Teiatna

Харьківська (Клименко) Тетяна Андріївна

Доктор філософії за спеціальністю 231 Соціальна робота

Інше

Рік вступу - Рік завершення

2021-2025

Рік захисту дисертації

2025

Тема дисертації

Профілактика деструктивних конфліктів учнівської молоді  із застосуванням відновних практик

Місце роботи

Громадська організація «Ла Страда-Україна»

Посада

Менеджерка соціальної сфери, асистентка проєктів Департаменту науково методичної роботи та медіації, консультантка Національної гарячої лінії з протидії домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації

Що для Вас означає бути випускницею Київського столичного університету імені Бориса Грінченка?

Для мене бути випускницею Київського столичного університету імені Бориса Грінченка – це не просто рядок у резюме, а відчуття спільноти, висока планка до себе і відповідальність за те, що роблю. Я прийшла сюди у 2012 році й за роки навчання переконалася: освіта справді дає силу – силу знань, критичного мислення й професійної етики.

Як фахівчиня соціальної сфери, я вірю, що соціальна робота – це насамперед людяність і повага до гідності кожної людини. В університеті я навчилася поєднувати цінності з доказовими підходами та перетворювати підтримку на реальні зміни й допомогу людям.

             

Що Ви вважаєте своїми професійними здобутками в науковій та (чи) практичній діяльності?

Одним із ключових результатів моєї роботи я вважаю створення та впровадження моделей профілактики деструктивних конфліктів серед учнівської молоді за допомогою відновних практик. Для мене важливо не лише вирішувати конфлікти, а й формувати у закладах освіти та громадах сталі механізми підтримки та культури діалогу, що допомагають дітям, батькам і педагогам будувати здорові стосунки. Окрім цього, я багато років консультую на Національній гарячій лінії з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації, а також на Національній гарячій лінії для дітей та молоді. Ця діяльність дозволяє щодня бути поруч із людьми у кризових ситуаціях, надавати їм підтримку, інформацію й захищати їхні права.

Вже понад 10 років я активно працюю у громадському секторі та сфері освіти. Мій професійний шлях охоплює:

  • розвиток медіації та впровадження освітніх програм;
  • роботу з профілактики гендерно-зумовленого насильства, в тому числі домашнього, булінгу, кібербулінгу та токсичних стосунків серед молоді;
  • участь у наукових дослідженнях, підготовку методичних посібників, онлайн-курсів та освітніх матеріалів.

Маю успішну реалізацію проєктів у співпраці з міжнародними донорами та організаціями, такими, як: UNDP, Bread for the World, ISAR «Єднання», Дитячий фонд ООН UNICEF. У центрі цих проєктів – зміцнення молодіжного потенціалу, профілактика насильства, розвиток відновних практик у закладах освіти та громадах, тощо.

Моя наукова робота присвячена темі «Профілактика деструктивних конфліктів учнівської молоді із застосуванням відновних практик». Захист дисертації став логічним продовженням моєї практичної діяльності: він дозволив систематизувати досвід, перевести його у концепції, моделі та механізми, які можна масштабувати в освітніх установах. Для мене важливо поєднувати наукову доказовість і цінності соціальної роботи, адже саме так народжуються дієві зміни.

Я переконана, що сила соціальної роботи полягає в людяності, доброті та повазі до гідності кожної людини. У своїй щоденній діяльності прагну бути не лише фахівчинею, а й підтримкою – для дітей, батьків, колег/колежанок та інших людей з якими працюю.

Яким чином знання й уміння, здобуті за час навчання в Університеті, вплинули на Ваш професійний розвиток, допомагають в роботі?

Університет навчив мене головному – діяти професійно, але завжди зберігати людяність. Саме цей баланс знань і цінностей став основою мого розвитку і роботи з людьми.

Що було для Вас найцінніше в освітньому процесі під час навчання в Університеті?

Найціннішим у процесі навчання в Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка для мене стала потужна команда професіоналів/професіоналок серед викладачів/викладачок і працівників/працівниць університету. Їхня висока кваліфікація, науковий авторитет та готовність до відкритого діалогу створювали інтелектуально насичене середовище, де знання поєднувалися з практичним досвідом.

Важливим аспектом був практико-орієнтований підхід в освітньому процесі, що забезпечував не лише засвоєння теоретичних положень, але й формування здатності застосовувати їх у професійній діяльності. Завдяки цьому освіта в університеті стала для мене не абстрактною академічною підготовкою, а інструментом для розв’язання реальних соціальних проблем.

Які soft skills необхідні сучасному соціальному працівнику?

Для сучасного соціального працівника/працівниці найважливішими є soft skills, адже саме вони забезпечують ефективність щоденної взаємодії з людьми. Передусім це комунікація та емпатія, які допомагають встановлювати довіру й підтримувати клієнтів у кризових ситуаціях. Не менш значущими є критичне мислення та аналітичні здібності, що дозволяють приймати виважені рішення.

Важливою є й здатність до вирішення конфліктів, застосування медіації та відновних практик. У динамічних умовах соціальної сфери особливо цінуються гнучкість, стресостійкість і навички саморегуляції. Водночас соціальний працівник/працівниця має бути готовим до командної роботи, співпраці з представниками різних професій, а також володіти лідерськими якостями й умінням адвокатувати права вразливих груп. Саме поєднання цих навичок робить соціальну роботу професійною, ефективною й водночас людяною.

Яким є Ваше життєве гасло?

«Будь тією зміною, яку хочеш бачити у світі.» (Махатма Ганді).

Це гасло про те, що кожного дня я працюю із тими, хто потребує підтримки, і власним прикладом я демонструю людяність, повагу та силу змін. Це гасло підкреслює, що зміни починаються не з великих системних реформ, а з особистої дії та щоденної практики, до якої я всіх запрошую.

Що таке успіх особисто для Вас?

Успіх для мене – це внутрішня гармонія між тим, ким я є, що роблю і які зміни залишаю після себе. Це не лише результат чи визнання, а насамперед шлях – здатність залишатися вірною своїм цінностям, зростати як людина і допомагати зростати іншим. Успіх вимірюється не кількістю нагород, досягнень, сертифікатів тощо, а тим, наскільки твої дії роблять світ людянішим і добрішим.

Powered by SobiPro