м. Київ, бульвар І.Шамо, 18/2,
Кафедра соціальної педагогіки та соціальної роботи у Facebook
Період навчання в Університеті Грінченка
2023-2024
Освітня програма
Соціальна педагогіка
Тема магістерської роботи
Соціально-педагогічна підтримка дітей упродовж та після лікування онкологічного захворювання
Місце роботи й посада
Керівник відділу дистанційного навчання, UPG з 2023 року
Волонтер психосоціальної підтримки БФ “Таблеточки” та “Клуб Добродіїв” з 2019 року
Що для Вас означає бути випускницею Київського університету імені Бориса Грінченка?
Для мене це передусім вдячність. Вдячність викладачам і науковому керівнику за їхню глибоку професійність, уважність і комплексний підхід до навчання. Завдяки цьому за півтора року я змогла вивести свої навички у сфері соціальних проєктів на значно вищий рівень.
А ще це про гордість. Гордість за те, що мені вдалося захистити результати магістерського дослідження в такому авторитетному закладі. Для мене це стало важливим етапом мого професійного та особистісного зростання.
Що Ви вважаєте своїми професійними здобутками в науковій та (чи) практичній діяльності?
Перш за все успішний захист магістерського дослідження. Обрана тема була для мене не лише науковим інтересом, вона тісно переплітається з моєю волонтерською діяльністю в соціальній сфері. Працюючи над дослідженням, я змогла значно поглибити свої знання, ознайомитися з найкращими світовими практиками та знайти способи застосувати їх у власних проєктах.
Завдяки здобутим знанням і досвіду, після завершення змінився і рівень проєктів, в яких я зараз приймаю активну участь. Якщо раніше я переважно проводила різноманітні майстер-класи чи тренінги, то сьогодні це значно масштабніші проєкти з значно більшим впливом на суспільство та окремі його категорії. Зокрема, зараз я беру участь у розробці платформи для залучення та розвитку волонтерської спільноти разом з БФ “Таблеточки”.
Окрім цього, з’явилося не лише бажання, а й впевненість і ресурси працювати над створенням систем менторства й наставництва — як для дітей та підлітків, так і для самих волонтерів. Вважаю це важливим і перспективним напрямом, у якому прагну розвиватися надалі.
Яким чином знання й уміння, здобуті за час навчання в Університеті, вплинули на Ваш професійний розвиток, допомагають в роботі?
Мені дуже сподобався продуманий, цілісний підхід до програми: дисципліни взаємно підсилювали одна одну, і кожна нова тема розкривала ще один шар розуміння моєї професійної діяльності.
Завдяки курсам про створення програм, інклюзію та командну роботу, я навчилась організовувати проєкти значно ефективніше. Тепер у команді витрачаємо менше часу на узгодження, краще прогнозуємо ризики, а співпраця стала глибшою й більш злагодженою.
Окремо хочеться згадати курс «Кількісні та якісні методи соціально-педагогічних досліджень». Я часто проводжу дослідження ефективності в межах своєї основної діяльності в сфері корпоративного навчання, і завдяки отриманим знанням ці дослідження стали значно якіснішими. Зросла і глибина аналізу, що, своєю чергою, дало змогу приймати більш виважені рішення і досягати кращих результатів.
Надзвичайно корисним виявився і блок дисциплін, присвячених конфліктології. Ми не лише вивчили механізми формування та розвитку конфліктів, а й здобули практичні навички проведення медіацій. Для мене особисто це стало незамінним інструментом, особливо в роботі з дітьми та підлітками, де емоції часто відіграють ключову роль.
Велику роль у досягненні цих результатів відіграли викладачі. Їхній професіоналізм, залученість, щира любов до предмета й відкритість створили середовище підтримки, де кожне заняття ставало не просто засвоєнням теорії, а живим обговоренням, наповненим прикладами та практичними завданнями.
Що було для Вас найцінніше в освітньому процесі під час навчання в Університеті? Що закарбувалося в пам`яті найбільше?
Для мене було надзвичайно цінним, що я завжди могла звернутися до викладачів із запитанням або за порадою, зокрема щодо волонтерської діяльності. Їхній досвід став для мене особливо важливим, адже моя перша освіта технічна, і багато речей я раніше робила радше інтуїтивно, ніж свідомо.
Окремо хочу зазначити підтримку від Жанни Василівни Петрочко, моєї наукової керівниці. Під час роботи над магістерським дослідженням, навіть у ті моменти, коли здавалося, що все даремно й опускалися руки, вона знаходила слова й спосіб підтримати так, що з’являлися сили рухатись далі.
Які soft skills необхідні сучасному соціальному працівнику?
Насамперед критичне мислення, щоб відрізняти достовірну інформацію від фейків і маніпуляцій. Також важливе системне мислення, аби бачити глибші причини проблем, а не лише їх наслідки. І, звісно, емоційний інтелект для збереження стійкості у стресових ситуаціях і можливості підтримати інших.
Яким є Ваше життєве гасло?
Навіть, якщо я не можу змінити весь світ, то буду крок за кроком робити світ кращим, ніж він був учора.
Що таке успіх особисто для Вас?
Для мене успіх — це можливість займатися тим, що приносить задоволення, дає простір для розвитку і водночас має цінність не лише для мене особисто, а й справляє позитивний вплив на життя інших людей.