5 квітня 2025 року на Факультеті психології, соціальної роботи та спеціальної освіти відбулася звітна конференція з виробничої (стажерської в соціальних службах) практики для здобувачів четвертого року навчання груп САб-1-21-4.0д та СРб-1-21-4.0д освітніх програм «Соціальна адвокація» та «Соціальна робота».
Керівництво практикою від факультету здійснювали викладачі кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи: Світлана САПІГА, доцент кафедри; Віктор ЖУКОВ, доцент кафедри, Олена КАРПЕНКО, професор кафедри.
Практика проходила на базі районних центрів соціальних служб міста Києва: Печерський ЦСС, Шевченківський ЦСС, Дарницький ЦСС, Деснянський ЦСС, Оболонський ЦСС.
Під час конференції здобувачі представили результати своєї роботи за такими напрямами: вивчення нормативної документації та функціональних обов'язків фахівців соціальних служб, діагностика проблем та оцінка потреб різних категорій отримувачів соціальних послуг, планування та здійснення професійного втручання в соціальну проблему клієнта, розробка програм групової роботи з різними категоріями отримувачів соціальних послуг, участь в організації та проведенні заходів у межах поточної діяльності соціальної агенції.
За результатами анкетування «Зворотний моніторинг за результатами проходження практики» 57% опитаних оцінили на максимальні 10 балів відповідність теоретичної підготовки завданням практики, 71,4% студентів високо оцінили (9-10 балів) можливість застосувати свої знання для виконання практичних завдань.
Найбільш корисними теоретичними знаннями виявилися: Сімейний кодекс України, Закон України «Про соціальні послуги», основи психології, методика заповнення акту оцінки потреб, особливості та чинники складних життєвих обставин (СЖО), організація соціальних заходів.
Найбільш продуктивними формами та методами роботи студенти назвали: індивідуальне консультування, групову роботу, профілактичні зустрічі, оцінку сімей у СЖО, інтерактивні методи в роботі з дітьми, арт-терапію, метод прямого включення, соціальний супровід.
Серед набутих практичних навичок здобувачі відзначили: ведення випадку, оцінку потреб дитини та сім'ї, проведення профілактичної та просвітницької роботи, аналіз проблем та нормативно-правових актів, заповнення документації, виявлення сильних і слабких сторін у батьків, об'єктивну оцінку сімейної ситуації, комунікативні навички, збір та аналіз інформації.
Практика дозволила здобувачам глибше зрозуміти специфіку роботи з клієнтами, які звертаються до соціальних служб, та складнощі процесу допомоги і супроводу сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах.