16 жовтня 2024 року на засіданні Вченої ради Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка Тетяною ЛЯХ, завідувачем кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, гарантом освітньо-професійної програми «Моніторинг і оцінка соціальних програм», кандидатом педагогічних наук, професором, було презентовано результати навчальної поїздки до Філадельфії (Пенсильванія, США).
Факультет психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка є офіційним партнером проєкту USAID «Розбудова стійкої системи громадського здоров’я», який реалізується організацією Pact в Україні у співпраці з Урядом України та Всеукраїнською програмою ментального здоров’я, ініційованою першою леді Оленою ЗЕЛЕНСЬКОЮ.
У період з 21 вересня по 29 вересня 2024 року Наталія КЛІШЕВИЧ, декан Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент; Тетяна ЛЯХ, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, гарант освітньо-професійної програми «Моніторинг і оцінка соціальних програм», кандидат педагогічних наук, професор та Тетяна СПІРІНА, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, кандидат педагогічних наук, доцент, вивчали досвід професійної підготовки в сфері психічного здоров’я соціальних працівників у США, надання психосоціальних послуг для населення та можливості його застосування в Україні.
Українська делегація ознайомилася зі змістом освітніх програм підготовки соціальних працівників у США, в Університеті Темпл. У результаті обговорення виявлено схожість принципів фахової підготовки соціальних працівників в Україні та США.
Програма навчальної поїздки була досить інформаційно насиченою, цікавою та пізнавальною. Учасники навчальної поїздки від Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти доєдналися до панельної дискусії з соціальними працівниками з різних сфер, медичними сестрами, з лікарями, які працюють в умовах міждисциплінарної практики, про їх професійні ролі, кейс-менеджмент, клінічну роль у первинній медичній допомозі, а також адвокацію та менеджмент; аналізували прогалини у навчальних програмах, компетентнісну освіту, післядипломну освіту з акцентом на компетенції у сфері психічного здоров’я, незалежно від напряму соціальної роботи.
Підсумком навчального візиту стали напрацьовані спільні плани щодо вдосконалення підготовки соціальних працівників у Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка. Окрім того, було підписано Рамку американсько-українського академічного партнерства в галузі психічного здоров’я (Framework for US/Ukrainian Mental Health Academic Partnerships).