10 жовтня 2025 року відбулася звітна конференція з виробничої (в закладах освіти) практики для здобувачів ІІІ курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти заочної форми навчання групи СПб-1-23-4.0з спеціальності 231 «Соціальна робота» освітньої програми 231.00.02 «Соціальна педагогіка».
Практика проходила у період з 29 вересня по 10 жовтня 2025 року.
Відповідно до Розпорядження про проведення практики студентів Факультету, базами практики за листами-клопотаннями стали:
- заклад дошкільної освіти «Центр розвитку дитини „Я+СІМ’Я“», м. Київ;
- ліцей № 42, м. Київ;
- гімназія № 48, м. Київ.
Відповідальною за організацію та проведення практики від кафедри була кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, гарант освітньої програми «Соціальна педагогіка» Олена ДЕНИСЮК.
Під час звітної конференції здобувачі презентували свої напрацювання, аналізували результати діяльності та ділилися особистими враженнями від проходження практики.

Студентки, які проходили практику в Центрі розвитку дитини «Я+СІМ’Я», розповіли про особливості роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Вони брали участь у заняттях із каністерапії, сенсорної інтеграції, медико-фізичної корекції, відвідували додатково онлайн-лекції з дитячої психології, корекційної педагогіки та взаємодії з батьками.
«Мене вразило, як за допомогою гри, спілкування з твариною чи сенсорних вправ діти відкриваються, стають спокійнішими та впевненішими», – зазначила студентка.
«Практика допомогла глибше зрозуміти важливість підтримки батьків і партнерства між родиною та педагогами. Це – основа ефективного розвитку дитини», – поділилася інша учасниця.
Учасниці практики наголосили, що досвід роботи в інклюзивному освітньому середовищі сприяв розвитку їхніх професійних компетентностей – емпатії, комунікативності, аналітичного мислення та командної взаємодії.

Водночас студенти, які проходили практику в закладах загальної середньої освіти, презентувала результати своєї роботи у сфері профілактики ризикованої поведінки підлітків і формування культури безпеки серед учнів. У межах практики вони ознайомилася з документацією соціального педагога та напрямами діяльності психологічної служби; розробили й провели заняття на теми: «Як попередити і розв’язати конфлікт» (3–4 класи); «Стрес і стресостійкість» (5–6 класи); презентацію «Профілактика алкогольної залежності у підлітків»; підготували онлайн-опитування «Спілкування як інструмент комунікації» (8–9 класи), інформаційний стенд на тему «Мінна безпека» тощо.
Брали участь у профілактичних заходах спільно з представниками служби освітньої безпеки та офіцеркою поліції, які проводять роз’яснювальну роботу з учнями щодо уникнення небезпечних ситуацій і відповідальної поведінки, підготовці та проведенню зустрічі з Особлива увага приділялась патріотичному вихованню дітей та молоді.

«Практика дала можливість побачити професію соціального педагога в дії – не лише через теоретичні знання, а через живе спілкування й командну роботу. Вона навчила гнучкості, відповідальності та уважності до потреб дітей», – підкреслила здобувачка.
Спільне обговорення досвіду та презентація результатів практики студентів, які проходили на різних базах – у закладах дошкільної, загальної середньої освіти допоміг учасникам порівняти особливості соціально-педагогічної роботи в різних типах освітніх установ, побачити спільні тенденції й відмінності в підходах до підтримки дітей, а також усвідомити цінність міждисциплінарної взаємодії та партнерства між педагогами, психологами, соціальними працівниками й родинами вихованців.
Обмін враженнями і практичними напрацюваннями став потужним стимулом для професійного саморозвитку здобувачів та підтвердив важливість практичного складника підготовки майбутніх соціальних педагогів.
Студенти заповнили анкету моніторингу проходження практики. Студенти засвідчили підготовленість до практики, наголосили на важливості більш детально знайомитися з документацією соціального педагога.
Підсумовуючи, Олена ДЕНИСЮК відзначила високий рівень підготовки студентів, змістовність їхніх звітів і презентацій, а також позитивні відгуки від керівників баз практики.


