З 13 вересня по 21 вересня 2025 року здобувачки спеціальності 231 «Соціальна робота» Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (Софія БЕССМЕРТНА та Валерія ДЕНИСЕНКО, здобувачки 2 року навчання освітньо-професійної програми 231.00.04 Соціальна адвокація першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; Інна СИНЄПУПОВА, здобувачка 3 року навчання освітньо-професійної програми 231.00.04 Соціальна адвокація першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; Ірина НОХРІНА здобувачка 3 року навчання, освітньо-наукової програми «Соціальна робота» третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, викладачка кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи) взяли участь у першому етапі програми академічної мобільності в рамках німецько-польсько-українського проєкту за участю: DDK «Bronowice» (м. Люблін, Польща), Jugendkulturarbeit (м. Ольденбург, Німеччина) та Громадської організації «Міжнародна Школа Рівних Можливостей» (м. Київ, Україна).
Метою академічної мобільності є здобуття теоретичних знань та практичних навичок роботи з дітьми та молоддю з різними формами інвалідності, створення спільних арт-активностей у міжнародному середовищі, розвиток професійних компетентностей у сфері інклюзивної освіти та формування толерантного ставлення до людей з інвалідністю.
Реалізація проєкту здійснювалась у межах реалізації Стратегії розвитку Київського столичного університету імені Бориса Грінченка на 2023-2027 роки, зокрема Стратегічної цілі 8 «Інтернаціоналізація» (п. 8.2, 8.3, 8.5, 8.7, 8.8)
Перший етап програми розпочався з 13 вересня у м. Люблін, Польща, і тривав до 21 вересня 2025 року і включав різноманітні освітні та практичні заходи. Здобувачі взяли участь у командотворчих психологічних вправах у культурному центрі Pracownie Kultury Maki, професійних воркшопах з інклюзивної освіти, де мали змогу отримати безцінний досвід від провідних фахівців галузі.
Особливо цінними стали зустрічі з практикуючими спеціалістами: психологом, педагогом та соціальним працівником Ренатою, яка поділилася практичними підходами до роботи з людьми з порушеннями опорно-рухового апарату, та Домініком, який продемонстрував асистивні технології для людей з порушеннями зору та розповів про боротьбу зі стереотипами. Здобувачі також вивчали основи польської жестової мови та особливості комунікації з людьми із порушеннями слуху.
Здобувачі з Польщі, Німеччини та України разом створили унікальну атмосферу для обміну знаннями та культурного збагачення. Наші здобувачі мали змогу взяти активну участь у спільній творчій діяльності з дітьми з ментальними порушеннями, організувати інтерактивну виставку на території католицької парафії з тематичними локаціями для ознайомлення із шрифтом Брайля та жестовою мовою.
Окрім навчання, здобувачі провели комплексне дослідження міської інфраструктури Любліна на предмет інклюзивності та доступності для людей з інвалідністю. За результатами дослідження учасники підготували інформаційні пости та розмістили їх на відповідних сторінках Google Maps для покращення доступу людей з особливими потребами до міської інфраструктури.
Результатом першого етапу стало набуття практичного досвіду роботи в міжнародному середовищі, поглиблення знань з інклюзивних практик та створення освітніх матеріалів для формування толерантного ставлення до людей з інвалідністю.
Наступний етап міжнародної академічної мобільності відбудеться у листопаді 2025 року в м. Ольденбург, Німеччина, де студенти продовжать розвивати свої професійні компетентності та міжнародні зв’язки.