15 березня 2024 року відбулася звітна конференція з виробничої практики для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти освітньої програми «Соціальна педагогіка», групи СПб-1-22-4.0з.
Відповідальна за проведення виробничої практики: Тетяна СПІРІНА, кандидат педагогічних наук, доцент. Під час конференції здобувачі презентували свої результати, зокрема, перелік нормативно-правових документів, методичного забезпечення, інструментарію, які регламентують діяльність відповідних організацій; визначили проблеми цільових груп організації та послуги, які їм необхідні, відповідно до їхніх потреб.
Студенти залишилися задоволені проходженням практики, її результатами, адже не дивлячись на складні умови, їм вдалося відвідати бази практики офлайн та ознайомитися із організаційною структурою, змістом та напрямами роботи центрів дитячої та юнацької творчості, центрів розвитку дітей, громадських об’єднань, які здійснюють соціально-виховну роботу з дітьми та підлітками, а також з обов'язками, правами і відповідальністю фахівців обраних установ.
Здобувачі вищої освіти освітньої програми «Соціальна педагогіка» пройшли традиційне опитування щодо результатів проходження практики. Усі здобувачі зазначили, що теоретична підготовка зі спеціальності дозволила 100% реалізувати завдання практики. Теоретичні знання, які виявилися найбільш потрібними для виконати завдання практики: з вікової психології та роботи з дітьми; з технології соціально-педагогічної роботи; вміння аналізувати надходження інформації; з етики соціально-педагогічної діяльності; арт-практики, соціально-педагогічна діяльність у закладах освіти. Усі студенти на найвищому рівні оцінили теоретичну підготовку та можливість застосувати свої знання для виконання практичних професійних завдань під час проходження практики. На питання «Що, на Вашу думку, варто зробити викладачам кафедри для поліпшення Вашої теоретичної підготовки до практичної роботи?» студенти зазначили, що викладачі кафедри чудово пояснюють матеріали які дають. Також один студент висловив побажання щодо роботи з практичними ситуаціями, щоб впевненіше почувати себе у практичній роботі.
100% здобувачів вищої освіти сказали, що достатніми виявилися можливості бази практики для удосконалення практичної підготовки до виконання професійних функцій та для відпрацювання практичних умінь і навичок відповідно до завдань практики. Найбільш продуктивними методами, формами, засобами роботи для підвищення практичної компетентності, демонстровані базою практики студенти назвали спостереження, анкетування, тестування, тренінги, профілактична бесіда, дуже сподобались заходи пов'язані із аналізом поведінки персонажів кінокартин. також наявність безкоштовних онлайн-курсів, таких як «Батьківство без стресу».
На питання «Які практичні вміння і навички відповідно до завдань практики Вам вдалося відпрацювати, удосконалити, сформувати», студенти назвали: навички спілкування з дітьми та розуміння їх потреб, вміння проведення організаційних форм соціально-педагогічної роботи, базові та спеціальні практичні знання та навички, ліпше за все вдалося підвищити рівень соціальної взаємодії, дійсно хотілося би зазначити наявність «ділового» спілкування в дружньому середовищі, це було для мене дуже важливим, адже нові соціальні взаємодії іноді даються мені нелегко, особливо якщо це пов'язано із навчанням/роботою.
На питання «Як Вам здалося, яких компетентностей, з точки зору керівника від бази практики, Вам бракувало, щоб повною мірою виконати завдання практики?» студенти відповіли: керівник від бази практики була чудовою та компетентною, жодних зауважень немає.
Також студенти наголосили, що завдання практики повною мірою сприяють формуванню компетентностей за обраним фахом та готовності до виконання професійних функцій за обраним фахом, що вплинуло на орієнтованість до працевлаштування в закладах, установах і організаціях за обраним фахом. Усі студенти зазначили об’єктивність оцінювання власної діяльності під час проходження практики керівником від бази практики та від кафедри.
На питання «Висловіть, будь ласка, рекомендації і побажання щодо організації і проходження практики та підготовки звітності за її результатами практики зі сторони кафедри» студенти зауважили, що рекомендацій немає та побажали, успішного розвитку освітньої програми. Щодо організації і проходження практики та підготовки звітності за її результатами практики зі сторони бази практики, студенти зазначили: чудова база практики, яка залишила чудові емоції, зі сторони бази практики жодних питань не маю, мені сподобалося.