Звітна конференція з виробничої (дослідницької) практики для здобувачів 4 року навчання спеціальності 231 «Соціальна робота» ОПП «Соціальна педагогіка» денної та заочної форм навчання (груп: СПб-1-21-4.0д; СПб-1-21-4.0з) (24.05.25)

24 травня 2025 року відбулася звітна конференція з виробничої (дослідницької) практики для здобувачів IV року навчання спеціальності 231 «Соціальна робота» ОПП «Соціальна педагогіка» денної та заочної форми навчання (груп: СПб-1-21-4.0д; СПб-1-21-4.0з).

24.05.25 1 Учасники звітної конференції з дослідницької практики

Практика проходила з 5 по 24 травня 2025 року в таких установах: ліцей №30 «ЕКОНАД» Дніпровського району м. Києва; Національна рада жінок України; БО «БФ «Карітас-Київ»; Броварський ліцей І–ІІІ ступенів №10; спеціалізована школа №254; Київський міський правобережний центр для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді; ліцей №129; комунальний заклад дошкільної освіти «Центр розвитку дитини «Я+сім’я»; Національна рада жінок України; заклад загальної середньої освіти «Київський ліцей «Демократична школа «Альтерра Скул»; Лохвицька гімназія №1 Лохвицької міської ради Полтавської області; Скала-Подільський НВК «ЗНЗ І–ІІІ ступенів – ДНЗ».

24.05.25 2 Здобувачка групи СПб 1 21 4.0д презентує результати проходження дослідницької практики

Відповідальною за проведення практики від кафедри була кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Олена ДЕНИСЮК, гарант ОПП «Соціальна педагогіка». Під час зустрічі вона наголосила на важливих здобутках здобувачів, позитивних відгуках від керівників баз практики та викладачів кафедри.

Під час конференції здобувачі презентували свої результати. Зокрема, упродовж проходження практики було виконано низку важливих завдань, спрямованих на оволодіння необхідними професійними компетентностями у соціально-педагогічній діяльності, вдосконалення практичних навичок з організації й опрацювання методики проведення самостійного наукового дослідження та перевірки його ефективності, розробку методичних рекомендацій за результатами опитування, презентацію результатів дослідження зацікавленим сторонам: педагогічному колективу, батькам дітей, які відвідують заклад, отримувачам соціальних послуг тощо.

24.05.25 3 Здобувачка групи СПб 1 21 4.0з презентує результати проходження дослідницької практики

Моніторингове опитування, проведене серед здобувачів обох форм навчання, дало змогу оцінити рівень їхньої підготовки до проходження практики, ефективність роботи баз практики, ступінь сформованості фахових компетентностей, а також надати рекомендації щодо удосконалення освітнього процесу.

24.05.25 4 Здобувачка групи СПб 1 21 4.0д проводять захід в ліцеї Еконад в межах проходження дослідницької практики

Респонденти високо оцінили всі аспекти проходження дослідницької практики. Було зафіксовано повну відповідність теоретичної підготовки вимогам практичної діяльності, об’єктивність оцінювання з боку керівників баз практики та кафедри. Практика сприяла зміцненню фахових компетентностей і позитивно вплинула на мотивацію до подальшої професійної діяльності.
24.05.25 5 Студентки разом з вихованцями взяли участь у виставці Третє дихання

Здобувачі відзначили потребу в додаткових заходах для підвищення рівня підготовки – зокрема, проходження тренінгів і активізацію самоосвіти. Виявлено прагнення до подальшого професійного зростання, що свідчить про високий рівень мотивації.

Серед умінь, які вдалося сформувати під час проходження практики, здобувачі виокремили:

  • розвиток комунікативних навичок;
  • організацію та проведення тренінгів;
  • ефективну взаємодію з підлітками, молоддю й педагогами;
  • уміння організовувати, проводити та аналізувати наукове дослідження;
  • поглиблення професійних знань і компетентностей.

Таким чином, формування фахових умінь відбулося ефективно: здобувачі бачать чіткий зв’язок між навчанням і практичною діяльністю.

Здобувачі також назвали найбільш корисні знання, що знадобилися під час проходження дослідницької практики: організаційні, комунікативні, тренінгові методи роботи; розуміння психологічних особливостей підлітків; складання діагностичного інструментарію, аналіз результатів досліджень; досвід анкетування. Теоретична підготовка, на думку респондентів, виявилася цілком адекватною та орієнтованою на практику.

На запитання щодо недоліків в організації та проведенні практики здобувачі відповіли, що таких не виявили. Серед побажань щодо вдосконалення підготовки до практики зазначалися: потреба в більшій кількості прикладів аналізу досліджень, а також у зразках діагностичних інструментів. Це свідчить про доцільність посилення прикладного й наочного компонентів у змісті теоретичних курсів.

Бази практики забезпечили достатні й різноманітні умови для реалізації поставлених завдань. Практика сприяла професійному самовизначенню здобувачів і підвищила їхню впевненість у готовності до роботи за фахом.

Під час дослідницької практики студентки Анна БЛАГА та Марія ГОНЧАРЕНКО взяли участь у IX Міжнародній науково-практичній конференції для молодих науковців «Науковий вимір соціально-педагогічних проблем сьогодення» (м. Ніжин, травень 2025 р.), де представили результати власного дослідження у формі тез, які були опубліковані в збірнику матеріалів конференції.

Під час підсумкової презентації одна зі здобувачок зазначила:
«На початку року я не планувала вступати до магістратури, але саме після проходження дослідницької практики змінила своє рішення – тепер планую вступати…»

Загалом моніторинг засвідчив високий рівень задоволеності здобувачів усіма аспектами проходження дослідницької практики. Результати свідчать про ефективну організацію, належну якість теоретичної підготовки та високий професійний рівень баз практики.

У подальшій роботі кафедрі доцільно:

  • зберегти дієві компоненти організації практики;
  • розширити прикладний зміст навчальних дисциплін;
  • створити банк прикладів діагностичного інструментарію та кейсів для аналізу.