Круглий стіл «Оновлені освітні програми "Логопедія" Університету Грінченка": відкритий діалог з фахівцями»

Насичено та жваво пройшов круглий стіл з представниками академічної професійної спільноти та громадських організацій «Оновлені освітні програми "Логопедія" Університету Грінченка": відкритий діалог з фахівцями», на якому колектив кафедри спеціальної та інклюзивної освіти презентував бакалаврську та магістерську освітньо-професійні програми зі спеціалізації А6.01 Логопедія спеціальності А6 Спеціальна освіта (за спеціалізаціями). До заходу долучились викладачі закладів вищої освіти України: Національного педагогічного університету імені Михайла Драгоманова, Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка, Житомирського державного університету імені Івана Франка, Харківського національного університету імені Василя Назаровича Каразіна, Бердянського державного педагогічного університету. Долучились науковці Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук. Завітали представники професійних громадських організацій (Асоціація логопедів України, Українська асоціація корекційних педагогів), приватних освітніх установ («Логопедично-корекційний центр Олександри Зінченко», «Центр корекції мовлення Юлії Товкес») та ін.

Наталія Лопатинська, кандидат педагогічних наук, доцент, гарант освітньо-професійної програми «Логопедія» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти та Наталія Бабич, кандидат педагогічних наук, доцент, гарант освітньо-професійної програми «Логопедія» для другого (магістерського) рівня вищої освіти презентували оновлені освітньо-професійні програми зі спеціалізації А6.01 Логопедія спеціальності А6 Спеціальна освіта (за спеціалізаціями) відповідно до вимог професійного стандарту на групу професій «Вчитель-логопед», «Логопед», інших сучасних нормативно-законодавчих актів та пропозицій різних груп стейголдерів.

Учасники круглого столу долучились до обговорення сучасних перспектив удосконалення системи підготовки фахівців у галузі логопедії з урахуванням професійного стандарту та тенденцій ринку праці. Особливо актуально прозвучала дискусія щодо вибору підходів до викладання циклу логопедичних дисциплін. Як зберегти кращий український досвід системи спеціальної освіти та адаптувати сучасні тенденції зарубіжних країн, як збалансувати можливі суперечності між класифікаціями та термінологічними полями в спеціальній освіті, як врахувати вимоги суспільства та ринку праці? Гостро звучали проблеми щодо оновлення класифікації порушень розвитку мовлення, розроблення вимог до надання професійної кваліфікації в закладах вищої освіти.

Під час обговорення прозвучали змістовні та обґрунтовані виступи учасників круглого столу, зокрема:

Владислава Тищенка, кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника, завідувача кафедри логопедії та логопсихології Факультету спеціальної та інклюзивної освіти Національного педагогічного університету імені Михайла Драгоманова;

Наталії Гаврилової, кандидата психологічних наук, професора кафедри логопедії та спеціальних методик Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка;

Оксани Константинів, кандидата педагогічних наук, доцента кафедри логопедії та спеціальних методик Бердянського державного педагогічного університету;

Наталії Пахомової, доктора педагогічних наук, професора кафедри технологій корекційної та інклюзивної освіти, логопедії та реабілітології Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка;

Олексія Гаврилова, кандидата психологічних наук, професора кафедри логопедії та спеціальних методик Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка;

Світлани Федоренко, доктора педагогічних наук, професора кафедри прикладної психології та логопедії Бердянського державного педагогічного університету;

Еляни Данілавічютє, кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника, завідувача відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України;

Віктора Гладуша, доктора педагогічних наук, професора кафедри психології, логопедії та інклюзивної освіти Житомирського державного університету імені Івана Франка.

Думки науковців доповнили виступи фахівців-практиків, роботодавців, представників громадської організації «Асоціація логопедів України»:

Юлії Товкес, логопеда, засновниці Центру корекції мовлення Юлії Товкес, співзасновниці Асоціації логопедів України;

Олександри Зінченко, логопеда, корекційного педагога, засновниці Логопедично-корекційних центрів, співзасновниці Асоціації логопедів України.

Кафедра спеціальної та інклюзивної освіти вдячна усім учасникам круглого столу за конструктивний діалог щодо визначення подальших напрямів роботи з удосконалення системи підготовки фахівців у галузі логопедії та спеціальної освіти.

Кафедра спеціальної та інклюзивної освіти вдячна усім учасникам круглого столу за конструктивний діалог щодо визначення подальших напрямів роботи з удосконалення системи підготовки фахівців у галузі логопедії та спеціальної освіти, що сприяє підвищенню якості освіти заради сталого розвитку.

 

 

OON 04 min