювали практичні ситуації з майбутньої професійної діяльності.

«Важливо не лише знати, як говорити, а й як бути почутим. Ефективна комунікація з людьми з інтелектуальними порушеннями починається з поваги, терпіння та розуміння унікальних потреб кожної людини» – наголосив Павло РУБАН.
Зустріч стала не лише джерелом нових знань, а й мотивувала студентів до формування інклюзивного мислення та емпатійного ставлення у своїй майбутній професії.



