KSIO
Контактна інформація

t.skrypnyk@kubg.edu.ua
бульвар І. Шамо, 18/2, каб. 317-А

Скрипник Тетяна Вікторівна

професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти

Науковий ступінь, вчене звання

доктор психологічних наук, старший науковий співробітник

Обов'язки/Дисципліни, що викладає

«Технології інклюзивного навчання та створення інклюзивного освітнього середовища. Змістовий модуль: Технології інклюзивного навчання»

«Технології інклюзивного навчання та створення інклюзивного освітнього середовища. Змістовий модуль: Співпраця з батьками дітей з особливими освітніми потребами»

«Оцінювання особливих освітніх потреб, планування, реалізація та моніторинг результативності підтримки, консультативний супровід родин»

«Психолого-педагогічний супровід дітей з розладами аутистичного спектра»

«Системна допомога дітям раннього та дошкільного віку з розладами аутистичного спектра»

«Сенсорно-інтегративна терапія»

Біографія

У 1987 р. закінчила Київський державний університет ім. Т. Г. Шевченка, філологічний факультет та отримала професійну кваліфікацію «філолог, викладач російської мови і літератури».

Протягом 1988-1992 рр. працювала викладачем російської мови і літератури (потім – всесвітньої літератури) у Київському фізико-математичному ліцеї при Київському університеті імені Тараса Шевченка.

З 1992 р по 1998 р. працювала викладачем психології в недержавних ВНЗ: Інститут практичної психології та соціальної роботи «Психогенез», Університет ефективного розвитку «Експір», ведуча тренінгів різного напряму (фахові тренінги для педагогів і психологів, особистісно - орієнтовані тренінги).

У 1994 р. закінчила Інститут практичної психології та соціальної роботи «Психогенез» за спеціальністю «Психологія», отримала кваліфікацію «практичний психолог у системі освіти».

Протягом 1998-2016 рр. працювала науковим співробітником (потім – старшим науковим співробітником) в Інституті спеціальної педагогіки НАПН України (з 2011 р. – завідувачем лабораторії навчання і розвитку дітей з аутизмом).

З 2016 р. понині – професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка.

У 2023 р. відзначена подякою Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської адміністрації)

Професійний і науковий інтерес

D:Наукова діяльність Бабич НГЕРгугл.png          D:Наукова діяльність Бабич НГЕРзавантаження.png    D:Наукова діяльність Бабич НГЕРвики.png         D:Наукова діяльність Бабич НГЕРфейсбук.png  Frame 1 2

  • розлади аутистичного спектра: діагностика, розроблення та впровадження стратегій втручань, що забезпечують формування передумов навчання і розвитку дітей з РАС; здійснення наукових досліджень; підтримка родин дітей з РАС
  • інклюзивне навчання: порівняльний аналіз (міжнародний досвід-Україна) нормативно-правового, навчально-методичного та кадрового забезпечення; новітні (для України) інклюзивні технології (командний супровід, «Класний менеджмент», 6 моделей «Со-teaching», формулювання SMART-цілей, розроблення дієвої супровідної документації, здійснення моніторингу динаміки успіху дитини) та шляхи їх впровадження в Україні
  • коучинг та супервізії як дієві підходи підвищення рівня компетентності учасників команд супроводу дітей з особливими освітніми потребами
  • розроблення практико-орієнтованих програм, підручників, посібників з питань аутизму та інклюзивної освіти
  • методологія науки (передусім, системний підхід, моделювання та психологічна синергетика)

Інше

Проєктна діяльність

2016 р. – переможець конкурсу громадських проєктів «Модель кімнати сенсорно-інтегративної терапії (у Центрі психолого-педагогічної реабілітації)» (Громадський бюджет м. Києва, у межах діяльності ГО «Системна допомога дітям з аутизмом «Маленький принц»).

2017 р. – переможець конкурсу громадських проєктів «Модель інклюзивно-ресурсного класу для якісної освіти дітей з особливими потребами» (Громадський бюджет м. Києва, у межах діяльності ГО «Системна допомога дітям з аутизмом «Маленький принц»).

2016-2017 рр. – тренер у Всеукраїнському проєкті Марини Порошенко «Інклюзія – рівень свідомості нації».

2018 р. – тренер програми за підтримки ЮНІСЕФ «Тренінгу для тренерів» (для фахівців інклюзивно-ресурсних центрів).

Студентська академічна мобільність (САМ) в Україні (2020-2021) – проєкт за підтримки Британської ради в Україні, Нouse of Europe  (академічний керівник проєкту).

Діалоги між Північною та Східною Європою щодо розвитку теоретичної та практичної перспектив інклюзії / Dialogues between Nortern and Eastern Europe on the Development of Inclusion Theoretical and Practical Perspectives (2019-2021) – міжнародний дослідницький проєкт (учасник проєкту).

Міжпрофесійна співпраця та спрівпраця з батьками у дошкіллі/ Interprofessional and Family-Professonal Collaboration in Early Childhood Education and Care (2021-2023); міжнародний дослідницький проєкт; (учасник проєкту).

Стажування та підвищення кваліфікації

Підвищення кваліфікації за модулем з ІКТ (30 год.) Київський університет імені Бориса Грінченка, 2017 р.

Поглиблений курс з методик діагностики інтелекту Leiter-3 та WISC-IV, а також з методики РЕР-3 (психоосвітній профіль) ТОВ «ОС Україна», Сертифікат № ЕТ-0013, 2018 р.

Навчання за трьома модулями за напрямом «Полісенсорна інтеграція» (Центр «Томатіс-Нілона» (Ізраїль) 130 год.). Сертифікат № B-519, 2016-2018 рр.

Фахове стажування. Інститут спеціальної педагогіки НАПН України 21травня -20 червня Довідка про стажування № 2-07/188 2018 р. (120 год.)

Підвищення кваліфікації за програмою «Інноваційні комунікативні технології у роботі викладача» (50 год.) Київський університет імені Бориса Грінченка, 2018 р.

Навчання за програмою «Sustainable Development» (стійкий розвиток). Завершене дослідження «Методи розкриття психофізичних можливостей та стійкості до стресу: теорія і практика» (60 год.). м. Любляна (Словенія), 2018 р.

Підвищення кваліфікації за лідерським модулем (30 год.) Київський університет імені Бориса Грінченка, 2018 р.

Модульне навчання за курсом «Інноваційні підходи до організації професійної допомоги дітям з аутизмом» (40 год.) НРЦ «Соняшник» (м. Полтава), 2019 р.

Навчання та стажування за програмою «Розбудова активної життєдіяльності для осіб з функціональними обмеженнями підліткового та юнацького віку», Центр соціально-психологічної реабілітації Дарницького району м. Києва, 2020 р.

Підвищення кваліфікації за програмою «Trends in Education and Social Work in U. S. Higher Education Sociocultural Dimension». International Cultural and Educational Association and National Louis University Сертифікат (180 годин), США, 2021 р.

Підвищення кваліфікації за Дослідницьким модулем (50 год.) Київський університет імені Бориса Грінченка, 2021 р.

Фахове oнлайн стажування за програмою «Стандарти організації підтримки раннього розвитку та підтримки родин» в Інституті спеціальної педагогіки Академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської (Варшава, Польща, 01.11.2021 – 31.01.22, довідка від 06.07.2022).

Фахове стажування за програмою «Інтегрована та інклюзивна освіта (польський досвід)» в Академії спеціальної педагогіки імені Марії Гжегожевської (Варшава, Польща, 23.03-24.05.2024 р.)

Наукова діяльність:

2005 р. захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук зі спеціальності 19.00.08 – спеціальна психологія на тему «Раннє прогнозування труднощів у навчанні дошкільників з церебральними паралічами».

2010 р. захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук зі спеціальності 19.00.08 – спеціальна психологія на тему «Системно-феноменологічний підхід до діагностики та корекції розвитку дітей з аутизмом».

Співкерівник наукової теми кафедри спеціальної та інклюзивної освіти «Корекційно-компенсаторна складова інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в соціальне середовище» у межах реалізації наукової теми Інституту людини «Особистість в умовах суспільних трансформацій сучасної України» (2016-2021 рр.) (номер державної реєстрації 0116U002960)

Співкерівник наукової теми кафедри спеціальної та інклюзивної освіти «Професійний профіль спеціального педагога у контексті забезпечення якості інклюзивної освіти» (державний реєстраційний номер: 0121U112869, дата реєстрації 08.09.2021р .)

Публікації:

Авторка понад 90 наукових робіт у фахових вітчизняних та закордонних виданнях, в тому числі, 7 статті у журналах Web of Science і Scopus.

  • Skrypnyk T., Martynchuk O., Klopota O., Gudonis V., Voronsca N.Supporting of children with special needs in inclusive environment by the teachers collaboration. 2020. 138 (2). P. 193–208. DOI: 10.15823/p.2020.138.11. (Scopus).
  • Скрипник Т. В., Лозова О. М. Формування діалогічних інтеракцій у дітей з розладами аутистичного спектра.Психолінгвістика.  Вип. 27 (1). С. 237-261. (Web of Science).
  • Skrypnyk T., Martynchuk O., Naida J., Sofiy N. Ways to increase the inclusive competence of the special needs support team Society.  Education. 2020. №4. С. 70-83.(Web of Science).
  • Skypnyk Т., Maksymchuk М., Martynchuk О., Suprun Н., Pavliuk R. Increasing the Competence of Teachers in the Formation of Socio-Emotional Skills of Inclusive Classes Pupils. The New Educational Review. 2021. №65(3). С. 224-235. (Scopus).
  • Skrypnyk T., Martynchuk O., Sofiy N., Bahdanovich Hanssen N. Inclusive education in Ukraine – tension between policy and practice. Dialogues between Northern and Eastern Europe on the Development of Inclusion. Theoretical and Practical Perspectives/ Edited By Natallia Bahdanovich Hanssen, Sven-Erik Hansén, Kristina Ström. London: Routledge, 2021. P.148-167. (in English). (Scopus).
  • Martynchuk O., Skrypnyk T., Маksymchuk M., Вabych N., Biriukova K. Professional readiness of future special education teachers for inclusive education in Ukraine. Society, integration, education. Proceedings of the International Scientifically Conference. 2021, Vol. 3.  159-172. (Web of Science).
  • Martynchuk О., Skrypnyk T., Sofii N., Babych N., Kangas J., Harju-Luukkainen H. Interprofessional Family-Professional Collaboration in Early Childhood Education and Care in Ukrainian Policy.Family-Professional Collaboration for Inclusive Early Childhood Education and Care / Edited by S. Ališauskienė, N. Bahdanovich Hanssen, D. Kairienė. Palgrave Macmillan, Springer Nature Switzerland AG, 2023. С. 197-212. (Scopus).

Статті у фахових вітчизняних та міжнародних виданнях:

  • Скрипник Т. В. Специфіка реалізації міждисциплінарного командного супроводу в інклюзивному освітньому середовищі України.Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць. 2019. Вип. 14. С. 302–313.
  • Скрипник Т. В. Підготовка освітнього середовища до інклюзивного процесу в закладах загальної середньої освіти. Освітологічний дискурс, 28 (1). С. 118-130.
  • Скрипник Т. В., Мартинчук О. В. Потреба у концептуалізації понять інклюзивної освіти в Україні як виклик сьогодення. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки).  Вип. 16 (1). С. 186-197. DOI 10.32626/2413-2578.2020-16. С. 186–197.
  • Скрипник Т., Аль-Хамісі Д., Мартинчук О., Бірюкова К. Розвиток емоційного інтелекту учнів інклюзивних класів: ресурси технології «класний менеджмент». Освітологія. № 9. С. 61–74.
  • Скрипник Т. В. Вдосконалення змісту професійної діяльності фахівців інклюзивних закладів освіти: ерготерапевтичний підхід. Неперервна професійна освіта: теорія і практика.  Вип. 64 (3). С. 7-15.
  • Скрипник Т. В., Мартинчук О. В. Алгоритм психолого-педагогічного супроводу учнів молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. 2021. Том 32 (71). № 2. С. 163–168.
  • Скрипник Т., Мартинчук О., Супрун Г., Криваковська Р. Особливості партнерства між фахівцями закладу освіти та батьками дитини з особливими освітніми потребами. Наукові перспективи.  №6 (24). С. 514-527.
  • Мartynchuk O., Skrypnyk T., Sofiy N. Current Trends in the Training of Specialists in Special Education to Understand and Meet the Educational Needs of Pupils with SEN in the Context of Building the New Ukrainian School. Progress in Education. Vol. 72. 2022. USA, Nova Science Publishers. P. 33-64.
  • Скрипник Т., Лопатинська Н., Кострицька Т., Василевська А. Становлення комунікативно-мовленнєвої сфери у дітей дошкільного віку з аутизмом з опорою на методи «Сенсорна інтеграція Айрес» та «Сенсорна дієта».Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. 2022. № 13. С. 152-160.
  • Скрипник Т.В., Мартинчук О.В., Супрун Г.В. Інноваційність практико-орієнтованого навчання майбутніх фахівців сиеціальної освіти для роботи з особами з аутизмом. Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. 2022. № 14. С. 68-75.
  • Скрипник Т.В., Мартинчук О.В., Софій Н.З., Тищенко Л.А. Координатор інклюзивного навчання як виклик для українських фахівців – учасників команд супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Науковий журнал Хортицької національної академії.  Вип. 8. С. 148-156.
  • Скрипник Т.В., Мартинчук О.В., Софій Н.З., Бабич Н.М. Координація команди супроводу дітей з особливими освітніми потребами в аспекті управлінської діяльності. Освіта осіб з особливими освітніми потребами: шляхи розбудови. 2023. № 22. С. 103-119.
  • Скрипник Т., Ганевіч С., Ільїна Г. Моделювання програми становлення адаптивних навичок у дітей молодшого шкільного віку з аутизмом з опорою на метод «Прикладний аналіз поведінки». Актуальні питання у сучасній науці. 2024. 1 (19). С. 746-756.
  • Скрипник Т.В., Таран О.П., Супрун Г. В. Удосконалення змісту діяльності практичного психолога закладу освіти щодо надання додаткових послуг з опорою на міжнародні стандарти. Вчені записки ТНУ імені ВІ Вернадського. Серія: Психологія. 1(35 (74). С. 31-35.
  • Скрипник Т. В., Мартинчук О. В., Найда Ю. М., Заєркова Н. В. Інноваційні шляхи підвищення інклюзивної компетентності педагогів закладів освіти з опорою на досвід Польщі. Інноваційна педагогіка, 2024.
  • Скрипник Т. В., Мартинчук О. В., Таран О. П. Зміст і передумови діяльності батьків дітей з особливими освітніми потребами в міждисциплінарній команді супроводу. Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи. 2024. С. 84-90.
  • Мартинчук О. В., Скрипник Т. В., Федоренко О. Ф., Найда Ю. М., Заєркова Н. В. Проблеми сучасного кадрового забезпечення інклюзивного навчання в Україні. Суспільство та національні інтереси,  №4 (4). С. 485-497.

Співавтор міжнародних колективних монографій:

1. Martynchuk O., Skrypnyk T., Sofiy N., Bahdanovich Hanssen N. Inclusive education in Ukraine – tension between policy and practice. Dialogues between Northern and Eastern Europe on the Development of Inclusion. Theoretical and Practical Perspectives / Edited By Natallia Bahdanovich Hanssen, Sven-Erik Hansén, Kristina Ström. London: Routledge, 2021. P.148-167. 

2. Martynchuk O., Skrypnyk T., Sofii N., Babych N., Kangas J., Harju-Luukkainen H. Family-Professional Collaboration in Early Childhood Education and Care in Ukrainian Policy. Interprofessional and Family-Professional Collaboration for Inclusive Early Childhood Education and Care. Springer International Publishin, 2023. 

Powered by SobiPro