15-16 жовтня 2015 року на базі наукової бібліотеки Української академії банківської справи у м. Суми відбувся I Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітації «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі», організований Інститутом спеціальної педагогіки НАПН України та Сумським державним педагогічним університетом імені А.С. Макаренка. Від Київського університету імені Бориса Грінченка у роботі конгресу взяли участь Мартинчук Олена Валеріївна, завідувач кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти та Данілавічютє Еляна Анатоліївна, доцент кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти, завідувач лабораторії логопедії (Інститут спеціальної педагогіки НАПН України).
Конгрес був присвячений таким актуальним питанням сучасної корекційно-реабілітаційної діяльності: «Інновації в освіті дітей з особливими потребами в контексті євроінтеграційних змін», «Методологія, технології та методики корекційно-розвиткової діяльності: міжвідомчий аспект», «Проблеми теорії та практики реалізації систем ранньої реабілітації, абілітації, супроводу, підтримки та соціально-педагогічного патронату: нормативно-правовий та технологічний аспекти», «Сучасні корекційно-реабілітаційні технології у формальній, неформальній та інформальній освіті дітей з особливими потребами», «Роль громадських організацій у залученні родин дітей з особливими потребами до реабілітаційного процесу», «Корекційно-реабілітаційна діяльність очима молодих науковців».
У рамках конгресу відбулась низка цікавих майстер-класів та виїзне засідання на базі Сумського обласного центру соціальної реабілітації дітей з інвалідністю – установи, яка допомагає дітям з особливими потребами отримувати рівні можливості на шляху до інтеграції в суспільство. Завершилась робота конгресу переглядом вистави «Повітряне королівство» театрального гуртка «Арт-барвінок» Комунальної установи «Сумська спеціальна загальноосвітня школа» Сумської міської ради, що ще раз підкреслило значущість спеціальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами та високу суспільну місію вчителя-дефектолога.