26 вересня 2016 р. у Києві відбулась Всеукраїнська нарада «Виконання рекомендацій комітету ООН щодо статті 24 Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю» під егідою Національної Асамблеї інвалідів України та Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» за участю громадських організацій, які опікуються проблемами освіти дітей з особливими потребами.
Байда Лариса Юріївна, начальник відділу нормативно-правового та юридичного забезпечення діяльності НАІУ, взаємодії з органами державної влади, громадськими та міжнародними організаціями в сфері соціального захисту людей з інвалідністю, ознайомила присутніх з рекомендаціями Комітету ООН щодо реалізації статті 24 Конвенції ООН про права осіб інвалідністю. Зокрема, вона зазначила, що Комітет ООН визначає інклюзивну освіту як процес, що трансформує культуру, політику і практику у всіх навчальних середовищах для врахування відмінних потреб учнів, а також зобов’язання усувати бар’єри, які перешкоджають такій можливості. Основними елементами інклюзивної освіти Комітетом ООЕ визначено:
- загальне освітнє середовище;
- підхід, орієнтований на цілісну особистість;
- підтримка вчителів;
- повага до розмаїття та усвідомлення його цінності;
- середовище, сприятливе для навчання;
- визнання важливої ролі партнерства;
- моніторинг.
Найда Юлія Михайлівна, старший викладач кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, координатор проектів Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» представила підсумки дослідження, яке було проведено в п’яти регіонах України за підтримки Міністерства освіти і науки «Прогрес на шляху до виконання в Україні статей 7, 8, 24 Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю».
Якщо коротко підсумувати все те, що було сказано на семінарі, то ми маємо кожен на своєму місці зробити багато кроків щодо реалізації нової освітньої політики в Україні та забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на якісну освіту.