Засідання кафедри практичної психології (24.12.24)

На засіданні кафедри практичної психології 24.12.24 завідувачка кафедри д. психол. наук Олена Литвиненко презентувала звіт про діяльність кафедри практичної психології Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка у 2024 році. 25.12.24 звіт було представлено на Вченій раді Факультету.

представлення звіту на Вченій раді факультету 24.12.24

У звіті було висвітлено такі питання:

  • Реалізація цілей сталого розвитку та стратегія відкритості (контингент студентів кафедри практичної психології (2021 – 2024 рр.); профорієнтаційна робота кафедри; робота з соціальними мережами; робота з партнерами, роботодавцями).
  • Корпоративна культура кафедри практичної психології Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, розвиток персоналу та робота зі співробітниками в умовах воєнного стану (науковий статус викладачів кафедри; підвищення кваліфікації; міжнародні програми стажування).
  • Особливості соціально-гуманітарної роботи, взаємодія зі студентським самоврядуванням на кафедрі практичної психології Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти; студентський спорт в умовах воєнного стану.
  • Забезпечення якості освіти в умовах воєнного стану (робота центрів компетентностей; практика; гостьові лекції; акредитація, ліцензування; оновлення освітніх програм).
  • Наукові дослідження, інновації, публікаційна активність, наукометрія та розвиток культури академічної доброчесності на кафедрі практичної психології Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти (наукова тема і дослідження, які проведені в межах наукової теми; публікаційна активність викладачів кафедри; наукова діяльність здобувачів вищої освіти (бакалаври, магістри, аспіранти): публікації, заходи, наукові гуртки).
  • Інтернаціоналізація в умовах воєнного стану (міжнародні грантові проєкти та програми; академічна мобільність; встановлення, підтримка, розвиток партнерських зв’язків з міжнародними інституціями в Україні і за кордоном).
  • Розвиток інфраструктури (діяльність «Соціально-психологічної служби» Університету).
  • Соціальна відповідальність і партнерство кафедри практичної психології Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти (соціальний проєкт «З Києвом і для Києва» та заходи для громади м. Києва).
  • Пріоритетні завдання кафедри практичної психології на 2025 рік.

засідання кафедри практичної психології 24.12.24 1

Серед пріоритетних завдань  і для сталого розвитку кафедри на 2025 рік:

- питання корпоративної культури (в т.ч. підвищувати рівень культури спілкування державною мовою усіх учасників освітнього процесу;

- розвиток персоналу (сприяти працівникам у проведенні індивідуальних наукових досліджень та здобутті вчених ступенів / наукових звань);

- якість освіти (оновлювати перелік та зміст освітніх програм з урахуванням потреб Києва та України у воєнний та повоєнний періоди, посилювати практичну орієнтованість освітніх програм шляхом залучення провідних фахівців з практичної психології);

- дослідження (залучати грантове фінансування для проведення наукових досліджень, сприяти розвитку студентської науки та досліджень молодих вчених);

- соціальна відповідальність і партнерство (сприяти підвищенню видимості кафедри в інфопросторі, надавати індивідуальну та групову психологічну підтримку і допомогу науково-педагогічним працівникам Університету, а також сприяти підтримці психологічного благополуччя освітян, які живуть і працюють в столиці).

На засіданні кафедри практичної психології проф. Лозова О.М. представила результати моніторингу реалізації наукової теми «Психологічна підтримка ресурсного потенціалу особистості в мінливих умовах суспільного буття» за 2 півріччя 2024 року.

засідання кафедри практичної психології 24.12.24 3

Було зазначено, що протягом звітного періоду тривав емпіричний етап дослідження. На продовження вивчення чинників мінливості суспільного буття, що впливають на ресурсний потенціал особистості, виконувалось чотири завдання:

1) добір діагностичного інструментарію для визначення складових ресурсного потенціалу особистості;

2)  виявлення складових ресурсного потенціалу особистості;

3) емпіричне обґрунтування моделі взаємодії складових ресурсного потенціалу особистості;

4) апробація авторських програм психологічної підтримки особистості в умовах змін суспільного буття.

В межах дослідження у 2 півріччі 2024 року викладачами кафедри практичної психології видано 2 статті Scopus; 15 статей в журналах, що входять до наукометричних баз даних (окрім Scopus, WOS); 18 публікації тез міжнародних конференцій та круглих столів; 1 частина в зарубіжній колективній монографії.

Також 19 грудня 2024 року на засіданні кафедри практичної психології викладачі мали можливість ознайомитися з порядком оновлення освітніх програм Університету, передбаченим у «Положенні про освітні програми Київського столичного університету імені Бориса Грінченка».

Оновлення освітньої програми 053.00.02 «Практична психологія» другого (магістерського) рівня вищої освіти розпочалося зі створення робочої групи з-поміж науково-педагогічних працівників, які забезпечують її реалізацію.

На порядку денному роботи групи стоїть низка питань щодо покращення змісту та структури програми, зокрема, в частині освітніх компонентів, програмних компетентностей, форм підсумкового контролю, результатів навчання здобувачів вищої освіти.

Окрім цього, оновленню підлягає перелік вибіркових навчальних дисциплін, який кафедра практичної психології пропонує студентам.