19 березня 2025 року відбулася звітна конференція з виробничої (соціально-виховної) практики для здобувачів ІІ курсу спеціальності 231 «Соціальна робота» ОПП «Соціальна педагогіка» заочної форми навчання. Практика проходила з 10.03.2025 р. по 19.03.2025 р.
Здобувачі проходили практику в таких організаціях: Київський Палац дітей та юнацтва; гімназія № 42 м. Києва; Міжнародна благодійна організація «Фонд Східна Європа».
Відповідальна за проведення практики від кафедри кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Олена ДЕНИСЮК, гарант ОП «Соціальна педагогіка», під час зустрічі наголосила на важливих здобутках студентів.
Під час конференції здобувачі презентували свої результати, зокрема, ними було виконано ряд важливих завдань, серед яких: ознайомлення з організаційною структурою, змістом та напрямами роботи центрів дитячої та юнацької творчості, центрів розвитку дітей, громадських об’єднань та інших установ, які здійснюють соціально-виховну роботу з дітьми та підлітками, з обов'язками, правами і відповідальністю фахівців обраних установ; оволодіти початковими вміннями аналізу соціально-педагогічної діяльності, методикою спостереження, взяти участь у підготовці соціально-виховних заходів в обраній організації, виконувати доручення керівника від бази практики в межах окреслених завдань.
Студенти брали участь у профорієнтаційній роботі закладу, фестивалі професій «Family space», в організації та проведенні виховних заходів на морально-етичні теми, кінолекторіїв для старшокласників з подальшим обговоренням, відзначили великий інтерес до роботи з дітьми. Звертали увагу на власні здобутки та деякі труднощі, які намагалися подолати у процесі роботи (особливості роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, алгоритм дій педагога щодо попередження насильства в сім’ї, підтримка дисципліни під час проведення заходів тощо).
Для отримання зворотного зв’язку щодо результатів проходження практики студентам було запропоновано пройти опитування. Аналіз результатів опитування здобувачів показав, що теоретична підготовка за спеціальністю повною мірою дозволила реалізувати завдання практики. Найбільш потрібними для виконання завдань практики виявилися такі теоретичні знання: «психологічні основи спілкування, знання стосовно особливостей розвитку і соціальних потреб різних вікових категорій дітей, педагогічна етика, компетентність, знання методик у роботі з дітьми з ООП». Респонденти високо оцінили можливості застосувати свої знання для виконання практичних професійних завдань під час проходження практики (на шкалі від 1 до 10 – всі обрали 10). Однак для вільного та ефективного виконання завдань студентам бракувало теоретичних знань з «документообігу» (1 здобувач), «врахування різноманітних потреб у дитини одночасно» (1 здобувач), «запобігання домашньому насильству» (1 здобувач). На думку респондентів, теоретична підготовка до практичної роботи здійснюється «чудово», одна студентка зазначила, що для її покращення викладачам доцільно було б «застосовувати більше практичних завдань», «чим більше практики, тим краще теорія».
На запитання «Назвіть демонстровані базою практики методи, форми, засоби роботи, які Вам здалися найбільш продуктивними для підвищення Вашої практичної компетентності» здобувачі відповіли: «групова робота», «безпосередньо залучення до фестивалю, гуртків для дітей різного віку», «мені сподобалося, що практика дозволила мені різноманітність у завданнях». Відповідно до завдань практики вдалося відпрацювати, удосконалити, сформувати такі практичні вміння та навички: «Відпрацювання тренінгів», «Здобула досвід роботи і комунікації з дітьми різного віку, взаємодія з кожною дитиною на індивідуальному рівні», «удосконалити підготовку та розробку заняття для учнів».
На запитання «Зазначте з урахуванням Ваших особистих результатів, одержаних під час проходження практики, що Ви хотіли б зробити, щоб покращити власний рівень практичної підготовки відповідно до завдань практики» були отримані такі відповіді: «пройти додаткові тренінги формування професійних навичок» (3 опитаних); «відвідати фахові курси, конференції» (2 опитаних); «підготувати тези матеріалів науково-практичної конференції» (2 опитаних); «попрацювати на громадських засадах у ролі волонтера на базі практики або в інших організаціях» (1 респондент); «зайнятися самоосвітою» (1 респондент).
На запитання «Оцініть (від 1 до 10), наскільки виконання передбачених завдань практики сприяє формуванню Ваших компетентностей за обраним фахом» - всі здобувачі обрали найвищий бал – 10.