3 квітня 2024 року Вчена рада Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка затвердила зміни до освітньо-професійних програм «Соціальна педагогіка», «Соціальна робота», «Соціальна адвокація» спеціальності 231 Соціальна робота першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
Зміни до освітньо-професійних програм 231.00.01 «Соціальна робота», 231.00.02 «Соціальна педагогіка», 231.00.04 «Соціальна адвокація» спеціальності 231 Соціальна робота першого (бакалаврського) рівня освіти зумовлені необхідністю уточнення їхнього змісту з урахуванням наказу Міністерства освіти і науки України від 29.12.2023 р. № 1583 Про внесення змін до деяких стандартів вищої освіти. Цим Наказом внесено зміни до стандарту вищої освіти зі спеціальності 231 Соціальна робота в галузі знань 23 Соціальна робота для першого (бакалаврського) рівня освіти, що передбачають нові редакції окремих компетентностей та програмних результатів навчання.
Так, у розділі IV спеціальну (фахову, предметну) компетентність 9 постановлено викласти в такій редакції: «9. Здатність оцінювати соціальні проблеми, потреби, особливості та ресурси клієнтів, в тому числі на етапі раннього втручання»; спеціальну (фахову, предметну) компетентність 11 викласти в такій редакції: «11. Здатність до надання допомоги та підтримки клієнтам із врахуванням їх індивідуальних потреб, вікових відмінностей, гендерних, етнічних та інших особливостей, в тому числі на етапі раннього втручання» ; у розділі V пункт 7 викласти в такий редакції: «7. Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення у ході розв’язання професійних завдань, в тому числі на етапі раннього втручання»; пункт 12 викласти в такий редакції: «12. Визначати зміст співпраці з організаціями-партнерами з соціальної роботи для виконання завдань професійної діяльності, в тому числі на етапі раннього втручання»; пункт 20 викласти в такий редакції: «20. Виявляти етичні дилеми та суперечності у професійній діяльності та застосовувати засоби супервізії для їх розв’язання, в тому числі на етапі раннього втручання».
З метою приведення освітньої освітньо-професійних програм у відповідність зі стандартом вищої освіти зі спеціальності 231 Соціальна робота в галузі знань 23 Соціальна робота для першого (бакалаврського) рівня освіти в процесі проведення робочих нарад кафедрою соціальної педагогіки та соціальної роботи погоджено такі зміни:
- уточнення змісту програмних компетентностей;
- уточнення змісту програмних результатів навчання (нормативного змісту підготовки здобувачів вищої освіти, сформульованого у термінах результатів навчання).
При цьому інші положення освітньо-професійних програм, в тому числі перелік компонентів освітньо-професійної програми та їх логічна послідовність, матриця відповідності програмних компетентностей компонентами освітньо-професійної програми, матриця відповідності програмних результатів навчання відповідними компонентами освітньо-професійної програми, залишилися без змін.