З 24 лютого 2025 року по 28 лютого 2025 року відбулась ІV Всеукраїнська науково-практична школа інклюзивної освіти «Практичні аспекти підготовки до школи дітей з особливими освітніми потребами». Мета науково-практичної школи інклюзивної освіти: познайомити учасників із сучасними науковими стратегіями та технологіями, які дають змогу впровадити якісну освіту для дітей з особливими освітніми потребами.
До учасників школи з вітальним словом звернулася Наталія Віннікова, голова Вченої ради Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, проректор з наукової роботи та міжнародної діяльності, доктор філологічних наук, професор. А також керівник школи інклюзивної освіти – Тетяна Скрипник, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник. Модерувала захід – Ірина Музиченко, заступник декана з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної роботи Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти, кандидат психологічних наук.
Ганна Супрун, старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат психологічних наук провела вебінар на тему: «Формування навичок самостійності у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку як передумова їхньої готовності до навчання у закладі освіти». Спікер ознайомила присутніх з методами формування соціально-побутових, комунікативних, академічних навичок; техніками і стратегіями ефективного навчання (правила, візуальні підказки, нестандартні книги, цифрові інструменти) у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку.
Софі Ганевич, старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка на вебінарі «Формування навичок навчання у дітей з аутизмом для запобігання їхньої проблемної поведінки» проаналізувала основні причини проблемної поведінки у дітей з аутизмом, наголосивши на важливості навчання комунікативним та соціальним навичкам, використанні візуальних підказок.
Тетяна Куценко, старший викладач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка на вебінарі «Розвиток навичок соціально-емоційної сфери дитини з аутизмом – запорука швидкої адаптації до навчання дітей в школі» наголосила на необхідності індивідуальних програм розвитку та соціальних просторів, які допоможуть у навчанні дітям з аутизмом. Проаналізувала методики розвитку соціальних навичок у дітей, зокрема візуальну підтримку, навчання за посередництвом однолітків та моделювання, а також обговорила проблеми навчання дітей з особливими потребами.
Наталія Бабич, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент наголосила на важливості комунікативних навичок, фонетичної, граматичної та лексичної компетентності у розвитку мовлення та грамотності дітей з особливими освітніми потребами. Вона висвітлила потенційні проблеми фонематичного сприйняття, лексичної граматики та комунікативних навичок, які можуть призвести до проблем з читанням та письмом у дітей. Спікер запропонувала різні методики для вчителів, які допоможуть дітям із труднощами читання.
Тетяна Скрипник, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник проінформувала про важливість психомоторної готовності у дітей з особливими освітніми потребами, зокрема з аутизмом, наголосивши на необхідності цілісного підходу до їх розвитку.
Захід об’єднав понад 100 педагогів інклюзивних закладів освіти, фахівців ресурсних та інклюзивно-ресурсних центрів, науковців, викладачів, студентів, аспірантів, докторантів і молодих учених.