12 березня 2025 року в Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка відбувся інтерактивний тренінг для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти у рамках реалізації Модулю «Університетська автономія у розвитку демократичних цін у вищій освіті: досвід країн ЄС для України» (програма Еразмус+: Жан Моне, №101098702 — UADDVHE — ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH-UA-IBA).
Захід проходила Світлана СИСОЄВА, доктор педагогічних наук, професор, академіка НАПН України, академіка-секретаря відділення філософії освіти, загальної та дошкільної педагогіки. Центральною темою інтерактивного тренінгу стала проблема «Розвиток організаційної та фінансової автономії університетів в умовах воєнного стану та повоєнного відновлення України з такого європейського досвіду».
До тренінгу долучилися аспіранти ІІ та ІІІ років навчання різних спеціальностей Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, які виявили особливий інтерес до вивчення питань автономії вищих навчальних закладів, адаптації європейських стандартів в Україні та стратегії розвитку освіти в умовах воєнного часу.
Серед учасників були здобувачі третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 231 Соціальна робота освітньо-наукової програми «Соціальна робота» Руслан ГОРЧИНСЬИЙ, Сергій ГУНЬКО, Павло РУБАН.
Основна мета тренінгу полягала в наданні аспірантам унікальної можливості поглибити свої знання та зрозуміти актуальні освітні процеси. Учасники мали змогу детальніше ознайомитися з європейськими моделями університетської автономії та їх практичним значенням для України. Особливу увагу було приділено обговоренню викликів, пов’язаних з фінансовою та управлінською самостійністю закладів вищої освіти в складних умовах військового періоду.
Важливим аспектом дискусії стало вивчення механізмів інтеграції демократичних цінностей у систему вищої освіти. Учасники мали можливість не тільки почути експертну думку, але й взяти активну участь в обговоренні, обмінятися думками та напрацьовувати власне бачення шляхів розвитку вищої освіти.
Захід сприяв розширенню знань про європейські стандарти освіти, допоміг учасникам критично осмислити шляхи адаптації цих стандартів в українському контексті, особливо в умовах воєнного часу та підготовки до воєнного відновлення.