11 жовтня 2023 року відбулася подія, яка вже є традиційною для випускників освітньої програми «Практична психологія» – попередній захист магістерських робіт. Студенти другого року навчання магістерського рівня (денної та заочної форми) освіти представляли результати своїх наукових досліджень.
Тематика магістерських робіт відрізняється сполученням наукової глибини та суспільної значущості. Цього року особливо багато робіт було присвячено соціально загостреним проблемам, як от війна: Психологічні особливості подружніх стосунків під час війни»; «Чинники тривожності у студентів із проявами інтернет-залежної поведінки під час війни»; «Психологічні особливості розвитку громадянської ідентичності підлітків в умовах війни»; «Особливості перебігу синдрому вцілілого у вимушених переселенців, що виїхали за кордон»; «Ескапізм як спосіб боротьби підлітків з негативними станами в умовах війни»; «Психологічні особливості почуття безпеки працівників сфери зв'язку в умовах воєнного стану»; «Особливості психологічної адаптації акцентуйованих особистостей до життя в умовах війни»; «Психологічні зміни у подружніх стосунках пар, вимушено роз’єднаних внаслідок війни»; «Подолання травматичних переживань цивільного населення в умовах повномасштабної війни»; «Психологічні особливості адаптації військовослужбовців, мобілізованих в період воєнного стану»; «Психосемантична реконструкція образу воїна-захисника в буденній свідомості сучасників»; «Трансформація професійного «Я» психологів в умовах воєнного стану та в повоєнний період».
Великий інтерес привернули до себе роботи, присвячені стресостійкості особистості: «Вплив стресу на самопочуття дорослої людини»; «Ефективність психоедукації в умовах постійного стресу»; «Вплив стресових факторів на професійну самореалізацію у зрілому віці»; «Вплив стресостійкості на вибір стратегій поведінки у конфліктних ситуаціях»; «Тривожність як фактор опанувальної поведінки особистості у стресових ситуаціях»; «Психологічні умови подолання стресу студентською молоддю».
Зберігають свою актуальність магістерські дослідження, присвячені психології подолання життєвих негараздів: «Психологічні особливості копінг-стратегій в юнацькому віці»; «Резильєнтність як фактор копінг-поведінки особистості»; «Особливості психологічних захистів та копінг-стратегій лікарів»; «Особливості копінг-стратегій поведінки особистості в стресогенних умовах»; «Символи і метафори як спосіб відображення реальності та психічної адаптації особистості».
Психологічна проблематика порушень та відхилень також була представлена в роботах магістрів: «Психологічні чинники схильності до депресії в юнацькому віці»; «Психологічні особливості агресії у підлітків схильних до адиктивної поведінки»; «Психологічні особливості дезадаптації у молодшому шкільному віці»; «Особливості соціально-психологічної адаптації дітей з особливими освітніми потребами у процесі інклюзивного навчання».
Особливостям вікового розвитку особистості були присвячені роботи: «Психологічні чинники переживання почуття самотності у підлітковому віці»; «Психологічне благополуччя підлітків в умовах дистанційного навчання»; «Психологічні особливості образу майбутнього у підлітків в цифрову епоху»; «Психологічні особливості міжособистісних стосунків у підлітковому середовищі»; «Музика як фактор впливу на психічний стан молоді»; «Розвиток творчого мислення старших дошкільників у процесі ігрової діяльності»; «Психологічні наслідки впливу травматичних подій на осіб підліткового віку»; «Взаємозв'язок стратегій розв'язання конфліктних ситуацій із системою психологічного захисту в юнацькому віці»; «Вплив самооцінки на прояви агресії в підлітковому віці»; «Взаємозв'язок почуття самотності та агресивності підлітків»; «Причини й особливості агресивної поведінки у підлітковому віці»; «Психологічні особливості життєстійкості студентів»; «Особливості опанувальної поведінки підлітків».
Значної уваги наші випускники також присвятили дослідженням професійного розвитку особистості: Особливості мотивації дорослих до зміни професійної діяльності»; «Особливості професійного вигорання продавців-консультантів з різним рівнем мотивації до праці»; «Формування професійної креативності в умовах різного ступеня свободи в діяльності офісних працівників»; «Психологічні детермінанти професійного розвитку педагогічних працівників»; «Особливості професійного самовизначення студентів спеціальності «дошкільна освіта»; «Психологічна готовність першокурсників до майбутньої професії».
За підсумками слухань студенти отримали низку порад від викладачів кафедри щодо покращення змісту та оформлення робіт; всі студенти були допущені до захисту магістерських робіт. Викладачі кафедри практичної психології щиро випускникам успішного захисту!