Розвиваємо у студентів навички рефлексії

Старший викладач кафедри практичної психології, кандидат психологічних наук Маріанна Актаєва започаткувала цикл щотижневих зустрічей зі студентами освітньої програми «Практична психологія», на яких розглядається рефлексії як психологічний прийом та невід'ємний етап заняття будь-якого рівня.

рефлексія 3

Рефлексія – це етап заняття, під час якого студенти самостійно оцінюють свій стан, свої емоції, знання, результати своєї діяльності.

Рефлексія – одна із найважливіших умов самореалізації особистості студента, самостійного мислення, прийняття важливих собі рішень. Психологами встановлено, що немає студентів, які байдужі до оцінки своїх знань та станів. Рефлексія спонукає студентів до активності, допомагає знайти шляхи вдосконалення особистого та професійного зростання. Для студента вона полягає в усвідомленні своєї діяльності: формулюються отримані результати, конкретизуються етапи вивчення певної теми, позначаються проблеми кожного студента у цій темі, проблеми групи у цій темі, народжуються способи вирішення цих проблем.

рефлексія 2

Для викладача ж цінність спільної рефлексії полягає в тому, щоб допомогти побачити та усвідомити, за рахунок чого досягається успіх, унаслідок чого було допущено помилки, допомогти усвідомити зв'язок отриманих результатів навчання з характером переживань під час пізнання, допомогти скоригувати освітній шлях студента.

рефлексія 1

Зокрема, разом зі студентами розглядали потенціал рефлексії для підтримки психологічного стану, вивчали психотехнічний інструмент "Малювання форм" та обговорювали його терапевтичну дію.