8 березня 2024 року відбулась звітна конференція з виробничої (волонтерської, з питань роботи з сім’ями) практики для здобувачів 2 року навчання, спеціальності 231 «Соціальна робота», освітніх програм 231.00.01 «Соціальна робота» та 231.00.04 «Соціальна адвокація», першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, денної форми навчання.
Керівники від Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти: Аліна ДУЛЯ, старший викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи; Віктор ЖУКОВ, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи.
Під час проходження практики здобувачі ознайомились з діяльністю таких організацій, як: Благодійна організація «Благодійний фонд «Карітас-Київ», Оболонська районна організація Товариства Червоного Хреста України в м. Києві.
Під час конференції здобувачі презентували результати проходження практики відповідно до завдань, а саме: проаналізували структуру, методичне забезпечення, функціональні обов’язки фахівців Бази практики; здійснили аналіз програм та проєктів по роботі з різними типами сімей, які реалізуються на Базі практики; здійснили пошук, підбір та презентацію можливих програм (профілактичних, рекреаційних, просвітницьких, тощо) по роботі з різними типами сімей; розробили програми занять з дітьми та їхніми батьками які перебувають в складних життєвих обставинах та реалізували їх на практиці; взяли участь в організації і проведенні окремих заходів у межах поточної діяльності фахівця.
За відгуками здобувачів та результатами опитування, яке проводилось під час звітної конференції, проходження виробничої (волонтерської, з питань роботи з сім’ями) практики дозволило студентам поглибити знання щодо соціальної роботи з різними типами сімей; проведення різних форм та методів соціальної роботи з дітьми та сім’ями (консультування, групова робота, робота з різними категоріями отримувачів соціальних послуг); оцінки потреб сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах.
Здобувачі відзначили, що найбільш продуктивними методами, формами, засобами роботи для підвищення їхньої практичної компетентності, які продемонструвала База практики були: групові консультації, тренінги, заняття для дітей з рольовими іграми, заняття для дітей різного віку (для розвитку рухливої, розумової та інтерактивної діяльності), заходи для активізації людей похилого віку, майстер-класи, ігри, групові обговорення, сімейні заходи, відвідування центру комплексної реабілітації для дітей та молоді, спостереження за досвідченими фахівцями та обмін досвідом, супервізія, рефлексія, анкетування, участь у різних проєктах та заходах.
Також здобувачі відзначили, що під час проходження виробничої (волонтерської, з питань роботи з сім’ями) практики їм вдалося відпрацювати та удосконалити такі практичні вміння і навички, як: комунікативні навички з різними групами отримувачів соціальних послуг (вміння активно слухати людей, які потребують допомоги, надавати емоційну підтримку, вміння вести переговори та вирішувати конфлікти); вміння проводити оцінку потреб отримувачів соціальних послуг, розробляти план роботи з ними; вміння надавати інформацію та шукати ресурси; вміння працювати з сім'ями та громадами; вміння організовувати та проводити розвивальні, просвітницькі та дозвіллєві заходи; вміння працювати в команді; вміння організувати свій час; вміння вирішувати проблеми; вміння ведення документації та підлаштовуватись під обставини, непередбачувані ситуації; вміння надання першої домедичної допомоги.
Більшість студентів зазначили, що їм вдалося застосувати свої знання для виконання практичних професійних завдань під час проходження практики, а можливості бази практики виявились достатніми для удосконалення практичної підготовки студентів до виконання професійних функцій згідно з завданнями практики.
На думку більшості студентів оцінювання їх діяльності під час проходження практики керівником від бази практики та керівником від кафедри було об’єктивним.
Зазначили, що практика пройшла успішно, вони отримали задоволення від проходження практики, і дуже щасливі, що справилися з усіма завданнями під час проходження практики, і впевнені, що ті знання та практичні навички, які здобули за цей час, обов’язково стануть у пригоді в їхній професійній діяльності – майбутнього фахівця із соціальної роботи.