KSIO
Контактна інформація

of.fedorenko@kubg.edu.ua
бульвар І. Шамо, 18/2, каб. 317-А

Федоренко Оксана Филимонівна

доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти (сумісник)

Науковий ступінь, вчене звання

кандидат педагогічних наук

Обов'язки/Дисципліни, що викладає

«Інклюзивна освіта»

«Технології інклюзивного навчання дітей із сенсорними порушеннями»

Біографія

З 1998 по 2003 рр. навчалась у Національному педагогічному університеті ім. М.П. Драгоманова за спеціальністю «Дефектологія», отримала кваліфікацію викладача сурдопедагогіки і сурдопсихології; вчителя початкових класів і української мови та літератури шкіл для глухих і слабочуючих.

У 2015 рр. закінчила аспірантуру Інституту спеціальної педагогіки НАПН України за спеціальністю 13.00.03 – корекційна педагогіка

З 2000 по 2001 рр. працювала вихователем ДНЗ №75 м. Києва, упродовж 2003-2010 рр. – вчителем української мови і літератури спеціальної школи-інтернату для слабочуючих дітей м. Києва.

З 2011 по 2019 рр. працювала старшим науковим співробітником, відповідальним редактором наук.-метод. журналу «Особлива дитина: навчання і виховання» Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

З 2015 р. працює в Київському університеті імені Бориса Грінченка доцентом кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти (2015-2017 р.р. за сумісництвом), доцентом кафедри спеціальної та інклюзивної освіти (2019-2020).

З 2016 року є тренером ВФ «Крок за кроком».

З 2020 р. і по теперішній час очолює сектор професійного розвитку педагогічних працівників Державної установи «Український інститут розвитку освіти».

Професійний і науковий інтерес

D:Наукова діяльність Бабич НГЕРгугл.png  D:Наукова діяльність Бабич НГЕРзавантаження.png blue white shadow  

  • проблеми інклюзивного навчання, професійного розвитку педагогічних працівників
  • розроблення типових програм підвищення кваліфікації для педагогічних працівників у контексті реформи НУШ та організації інклюзивного навчання
  • розроблення і проведення навчально-методичних семінарів, тренінгів, курсів підвищення кваліфікації для працівників центрів професійного розвитку педагогічних працівників (ЦПР ПП)
  • розроблення навчально-методичного забезпечення для реалізації інклюзивного навчання
  • навчально-методичний супровід інноваційних освітніх проектів
  • експертування та підтримка електронних освітньо-інформаційних ресурсів (зокрема ВШО) з питань доступності для учнів з особливими освітніми потребами

 

Інше

Проектна діяльність

«Садочок – простір дружній до дитини» – проект, який було реалізовано ВФ «Крок за кроком» (2016–2017 рр.) у п’яти областях України за підтримки Міністерства освіти і науки України (лист № 2-39 від 10.01.2017 року) у межах програми «Сприяння соціальній згуртованості та інтеграції внутрішньо переміщених осіб на сході Україні» Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні (тренер проекту).

Пілотний проект благодійного Фонду Порошенко щодо розвитку інклюзивного освітнього середовища (2016–2019 рр.); участь у розробленні й проведенні однойменних навчально-методичних семінарів та тренінгів для педагогів, фахівців ІРЦ (тренер проекту).

«Розробка моделей програми переходу від системи раннього втручання до дитячого садка» (2017-2020 рр) за фінансової підтримки Фонду Відкритого суспільства (учасник проекту).

«Інституалізація «універсального» асистента вчителя в Україні: дослідження умов для реалізації», 2019-2020 рр. (учаснику проекту).

 

Стажування та підвищення кваліфікації

Навчально-практичний курс «Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі» у проекті «Розвиваємо інклюзивну школу разом: партнерство загальноосвітнього та спеціального навчальних закладів (2015р.).

 

Програма навчання «Використання МКФ для забезпечення інклюзивності освіти» (30 годин) з 12.11.2019 р. по 15.11.2019 р.

Підвищення кваліфікації за темою «Супровід діяльності Центрів професійного розвитку педагогічних працівників» у межах програми підготовки тренерів для тренерів (30 годин) з 15.10.2020 по 12.11.2020 рр. (Сертифікат А/165).

Науково-педагогічне стажування у Куявському університеті у Влоцлавеку (Республіка Польща) на тему «Педагогічна та психологічна освіта як складова частина системи освіти України та країн ЄС» за фахом «Педагогічні та психологічні науки» в обсязі 6 кредитів (180 годин), з 03.08.2020 р. по 1.09.2020 р. (Сертифікат № PSI -31171-KSW від 11.09.2020).

Наукова діяльність

З 2014 по 2019 рр. взяла участь у розробленні й проведені навчально-методичних заходів у межах функціонування «Школи інклюзивної освіти» Інституту спеціальної педагогіки НАПН України для фахівців психолого-педагогічного профілю, які працюють з дітьми з особливими потребами.

2016 року захистила дисертаційне дослідження на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.03 – корекційна педагогіка «Педагогічний супровід молодших школярів зі зниженим слухом в умовах інклюзивного навчання».

У 2018 р. взяла участь у розробленні дистанційного курсу «Он-лайн курс для вчителів початкової освіти» (Наказ МОН 15.01.2018 р. №34 та №36).

З 2019 р. є тренером програми «Використання МКФ для забезпечення інклюзивності освіти» за підтримки МОН України та UNICEF в Україні».

У 2020 р. взяла участь у програмі навчання «Створення і реалізація програми допомоги дітям із особливими освітніми потребами на основі МКФ-ДП».

З 2021 р. є членом експертної групи зі спеціальної педагогіки (наказ МОН №95 «Про утворення предметних (галузевих) експертних комісій та експертних груп» від 22.01. 21 р.).

Публікації:

Авторка понад 40 наукових робіт у фахових вітчизняних та закордонних виданнях, в тому числі статті у журналах Web of Science та SCOPUS

  • Tserklevych, V., Prokopenko, O., Goncharova, O., Horbenko, I., Fedorenko, O., & Romanyuk, Y. (2021). Virtual Museum Space as the Innovative Tool for the Student Research Practice. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 16(14), p. 213-231. https://doi.org/10.3991/ijet.v16i14.22975. Журнал індексується у SCOPUS.
  • Byrko, N. ., Tolchieva, H. ., Babiak, O. ., Zamsha, A. ., Fedorenko, O. ., & Adamiuk, N. . (2021). Training of teachers for the implementation of universal design in educational activities. Laplage in Journal, 7(Extra-D), p.137-149. https://doi.org/10.24115/S2446-622020217Extra-D1079p.137-149. Журнал індексується у Web of Science.

Є співавтором посібників:

Практика асистента педагога: міжнародний й український контекст. Результати дослідження / О. Федоренко, О. Мартинчук, Н. Софій, Г. Лук’янова, О. Кошіль, Т  Симоненко, Л. Байда, Ю. Найда. Київ: ФОП Парашин, 2020. 106 с.

Дитина з порушенням слуху / С. В. Литовченко, В. В. Жук, О. Ф. Федоренко, О. М. Таранченко. Харків: Вид-во «Ранок», ВГ «Кенгуру», 2018. 56с.

Навчання дітей з порушеннями слуху : навчально-методичний посібник / за заг. ред. С.В. Кульбіди та ін. К. : Вид-во «Ранок», ВГ «Кенгуру».

Організаційно-методичні засади діяльності інклюзивно-ресурсних центрів: навчально-методичний посібник / О.Ф Федоренко, Е.А. Данілавічюте. Ю.В. Рібцун та ін.; за заг. ред. М.А. Порошенко. Київ, 2018. 252 с.

 

Посилання на профіль Е-портфоліо

Powered by SobiPro