3 квітня 2025 року викладачі кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, здобувачі другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота взяли участь у ІІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Актуальні питання розвитку особистості: сучасність, інновації, перспективи» на базі соціально-психологічного факультету Житомирського державного університету імені Івана Франка.
Факультет психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка виступив співорганізатором конференції.
Напрями роботи конференції були:
- Теоретико-методологічні та прикладні сучасної психології.
- Спеціальна освіта та інклюзивне навчання: світові тенденції, українські реалії та перспективи.
- Нові моделі освітньої підготовки фахівців соціальної сфери.
- Інновації в сучасній освіті: вітчизняний та світовий контекст.
Конференція проводилась в онлайн-форматі.
На пленарному засіданні виступали:
Інна ОСАДЧЕНКО, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри соціальної роботи та реабілітації, Національний університет біоресурсів та природокористування України (Україна), виступила з темою «Профілактика емоційного вигорання освітян у нинішніх умовах: методологія та практика».
Mieczysław Dudek, prof. ucz. dr hab., Katolícka univerzita v Ružomberku (Словаччина) та Szymański Piotr Arkadiusz, Instytut Pedagogiki, Akademia Zamojska (Польща), виступили з темою «ZAJĘCIA ARTETERAPEUTYCZNE JAKO FORMA WSPIERANIA ROZWOJU SENIORÓW» (АРТ-терапевтичні заняття як форма підтримки розвитку старших людей).
Віктор ГЛАДУШ, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри психології, логопедії та інклюзивної освіти, Житомирський державний університет імені Івана Франка (Україна), виступив з доповіддю на тему: «Підготовка логопедів у Німеччині».
Юлія РІБЦУН, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, виступила з доповіддю на тему: «Специфіка особистісного розвитку дітей з особливими мовленнєвими потребами».
Ірина ОМЕЛЬЯНОВИЧ, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психокорекційної педагогіки та реабілітології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова та Людмила МАЛЬОВАННА, вчитель початкових класів, ліцей № 179 міста Києва, презентували своє дослідження на тему: «Формування навчальних компетентностей у дітей з особливими освітніми потребами».
Юлія ВАРИВОДА, здобувачка третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, презентувала результати дослідження на тему: «Музейна педагогіка як метод соціальної реабілітації дітей та молоді з ООП».
Дар'я ХРИПУН, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, виступила з доповіддю на тему: «Сучасні тенденції розвитку інклюзивної освіти для дітей з порушеннями слуху: світовий досвід та перспективи для України».
Олена БУЛГАКОВА, доктор психологічних наук, професор, декан факультету дошкільної педагогіки та психології Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К.Д. Ушинського» м. Одеса, разом із Марією САВЧЕНКОВОЮ, здобувачкою третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», м. Одеса, розповіли про результати дослідження на тему: «Реалізація сучасних освітніх технологій у процесі формування професійної суб’єктності майбутніх фахівців дошкільної освіти».
Ольга МОРОЗ, здобувачка третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю «Соціальна робота» кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, представила результати дослідження на тему: «Формування професійних компетентностей фахівців для надання інноваційної соціальної послуги догляду та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних».
Руслан ГОРЧИНСЬКИЙ, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю «Соціальна робота» кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, виступив з темою «Інклюзивна форма навчання як спосіб підтримки дитини, постраждалої від насильства».
Спікери отримали схвальні відгуки аудиторії та коментарі щодо важливості висвітлюваних тем і вдячність за їх розкриття.
Викладачі кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, здобувачі другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота мали можливість підготувати тези до збірника наукових праць за матеріалами конференції:
Марина ЛЕХОЛЕТОВА, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, тема доповіді: «Фасилітативний підхід у контексті професійної підготовки майбутніх соціальних працівників»;
Аліна ДУЛЯ, доктор філософії за спеціальністю 231 Соціальна робота, старший викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, тема доповіді: «Розвиток резильєнтності соціальних працівників в умовах війни»;
Ірина НОХРІНА, викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 «Соціальна робота», тема доповідей: «Гендерні аспекти соціального успіху студентської молоді» та «Підходи до забезпечення соціальної успішності вразливих категорій студентської молоді»;
Людмила ГОРОБЧУК, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота та Рустам КОЗАЧОК, здобувач освітньої програми «Моніторинг і оцінка соціальних програм» другого (магістерського) рівня вищої освіти, тема доповіді: «Сексуальна освіта підлітків у контексті розвитку соціальних навичок для запобігання сексуальному насильству»;
Владислав КУЛИК, здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 231 Соціальна робота, тема доповіді: «Впровадження інструментів штучного інтелекту в діяльність фахівців із соціальної роботи»;
Валерія СПІРІНА, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітньою програмою «Моніторинг і оцінка соціальних програм» спеціальності 231 «Соціальна робота», тема доповіді: «Підвищення професійної компетентності соціальних працівників для роботи з батьками із числа внутрішньо переміщених осіб»;
Поліна ГАЙДАМАНЧУК, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітньою програмою «Соціальна робота» спеціальності 231 «Соціальна робота», тема доповіді: «Соціально-психологічні аспекти формування у осіб залежності від ПАР»;
Співорганізація та проведення конференції здійснювалась в межах реалізації Стратегії розвитку Київського столичного університету імені Бориса Грінченка на 2023-2027 роки, зокрема Стратегічної цілі 9. Сталий розвиток (п. 9.6), що сприяло просуванню соціальних інновацій та можливості обговорення сучасних моделей надання соціальних послуг у воєнний та повоєнний періоди.
Кафедра соціальної педагогіки та соціальної роботи Факультету психології соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка дякує за можливість долучитись до організації та проведення конференції з важливих та актуальних питань науки і освіти.
Бажаємо усім учасникам наукового натхнення, успіхів у проведенні цікавих досліджень та висвітлення їх результатів!